اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین

به گزارش مجله آیرخ، ژاپن و آلمان در مذاکرات امنیتی روز سه شنبه برای توسعه همکاری نظامی خودشان، در شرایطی که دو کشور دغدغه مشترکی درباره افزایش قدرتنمایی چین در منطقه هند - پاسیفیک دارند، توافق کردند.

اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان مذاکرات به اصطلاح 2+2 که به صورت آنلاین برگزار گردید، وزرای خارجه و وزرای دفاع ژاپن و آلمان برای افزایش همکاری در انتقال تجهیزات دفاعی، نظامی و فناوری بر پایه پیمان اشتراک خودشان که ماه مارس به امضا رسید، توافق نموده اند.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای گفت، چهار وزیر درباره ادعاهای ارضی چین در دریاهای چین جنوبی و شرقی گفتگو کردند و نگرانی عمیق خودشان را درباره شرایط در هنگ کنگ و اوضاع حقوق بشری در منطقه سین کیانگ ابراز کردند.

آلمان تحرکات خودش را در منطقه هند - پاسیفیک افزایش داده و یک ناوچه به این منطقه اعزام خواهد نمود. ژاپن با استقبال از این طرح، پیشنهاد برگزاری مانورهای دریایی مشترک و مشارکت آلمان در ماموریت گشت زنی برای نظارت بر تجارت کشتی به کشتی کره شمالی را عنوان کرد.

ژاپن و ایالات متحده دیدگاهی موسوم به هند - پاسیفیک آزاد و باز را برای همکاری مالی و امنیتی در میان کشورهایی که ارزش های مشترکی برای مقابله با رشد نفوذ چین دارند، پرورش داده اند. آمریکا و ژاپن به علاوه استرالیا و هند موسوم به گروه چهار برای جلب حمایت بیشتر کوشش می نمایند. آلمان سال گذشته با انتشار رهنمودهای سیاسی برای منطقه هند - پاسیفیک کوشش دارد تا نقش فعال تری در آسیا ایفا نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1764

به "اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید