خبرنگاران آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می یابد

به گزارش مجله آیرخ، مشهد- خبرنگاران- مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی، فرایند آموزش مجازی این دانشگاه تا پایان نیمسال تحصیلی جاری برای تمام دانشجویان ایرانی و غیرایرانی ادامه دارد.

خبرنگاران آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می یابد

دکتر عادل سپهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بر همین اساس این دانشگاه در اطلاعیه ای بیان نمود صبح شنبه 16 فروردین تمام کلاس های دانشگاه به صورت مجازی و مطابق برنامه هفتگی دانشجویان در زمان انتخاب واحد، تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور فعال دانشجویان و استادان دانشگاه در تمامی کلاس های مجازی و در زمان رسمی کلاس ضروری است و دانشجویان باید اخبار مربوط به برگزاری کلاس های مجازی را از استادان خود جویا شوند.

وی گفت: دانشجویان همچنین مسائل احتمالی در برگزاری کلاس های مجازی را باید از طریق کارشناسان رایانه دانشکده خود پیگیری نمایند.

سپهر افزود: همچنین تمهیدی در نظر گرفته شده است تا دانشجویانی که برای فراگیری دروس به صورت مجازی دچار مشکل هستند، در صورت تمایل بتوانند درخواست حذف برخی دروس یا کل نیمسال تحصیلی جاری را بدون پرداخت شهریه و بدون احتساب سنوات تحصیلی تا اول خرداد ماه 99 و از طریق پرتال خود برای تأیید به گروه آموزشی ارائه دهند.

وی ادامه داد: برخی درس های عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی که نیاز به حضور فیزیکی در کلاس دارند، در صورت بازگشایی دانشگاه به صورت فشرده و با پوشش دادن جلسات رسمی، ارائه خواهد شد.

وی گفت: استادانی که دروس آنها با تأیید گروه و دانشکده قابل ارائه به صورت مجازی نیست و حذف درس در فرایند آموزش دانشجویان خللی وارد نمی کند، تا سرانجام فروردین ماه جاری می توانند درخواست حذف درس را از طریق گروه جهت بررسی و تأیید به معاونت آموزشی دانشکده ارسال نمایند. همچنین در صورتی که درس یا دروسی به نیمسال تابستانی یا نیمسال پس از آن انتقال پیدا کند، سقف اخذ واحد برای همان نیمسال در همان دروس برداشته خواهد شد.

سپهر افزود: برخی دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پیش از بروز شرایط فعلی، به تأیید استاد راهنما آمادگی دفاع از سرانجام نامه خود را داشته اند، باید به روش الکترونیکی، حضوری یا نیمه حضوری و با رعایت همه ضوابط برگزاری جلسه دفاع خود را پیگیری نمایند.

دانشگاه فردوسی، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه های تهران و تبریز با بیش از 6 دهه قدمت هم اکنون دارای 25 هزار دانشجو است که حدود 2 هزار و 500 نفر آنها در مقطع دکتری، حدود 6 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از 800 عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند که حدود 650 نفر آنان دارای مدرک phd و بیش از 120 نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

واحد بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تا به امروز حدود 2 هزار و 500 نفر غیر ایرانی جذب کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1079

به "خبرنگاران آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید