ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است

به گزارش مجله آیرخ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که ایران تا به امروز درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است تا اجازه ارسال تجهیزات پزشکی به این کشور داده گردد.

ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا در پاسخ به سؤالی درباره کاهش تحریم های ایران در دوره شیوع این ویروس مدعی شد: ضربه بسیار سختی به اقتصاد ایران وارد شده است و از ویروس کرونا نیز بسیار آسیب دیدند. جمهوری اسلامی درخواستی برای کاهش تحریم ها مطرح ننموده تا اجازه ارسال تجهیزات پزشکی به این کشور داده گردد.

وی اضافه کرد: هیچ مانعی برای ملاقات با ایرانی ها در راستای حل موضوع تحریم ها ندارم. اگر احتیاجمند یاری هستند، برای یاری به آنها توانایی پزشکی داریم.

به گزارش خبرنگاران، ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره توانایی پزشکی واشنگتن در حالی است که چندی پیش وی درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را برای یاری به این کشور به دلیل ناتوانی و احتیاج آمریکا به تجهیزات پزشکی رد نموده بود. علاوه بر این، نقاط مختلف آمریکا شاهد اوج دریافت شیوع ویروس کروناست و گزارش های منتشر شده در رسانه های آمریکایی نشان می دهد که دولت ترامپ نتوانسته است به مردم این کشور در کنترل و جلوگیری از شیوع کووید-19 یاری کند.

ترامپ در همین کنفرانس خبری گفت که روسیه و چین در راستای مقابله با ویروس کرونا یاری های پزشکی به آمریکا نموده اند و از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای یاری های پزشکی قدردانی نموده است.

وی در بخش دیگری از اکنفرانس خبری مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست.

انتهای پیغام/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1082

به "ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید