تور اروپا: بلاروس در پی سوق دادن مجدد پناهجویان به سمت اتحادیه اروپا است!

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت کشور لیتوانی امروز دوشنبه مدعی شد که مقامات بلاروس دستور خروج مهاجران از کمپی نزدیک مرز لهستان را صادر نموده اند که به معنای کوشش های مجدد مینسک برای سوق دادن مهاجران به سمت مرزهای اتحادیه اروپا است.

تور اروپا: بلاروس در پی سوق دادن مجدد پناهجویان به سمت اتحادیه اروپا است!

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در اوج بحران ماه گذشته، هزاران مهاجر در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا گرفتار شدند. همزمان اتحادیه اروپا مدعی شد که مینسک با توزیع ویزای بلاروس در خاورمیانه، پرواز مهاجران به داخل بلاروس را تسهیل نموده و سپس آنها را بر اساس نقشه ای از پیش طراحی شده، به سمت مرزهای اروپا سوق داده است.

این در حالیست که الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس تقصیر را به گردن بروکسل انداخت و گفت که این اتحادیه اروپا بود که به صورت عامدانه، یک بحران انسانی را به وجود آورد.

تعداد مهاجرانی که قصد عبور از بلاروس را دارند در هفته های اخیر کاهش یافته است، اما لیتوانی اکنون مدعی شده که به زودی با موج جدیدی از مهاجران روبرو خواهد شد.

اگنه بیلوتایت، وزیر کشور لیتوانی، امروز طی سخنانی گفت: ما اطلاعاتی در مورد دستور الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دریافت نموده ایم که نشان می دهد بلاروس در پی پاکسازی کمپ مهاجران غیرقانونی در گذرگاه مرزی بروزگی است؛ بنابراین به زودی کوشش هایی برای سوق دادن این مهاجران به لیتوانی، لهستان و لتونی انجام خواهد شد.

وی بعلاوه در این خصوص به خبرنگاران گفت که حدود 3 تا 4 هزار مهاجر ممکن است در حال حاضر در بلاروس به سر ببرند.

کسوتیس لانسینسکاس، معاون وزیر کشور لیتوانی نیز مدعی شده که این وزارتخانه با تجزیه و تحلیل اطلاعات در فضای عمومی از این دستور آگاه شده و از شرح بیشتر در مورد نحوه دقیق به دست آوردن این اطلاعات خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2169

به "تور اروپا: بلاروس در پی سوق دادن مجدد پناهجویان به سمت اتحادیه اروپا است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: بلاروس در پی سوق دادن مجدد پناهجویان به سمت اتحادیه اروپا است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید