خبرنگاران مقام روس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش مجله آیرخ، مسکو - آنتون خلوپکوف، مدیر مرکز انرژی و امنیت روسیه بر این باور است که تصمیم ایران درباره غنی سازی اورانیوم 60 درصد می تواند تأثیر مثبتی بر فرایند مذاکرات در وین بگذارد.

خبرنگاران مقام روس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران این مقام روسیه در گفت و گو با روزنامه روسی کامرسانت گفت: این اقدام ایران می تواند هیأت آمریکایی را وادار کند تا از بی عملی خارج شوند و تسریع در تصمیمات سیاسی داخلی ضروری برای دستیابی به توافق با ایران را شروع کند.

وی، اضافه نمود: در حال حاضر هیأت آمریکایی عجله نمی کند که گام های مهم برای احیاء برجام را بردارد.

به عقیده خلوپکوف این اقدام می تواند در افکار عمومی در داخل آمریکا، پیش از همه در میان نخبگان سیاسی کشور، به نفع بازگشت فوری به برجام همبستگی ایجاد کند تا مانع از این گردد که ایران اورانیوم غنی شده تا 60 درصد را ذخیره کند.

این کارشناس اظها داشت: علاوه بر اینها،این اقدام احتمالا دولت آمریکا را ترغیب خواهد نمود که خطوط قرمز را نه تنها برای دشمنان خود، بلکه برای متحدان خود نیز ترسیم کند، (متحدانی) که با اقدامات خود غالبا به فرایند مذاکرات لطمه می زنند، نظیر رویداد اخیر در نطنز که کاملا در این مورد صدق میکند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان، 24 فروردین از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد. عراقچی همچنین با اشاره به تحویل نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: در این نامه اعلام کردیم که ما غنی سازی 60 درصد را شروع خواهیم کرد. غنی سازی 60 درصد یکی از نیازهای ما برای فراوری برخی از داروهای خاص یعنی داروهای رادیوایزوتوپ است.

شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران واکنش های مختلف مقامات و رسانه های دنیا را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1783

به "خبرنگاران مقام روس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد را مثبت ارزیابی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام روس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد را مثبت ارزیابی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید