خبرنگاران ظرفیت نمونه&zwnjگیری کرونا در کردستان افزایش یافت

به گزارش مجله آیرخ، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظرفیت انجام روزانه نمونه گیری کرونا (تست پی سی آر) در استان هم اکنون یک هزار و 500 مورد است.

خبرنگاران ظرفیت نمونه&zwnjگیری کرونا در کردستان افزایش یافت

دکتر ابراهیم قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر 30 مرکز نمونه گیری و تشخیص کرونا در استان فعالیت دارد و بصورت مرتب این کار را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه از تست سریع کرونا در روستاها و همچنین محلات مشمول طرح شهید سلمانی استفاده می گردد، اضافه نمود: یکی از مهمترین مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، مراجعه دیر هنگام افراد دارای علائم کرونا به این مراکز است که باعث شده تا تعداد بیماران بدحال بستری در بخش آی سی همچنان زیاد باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با وجود کاهش آمار بستری اما هنوز بیماران بدحالی در آی سی یو بخاطر مراجعه دیرهنگام در شرایط وخیم قرار دارند و بدلیل شدت درگیری و تخریب ریه و دیگر اعضای بدن به درمان واکنش سختی نشان می دهند.

قادری اضافه نمود: روز گذشته 450 نفر برای انجام تست کرونا به این مراکز مراجعه کردند در حالیکه تست های تشخیص کرونا به اندازه کافی در استان وجود دارد اما بیماران برای انجام آن به موقع مراجعه نمی نمایند.

وی تاکید نمود: تمام افرادی که علامت دارند باید خود را مبتلا به کرونا بدانند چرا که هنوز گردش ویروس آنفلوآنزا در استان نداشته ایم و برای همین افراد دارای علائم بیماری باید برای تست کرونا مراجعه نمایند.

قادری به خطر گردش ویروس در جامعه از سوی بیماران علامت دار اشاره نمود و یادآور شد: اگر به تمام شیوه نامه های بهداشتی عمل نگردد تا کمتر از 2 ماه دیگر باز هم شاهد موج دیگری از ابتلا و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1546

به "خبرنگاران ظرفیت نمونه&zwnjگیری کرونا در کردستان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت نمونه&zwnjگیری کرونا در کردستان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید