بازسازی آثار تاریخی افغانستان توسط هند

به گزارش مجله آیرخ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی آثار تاریخی افغانستان توسط هند صورت می گیرد.

بازسازی آثار تاریخی افغانستان توسط هند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

نهاد ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه ای در این زمینه اظهار داشت: تفاهم نامه بازسازی قلعه بالاحصار به عنوان یکی از مراکز مهم تاریخی با حضور رئیس جمهوری افغانستان اشرف غنی، میان سفارت هند و نماینده دولت این کشور امضا شده است.

قلعه بالاحصار دارای اهمیت استراتژیک و قدمت تاریخی بسیاری است. این یادمان تاریخی در جریان جنگ های مختلف به ویژه منازعات 30 ساله گذشته در افغانستان به مرور دستخوش تخریبهای گسترده شد.

وینی کمار، سفیر هند در افغانستان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: بالاحصار کابل یکی از بناهای تاریخی افغانستان بوده و هند در راستای بازسازی و احیای مجدد بناهای تاریخی علاقمند است و در این راستا در کنار افغانستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هند خواستار افغانستان صلح آمیز، مرفه و مترقی بودهو ابراز امیدواری کرد: این پروژه با موفقیت اجرا گردد.

اگرچه هنوز میزان هزینه بازسازی بالاحصار کابل رسانه ای نشده است، اما دولت هند پیش از این در سال 1395 نیز قصر تاریخی ستوری در وزارت امور خارجه افغانستان را با هزنیه 260 میلیون دلار از محل یاری های هند بازسازی نموده و در عین حال در بازسازی باغ چهل ستون و بازار تاریخی کابل نقش داشته است.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان هم پس از امضای این تفاهم نامه گفت: بناهای تاریخی، گذشته پرافتخار افغانستان را بازگو می نماید و احیای این بناها نه تنها ارتباط افغانستان را به گذشته نشان می دهد، بلکه تصویر عظمت این سرزمین را برای نسلهای آینده نیز انتقال خواهد داد.

رئیس جمهور غنی از یاری های هند به افغانستان قدردانی کرد و گفت: هند همکار خوب ما در بخش کارهای عمرانی است و بالاحصار کابل نیز بار دیگر بعنوان یکی از مناطق مهم جاذبه های فرهنگی و تاریخی افغانستان تبدیل می گردد.

دولت افغانستان پیشتر گزارش داده بود که قریب به یک هزار و 200 بنای تاریخی در این کشور در معرض نابودی واقع شده است و بودجه کافی برای بازسازی این اماکن و مراکز تاریخی که در جریان سه دهه جنگ اخیر آسیب های شدید دیده اند، وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1302

به "بازسازی آثار تاریخی افغانستان توسط هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آثار تاریخی افغانستان توسط هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید