رئیس جمهور منتخب الجزایر گفتگوی جدی در این کشور را خواهان شد

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه النشره، عبدالمجید تبون پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر گفت که این انتخابات کشور را به راستا مشروعیت بازگرداند.

رئیس جمهور منتخب الجزایر گفتگوی جدی در این کشور را خواهان شد

رئیس جمهور منتخب الجزایر در نشستی خبری اضافه کرد که دست خود را به منظور گفتگوی جدی در راستای تحقق منافع الجزایر و مشارکت جوانان در حیات سیاسی مالی دراز می نماید.

وی در عین حال بر پایبندی به مطالبات اقشار اجتماعی در الجزایر تاکید نمود.

تبون همچنین گفت اولین اقدامی که در سِمت ریاست جمهوری اتخاذ خواهد نمود انجام رایزنی ها به منظور اصلاح قانون اساسی و همه پرسی مردمی در مورد آن خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب الجزایر از کاهش اختیارات رئیس جمهوری در قانون اساسی جدید و اعطای انعطاف پذیری به تمام نهادها برای ایفای نقش خود اطلاع داد.

شایان ذکر است که طبق اعلام کمساریای ملی مستقل انتخابات الجزایر، عبدالمجید تبون با کسب 58.15 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد. عبدالقادر بن قرینه 17 درصد و علی بن فلیس 10 درصد و عزالدین میهوبی هفت درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است که محمد شرفی رئیس کمیساریای ملی مستقل انتخابات الجزایر در نشستی خبری نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که روز گذشته برگزار شده بود، اظهار داشت.

وی اضافه کرد: عبدالمجید تبون با به دست آوردن 58.15 درصد آراء برنده شده است.

شرفی به ملت و ارتش و نیروهای امنیتی الجزایر به سبب موفقیت در برگزاری انتخابات تبریک گفت.

رئیس کمیساریای ملی مستقل انتخابات الجزایر تاکید نمود: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 39.33 درصد درداخل و خارج از کشور بوده است.

عبدالمجید تبون متولد 17 نوامبر 1945 است و از 25 مه 2017 به عنوان نخست وزیر الجزایر فعالیت می کرد. وی قبلاً در سال های 1999 تا 2000 به عنوان وزیر ارتباطات و فرهنگ و سپس در سال های 2000 تا 2001 به عنوان وزیر امور خارجه خدمت کرد. وی از سال 2001 تا 2002 و 2012 تا 2017 نیز وزیر مسکن و برنامه ریزی شهری بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 774

به "رئیس جمهور منتخب الجزایر گفتگوی جدی در این کشور را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور منتخب الجزایر گفتگوی جدی در این کشور را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید