حمایت سازمان تجارت جهانی از اعمال تعرفه بر کالا های اروپایی توسط آمریکا

به گزارش مجله آیرخ، سازمان تجارت جهانی امروز رسما مجوز اعمال تعرفه بر 7.5 میلیارد دلار کالای وارداتی اروپایی توسط آمریکا را صادر کرد.

حمایت سازمان تجارت جهانی از اعمال تعرفه بر کالا های اروپایی توسط آمریکا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سازمان تجارت جهانی امروز رسما مجوز اعمال تعرفه بر 7.5 میلیارد دلار کالای وارداتی اروپایی به آمریکا را صادر کرد.

به گزارش رویترز، شورای حل اختلاف سازمان تجارت جهانی که متشکل از نمایندگان 164 کشور عضو این سازمان است، به آمریکا مجوز داده تا علیه سیاست های تجاری اتحادیه اروپا در حمایت از ایرباس و همچنین کشور های انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا که در فراوری هواپیما های ایرباس نقش دارند وارد عمل شده و بر واردات کالا از این کشور ها تعرفه اعمال نمایند.

پیشتر دادگاه سازمان تجارت جهانی در موضوع شکایت آمریکا به دلیل تخصیص یارانه به ایرباس در اتحادیه اروپا حق را به طرف آمریکایی داده بود.

دنیس شی سفیر تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی گفت که واشنگتن همچنان راهکار مذاکرات را ترجیح می دهد.

وی تاکید نمود البته این مسئله فقط زمانی اتفاق می افتد که اتحادیه اروپا مزایای تخصیص داده شده به هواپیمای ایرباس را به طور کامل از بین ببرد و این تضمین را بدهد که به هیچ عنوان دیگر یا در قالب یک مکانیزم دیگر آن ها را مجددا اعمال نکند.

هیأت اروپایی نیز در نشست سازمان تجارت جهانی نسبت به اقدام آمریکا در اعمال تعرفه بر کالا های اروپایی به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: این مسئله کوته فکرانه خواهد بود.

اروپایی ها نیز شکایت مشابهی را علیه آمریکایی ها در حمایت از هواپیماسازی بوئینگ در سازمان تجارت جهانی مطرح کردند که انتظار می رود در سال 2020 به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 578

به "حمایت سازمان تجارت جهانی از اعمال تعرفه بر کالا های اروپایی توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سازمان تجارت جهانی از اعمال تعرفه بر کالا های اروپایی توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید