خبرنگاران 250 مسافر در ورودی مرز گیلان پایش شدند

به گزارش مجله آیرخ، رشت - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: از 25 اسفند تا به امروز 250 نفر در طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در پایانه مرزی آستارا پایش سلامتی و تب سنجی شدند.

خبرنگاران 250 مسافر در ورودی مرز گیلان پایش شدند

سیاوش غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این مدت 66 آزمایش فوری کرونا نیز در این منطقه از مسافران گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: 200 امدادگر جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در پایانه آستارا در ارایه خدمات نوروزی به مسافران مشارکت دارند.

مدیر عامل هلال احمر گیلان بیان داشت: در اجرای این طرح امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در کنار نیروهای بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در انجام تست کرونا اقدام می نمایند.

وی با اشاره به آماده باش پایگاه های امداد و نجات برای ارایه خدمات امدادی بیان داشت: طرح نوروزی این جمعیت نیز از بیست و پنجم اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان به اجرا درآمد.

گیلان از کانون های جهانگردی شمال کشور است .سالانه حدود 30 میلیون جهانگرد در مواقع عادی به گیلان سفر می نمایند.قبل از شیوع کرونا اتباع جمهوری آذربایجان در آستانه عید باستانی نوروز به صورت پرشمار وارد شهر آستارا شده و مایحتاج سفره نوروزی خود را از بازار آستارا تهیه نموده و در قالب تجارت چمدانی به آن سوی مرز منتقل می کردند.

دروازه مرزی شهرستان مرزی آستارا که با 85 هزار جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است ، از سال 1368 برای اتباع دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای انواع تبادلات مالی و رفاهی باز شده است.

در پی رونق تجارت مرزی ، از سال 1377 در نزدیکی سواحل دریای خزر در حومه شهر آستارا ، 900 واحد مغازه (غرفه) برای ساماندهی مبادلات مرزی نشینان ساخته شده و با رونق دریافت مبادلات مرزی در شهر آستارا طی 10 سال اخیر ، اطراف بازارچه ساحلی و مرزی آستارا حدود 60 پاساژ و بیش از یک هزار و 200 مغازه احداث شده که وجود این میزان واحد تجاری نشانگر رونق این بازار در شمال غربی استان گیلان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1734

به "خبرنگاران 250 مسافر در ورودی مرز گیلان پایش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 250 مسافر در ورودی مرز گیلان پایش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید