حکیم: چین با تجربه مالی خود اهمیت بسیاری برای عراق دارد خبرنگاران

به گزارش مجله آیرخ، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت مصاحبه برای کاهش تنش ها در منطقه تاکید نمود.

حکیم: چین با تجربه مالی خود اهمیت بسیاری برای عراق دارد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الفرات عراق، در بیانیه دفتر سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق آمده است که حکیم در ملاقات با چانگ تاو سفیر چین در بغداد با وی، خواستار بهره برداری از نقش های منطقه ای و بین المللی برای کاستن از شدت تنش در منطقه و اهمیت تکیه بر تبادل نظر برای حل و فصل تنش ها شد.

حکیم در این ملاقات روابط عراق و چین در سطح سیاسی و مالی را آنالیز و ضرورت همکاری مالی با چین به وسیله شرکت های چینی را - به شیوه ای متعادل با سایر کشور هایی که مایل به فعالیت در عراق هستند- تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه چین با تجربه مالی خود اهمیت بسیاری برای عراق دارد، به اهمیت تبادل تجربیات و یاری به عراق در عرصه بازسازی و خدمات اشاره نمود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق انتخابات پیش روی کشورش را فرصتی برای تغییر واقعیت عراق دانست و تاکید نمود که عراق آماده گسترش روابط با همه کشور ها بر اساس دو اصل منافع ملی و حاکمیت ارضی خود است.

دولت عراق در جلسه اواخر آذر ماه خود به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با مشخص روز دهم اکتبر آینده (18 مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

رایزنی ها و گام های احزاب و جریان های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیرو های سیاسی از بیش از چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات شروع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1695

به "حکیم: چین با تجربه مالی خود اهمیت بسیاری برای عراق دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: چین با تجربه مالی خود اهمیت بسیاری برای عراق دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید