بزرگترین پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معین تکلیف شد

به گزارش مجله آیرخ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تصویب هیئت دولت مسئولیت ساخت بیمارستان 540 تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) زاهدان به اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شد.

بزرگترین پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معین تکلیف شد

سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از زاهدان ، با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه استفاده از توان و ظرفیت شرکت های بزرگ بیمارستان ساز در کشور گفت: خوشبختانه پیشنهاد و درخواست این دانشگاه در زمینه واگذاری عملیات ساخت این بیمارستان به اداره کلّ راه و شهرسازی به اداره کلّ راه و شهرسازی به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: این بیمارستان بزرگترین طرح عمرانی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که بعد از تکمیل عملیات ساختمانی 2 بیمارستان ایرانمهر سراوان و ساختمان شماره 2 بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) به مهمترین اولویت دانشگاه در زمینه طرح عمرانی تبدیل شده است.

هاشمی گفت: با تکمیل این بیمارستان علاوه بر افزایش تعداد تخت های بستری در استان سیستا و بلوچستان، چهره حاشیه شمالی شهر و شاخص های اجتماعی این منطقه زاهدان هم متحول خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با اشاره به اقدامات فشرده ای که در 3 سال اخیر برای اخذ مجوز های قانونی اولیه و جانمائی این بیمارستان در یکی از منطقه ها حاشیه ای شهر زاهدان اجرا شده است گفت: خوشبختانه پی گیری های این دانشگاه در زمینه تحدید حدود و تحویل 7 هکتار زمین برای ساخت این مجموعه بزرگ درمانی با مساعدت و همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، شهرداری زاهدان، اداره کل منابع طبیعی استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک، شرکت شهرک های صنعتی و سایر نهاد های مرتبط با موفقیت انجام شد.

به گفته مجید یوسفی مقدم عملیات حصار کشی و ساخت دیوار این مجموعه درمانی به طول 1170 متر و با اعتبار 20 میلیارد ریال به وسیله دفتر فنی دانشگاه علم پزشکی زاهدان اجرا شده است.

شایان ذکر است در 40 سال اخیر سرعت رشد تعداد تخت های بستری در استان سیستان و بلوچستان 2 برابر میانه کشوری بوده و در حالی که تعداد تخت های بستری در کل کشور 3.5 برابر شده است این تعداد در استان سیستان و بلوچستان 7 برابر شده است.

وی ادامه داد: با این وجود شاخص دسترسی به تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان همچنان به میانه کشوری نرسیده و امید است تا با راه اندازی 3 بیمارستان 540 تختخوابی تازه در شهر های زاهدان، ایرانشهر و چابهار دسترسی به تخت بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان به میانه کشوری برسد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2010

به "بزرگترین پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معین تکلیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معین تکلیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید