خبرنگاران رییس دادگستری کرمان: تبلیغات غیرقانونی و نامتعارف انتخاباتی ممنوع است

به گزارش مجله آیرخ، کرمان - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان کرمان بر پرهیز از ایجاد محدودیت غیرقانونی در فعالیت های انتخاباتی تاکید نمود و گفت: بخش زیادی از فعالیت های انتخاباتی براساس رویه های متعارف انجام می گردد و در این راستا به دنبال آن هستیم که از تبلیغات غیرقانونی و نامتعارف جلوگیری گردد.

خبرنگاران رییس دادگستری کرمان: تبلیغات غیرقانونی و نامتعارف انتخاباتی ممنوع است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، یدالله موحد پنجشنبه شب در پنجمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان با اشاره به تبیین راهبردهای 30 گانه در راستای برگزاری انتخابات 1400، اضافه کرد: این راهبردها به صورت مکتوب در اختیار تمامی اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی قرار گرفته و باید محور تمامی برنامه ها و اقدامات باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از راهبردهای اساسی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به شمار می رود، اعلام کرد: برخورد با جرایم انتخاباتی باید به نحوی انجام گردد که از ایجاد تشویش در اذهان عمومی جلوگیری نموده و این اطمینان را به مردم بدهد که ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با دقت نظر و هوشیاری در حوزه مسئولیت های قانونی خود اقدام می نماید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اعلام کرد: رصد دقیق فعالیت طرفداران کاندیداهای احتمالی که ممکن است در آیند چالش آفرین باشد، در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا، باید تدبیر و مدیریت گردد که تبلیغات انتخاباتی براساس قانون و به شکلی منطقی پیش رود.

موحد گفت: با توجه به شرایط کنونی؛ بخش زیادی از تبلیغات کاندیداها در فضای سایبری و مجازی انجام می گردد و از این رو تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نیز افزایش می یابد و در این راستا باید توجه داشت که کارکرد کمیته رصد فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی، سرعت انتشار مطالب در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرعت انتشار مطالب در فضای مجازی و سایبری به نحوی است که در بسیاری از موارد فضای مکتوب و فیزیکی از آن جا می مانند و این موضوع لزوم نظارت و اقدام به موقع در پیشگیری و برخورد با جرایم این حوزه را نشان می دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان توضیح داد: هر اقدامی در حوزه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی باید بر اساس راهبرد اقدام به موقع انجام گردد زیرا در غیراینصورت اثرگذاری لازم را به دنبال نخواهد داشت.

موحد با اشاره به نزدیک بودن زمان اعلام نهایی نتیجه آنالیز صلاحیت ها، عنوان نمود: بعضی افراد رد صلاحیت شده به جای پیگیری قانونی دلایل رد صلاحیت خود اقدام به انتشار مطالب رسانه ای، سم پاشی کردن و شبهه افکنی می نمایند که مراجع نظارتی را تحت فشار قرار دهند تا نتیجه مطلوب خود را به دست آورند و در این راستا مراجع مربوطه باید به این موضوعات به سرعت ورود نمایند و اقدامات آنها به نحوی باشد که افراد از مجاری قانونی اعتراضات خود را مطرح و پیگیری نمایند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیشترین نقش در تامین سلامت و امنیت انتخابات بر عهده نیروهای امنیتی و انتظامی است، گفت: اقدامات نیروهای مسلح استان کرمان همیشه در چارچوب قانون اجرا شده و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات توجیهی اقشار مختلف از جمله رسانه ها، چاپخانه داران و متولیان تبلیغات انتخاباتی باید در سطح شهرستان ها نیز به صورت جدی دنبال گردد، اظهارداشت: انتظار بروز حتی کمترین تخلفات را در حوزه چاپخانه ها نداریم و در این راستا چاپخانه داران باید در انتشار مطالب دقت کافی را داشته باشند که مطالب منتشره از اصالت لازم برخوردار باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این نشست گفت: نشست توجیهی دادستان ها و قضات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

دادخدا سالاری اضافه کرد: تمرکز اصلی دشمنان و عناصر ضد انقلاب بر جلوگیری از حضور حداکثری مردم در انتخابات است و از این رو باید زمینه های تبلیغات قانونی برای جلب مشارکت عمومی حداکثری فراهم باشد.

وی تاکید نمود: ضمن لزوم توجه به اجرای قانون در راستا برگزاری انتخابات، باید به نحوی اقدام گردد که شور انتخاباتی در جامعه حفظ گردد.

سالاری یادآور شد: فضای مجازی از نظر جرایم انتخاباتی به صورت مستمر رصد می گردد و در صورت مشاهده هر جرمی، اعلام جرم خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: تقویم و برنامه زمانبندی انتخابات 1400 در این معاونت تدوین و جلسات پیش بینی شده بر اساس برنامه زمانبندی در دست برگزاری است.

سید مهدی قویدل اعلام کرد: جرائم احتمالی در برگزاری انتخابات به صورت کامل احصاء و اطلاع رسانی لازم درباره آنها به مراجع مربوطه اجرا شده است.

وی به رصد روزانه اخبار اطلاعاتی و ارسال بولتن های خبری انتخابات به حوزه های قضایی و دادستانی ها، یادآور شد: مسائل جرم زایی که در ادوار گذشته برای انتخابات مشکل ایجاد نموده است، در حال حاضر احصاء شده و اطلاع رسانی های لازم درباره آنها اجرا شده است.

قویدل با اشاره به این مطلب که شرکت در کمیته امنیتی انتخابات نیز اجرا شده است، اظهارداشت: تشکیل جلسات رصد فضای مجازی، رصد شرایط امنیتی و انتظامی و نظارت بر رفتارهای تبلیغاتی کاندیداهای احتمالی به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست توجیهی دادستان ها و قضات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در آینده نزدیک، اعلام کرد: برگزاری کمیته سیاسی انتخابات برای احصا موانع حضور حداکثری در انتخابات نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1766

به "خبرنگاران رییس دادگستری کرمان: تبلیغات غیرقانونی و نامتعارف انتخاباتی ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دادگستری کرمان: تبلیغات غیرقانونی و نامتعارف انتخاباتی ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید