انگلیس 14 شهروند روسیه را تحریم کرد

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چند صباحی است که دولت انگلیس قانون جدید ماگنیتسکی را- که مشابه قانونی به همین نام در ایالات متحده است- به مرحله اجرا گذاشته؛ قانونی که مدعی مبارزه با موارد نقض حقوق بشر و فساد در خارج از مرزهای انگلیس است!

انگلیس 14 شهروند روسیه را تحریم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دولت انگلیس هم روز دوشنبه برای نخستین بار با تکیه بر این قانون جدید، 14 شهروند روسیه را تحریم کرد.

در واقع، قانون مذکور به دولت انگلیس این اختیار را می دهد تا افرادی که ادعا می گردد در نقض فاحش حقوق بشر و فساد (البته به زعم مقامات لندن) دست داشته اند، مجازات کند. طبق این قانون، اموال متهمان مسدود شده و از سفر به انگلیس منع می شوند.

به همین ترتیب، دولت انگلیس در توجیه تصمیم خود برای تحریم این 14 شهروند روسیه مدعی شد که آنها متهمان یک پرونده فساد 230 میلیون دلاری هستند. در میان این افراد، نام دمیتری کلایوف مالک پیشین بانک پس انداز دنیای روسیه نیز به چشم می خورد.

اما از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده با استقبال از تحریم های انگلیس علیه شهروندان روسیه مدعی شد که این تحریم ها کوشش ها برای مقابله با فساد در سطح دنیا را تقویت می نماید.

لازم به ذکر است که انگلیس علاوه بر شهروندان روسیه، سه فرد متهم به فساد در هندوراس، نیکارآگوئه و گوآتمالا را به اتهام رشوه خواری و حمایت از یک کارتل قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1844

به "انگلیس 14 شهروند روسیه را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس 14 شهروند روسیه را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید