افزایش تیم های واکسیناسیون کرونا با هدف جلوگیری از هرگونه تجمع در جنوب کرمان

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش تیم ها و جایگاهای انجام واکسیناسیون کرونا در مرحله بعدی برای جلوگیری از هرگونه تجمع خبرداد.

افزایش تیم های واکسیناسیون کرونا با هدف جلوگیری از هرگونه تجمع در جنوب کرمان

دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط واکسیناسیون کرونا در جنوب استان کرمان گفت: واکسیناسیون طبق تخصیص وزارت بهداشت به گروه های هدف در حال اجرا است و از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا افراد واجد شرایط در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

وی از واکسیناسیون بیش از 90 درصد کادر بهداشت و درمان در جنوب کرمان خبرداد و اضافه نمود: تا به امروز در مراحل اولیه 90 درصد کادر بهداشت و درمان واکسینه شده اند.

خیرخواه با بیان نحوه دریافت واکسن توسط گروه های اولویت دار در جنوب کرمان اظهار کرد: همچنین بیماران خاص، سالمندان، جانبازان بالای 50 درصد و پاکبانان هم در مراحل بعدی واکسینه شده اند.

وی از واکسیناسیون 20 درصد گروه سنی بالای 80 سال خبرداد و اضافه نمود: هفته گذشته نیز واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال شروع شده و تا امروز بیش از 20 درصد از این گروه واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ادامه فرایند واکسیناسیون گروه های اولویت دار خبرداد و اضافه نمود: بعد از اتمام واکسیناسیون گروه سنی 80 سال به بالا، وارد فاز بعد یعنی واکسیناسیون سالمندان بالای 75 سال می شویم.

وی بر افزایش تعداد صندلی های انجام واکسیناسیون نیز تاکید نمود و گفت: در مراحل بعدی سن دریافت کنندگان واکسن کمتر و تعداد آنها بیشتر می گردد، بنابراین به فکر افزایش تیم واکسیناسیون و همچنین افزایش تعداد صندلی انجام واکسیناسیون هستیم تا با تجمع جمعیت روبرو نشویم.

خیرخواه بر نظارت و کنترل واکسیناسیون تاکید نمود و ادامه داد: کنترل و نگهداشت واکسن بر عهده مدیران شبکه بهداشت است و خوشبختانه تا به امروز هیچگونه تزریق واکسیناسیون خارج از دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان انجام نپذیرفته و تیم های نظارتی و بازرسی دانشگاه، نظارت کاملی بر فرایند اجرای صحیح واکسیناسیون دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1807

به "افزایش تیم های واکسیناسیون کرونا با هدف جلوگیری از هرگونه تجمع در جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تیم های واکسیناسیون کرونا با هدف جلوگیری از هرگونه تجمع در جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید