خرید فناورانه مواد غذایی در دوران کرونایی

به گزارش مجله آیرخ، همه گیری ویروس کرونا، تغییری قابل توجه در نحوه خرید مصرف کنندگان جهانی ایجاد داده و اعتماد آنها به استفاده از فناوریهای نوین برای ثبت سفارشات مواد غذایی را به حداکثر رسانده است.

خرید فناورانه مواد غذایی در دوران کرونایی

تحقیقات مرکز جهانی Euromonitor نشان می دهد که مصرف کنندگان مواد غذایی در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا و فشار دولتها برای رعایت فاصله اجتماعی و به حداقل رساندن تماس با افراد دیگر، به فناوری اعتماد کرده و شیوه های فناوارنه را برای خریدهای روزانه و هفتگی خود برگزیده اند.

این مرکز در بررسی های خود دستکم 20 هزار مصرف کننده دیجیتال را از میان 20 کشور در دوره زمانی بین مارس و آوریل سال جاری مورد بررسی قرار داد. از مجموع این مصرف کنندگان، دستکم 35 درصد خرید مجازی از فروشگاهها را برگزیده و پس از همه گیری کرونا علاقه بیشتری به عدم حضور در فروشگاهها و سفارش آنلاین نشان دادند. در این شیوه ارتباط مصرف کنندگان با کارمندان فروشگاهها به حداقل رسیده و فرصت کمتری برای انتقال این ویروس مرگبار در محیط های بسته ای همانند فروشگاهها ایجاد می شود.

همچنین 31 درصد ، موادغذایی و نوشیدنی های دلخواه خود را با تلفن همراه ، 21 درصد با رایانه، 12 درصد با تبلت و 7 درصد نیز با دیگر دستگاههای هوشمند سفارش داده و به صورت الکترونیکی تحویل گرفتند.با این وجود 50 درصد از مصرف کنندگان جهانی مبلغ پرداختی اقلام خریداری شده خود را از طریق اپلیکیشن های نصب شده در تلفن همراه پرداخت کردند.

در همین حال 48 درصد مصرف کنندگان نیز تهیه غذای اماده و تحویل در درب منزل را برگزیده و تأکید کردند که در دوران کرونایی این شیوه خرید و تحویل غذا را بهداشتی تر می دانند. این در حالی است که 42 درصد از مصرف کنندگان نیز در رستوران حضور پیدا کرده و غذای سفارش داده خود را به صورت حضوری تحویل گرفتند. از مجموع مصرف کنندگان نیز 57 درصد برای ثبت سفارشات خود از اپلیکیشن های خرید در تلفن همراه استفاده کردند.

علی رغم استقبال بی نظیر مصرف کنندگان از خریدهای آنلاین در دوران کرونایی، نگرانی جدیدی در مدیریت اقلام موجود در فروشگاهها ایجاد شده است؛ اینکه مصرف کنندگان به دلیل نگرانیهای ایجاد شده به صورت آنلاین و تنها با یک کلیک موجودی فروشگاهها را خریداری کرده و در مواقع بسیاری فروشگاهها را خالی از اجناس ضروری می کنند. همین امر نیز مدیریت اقلام فروشگاهها را به همگام سازی و همسو با نیازیهای روزانه مصرف کنندگان سوق داده و تجدید نظر درمدیریت تجارت الکترونیکی را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1291

به "خرید فناورانه مواد غذایی در دوران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید فناورانه مواد غذایی در دوران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید