رایزنی برهم صالح و ملک سلمان درباره روابط دوجانبه

به گزارش مجله آیرخ، رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با پادشاه سعودی در مورد راهکارهای تقویت روابط دوجانبه میان بغداد و ریاض رایزنی کردند.

رایزنی برهم صالح و ملک سلمان درباره روابط دوجانبه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، برهم صالح رئیس جمهور عراق به صورت تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی تبادل نظر کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در مورد تقویت روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، طرف های عراقی و سعودی همچنین آخرین تحولات منطقه را مورد آنالیز قرار دادند. در همین حال، صالح و ملک سلمان درخصوص نتایج سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان تبادل نظر کردند.

این تماس تلفنی درحالی انجام شد که پیش از این، سمیر عبید کارشناس و تحلیلگر سیاسی عراق مأموریت سفیر عربستان سعودی در این کشور را ایجاد درگیری و اختلافات، مطرح نمود. وی در این خصوص گفت: عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان سعودی در عراق همچون دیگر سفرای سعودی به دنبال اختلاف افکنی میان شیعیان است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل عراق همچنین یادآور شد: پیشتر نیز مشاهده شده است که سفرای عربستان سعودی در کشورهایی نظیر پاکستان و لبنان به اختلاف افکنی میان شیعیان مبادرت ورزیده اند.

سمیر عبید در ادامه گفت: ما اعتقاد داریم که مأموریت سفیر عربستان سعودی در عراق نه تنها ایجاد اختلاف میان شیعیان، که اختلاف افکنی میان رسانه ها، شیوخ قبایل و نیز سیاستمداران عراقی است. او در واقع به دنبال تفرقه افکنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1800

به "رایزنی برهم صالح و ملک سلمان درباره روابط دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برهم صالح و ملک سلمان درباره روابط دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید