خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام به 14 نفر رسید

به گزارش مجله آیرخ، مشهد- خبرنگاران- رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: 17 بیمار مشکوک به ابتلای تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان شناسایی شدند که نتیجه آزمایش 14 نفر آنان مثبت اعلام شده است.

خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام به 14 نفر رسید

دکتر محمد افکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از این تعداد هشت نفر در یک مراسم دسته جمعی در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان و از یک منبع یکسان و آلوده به این بیماری مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نتایج آزمایش 2 نفر نیز در حال پیگیری است و این بیماری در شهرستان صالح آباد یک فوتی داشته است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که از طریق کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می نماید و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می گردد.

وی اضافه کرد: آغاز ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می باشد.

افکار ادامه داد: شهروندان باید گوشت مورد احتیاج خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز تهیه کنند و گوشت خریداری شده را مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری کرده و هنگام مصرف نیز آن را خوب بپزند و همچنین دامداران ضمن رعایت کامل موارد بهداشتی از ارتباط با دام های آلوده بپرهیزند.

وی گفت: همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان و انجام فریضه قربانی از شهروندان خواسته می گردد هنگام ذبح دام اصول بهداشتی را رعایت کنند و دام مورد احتیاج خود را از مراکز مجاز خریداری کنند و از کشتار دام در منازل خودداری کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام اضافه کرد: در روز عید سعید قربان گشت های نظارت در این شهرستان فعال خواهد بود و با هرگونه کشتار غیرمجاز دام برخورد جدی خواهد شد.

مرکز شهرستان 140 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. این شهرستان مرزی از شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از مشرق نیز هم مرز با افغانستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام به 14 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام به 14 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید