قالیباف: آذربایجان و ارمنستان با مصاحبه به مناقشه قره باغ خاتمه دهند

به گزارش مجله آیرخ، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت گسترش روابط پارلمانی میان ایران و روسیه گفت: باید کوشش کنیم که طرفین درگیر در قره باغ با مصاحبه به مناقشات موجود سرانجام دهند.

قالیباف: آذربایجان و ارمنستان با مصاحبه به مناقشه قره باغ خاتمه دهند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه طی تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مصاحبه و رایزنی کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه در ابتدای این تماس بر توسعه همکاری مجلسی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط بهداشتی، شاهد تبادل هیات های مجلسی میان مجالس دو کشور باشیم.

وی در ادامه، همکاری های متنوع ایران و روسیه را بخش مهمی از روابط فیمابین دانست و اضافه نمود: مجلس روسیه آمادگی لازم برای یاری به تسهیل روابط در تمامی زمینه ها را با جمهوری اسلامی ایران دارد.

والودین در انتها با اشاره به تشدید درگیری های ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره باغ گفت: همچون شما معتقد هستیم که باید این درگیری به صورت مسالمت آمیز و به وسیله مصاحبه و مذاکره حل و فصل گردد.

قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به گذشت چند ماه از فعالیت مجلس یازدهم گفت: دوره پیشِ رو فرصت مغتنمی برای ایران و روسیه است که روابط مجلسی خود را توسعه ببخشند و همکاری های فیمابین را شتاب دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تداوم مصاحبهی تهران ـ مسکو، هم در حوزه منطقه ای و هم در حوزه بین المللی تأثیرگذار خواهد بود و ما از استمرار مصاحبه های سازنده دو کشور استقبال می کنیم.

قالیباف با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: همه گیری کرونا بعضی همکاری های دو طرف را تحت تأثیر قرار داده است، اما در شرایط حاضر انتظار داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی این همکاری ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی در انتها تشدید تنش های ارمنستان و آذربایجان را نگران کننده خواند و گفت: باید کوشش کنیم که درگیری ها متوقف گردد و طرفین با مصاحبه به مناقشات موجود انتها دهند.

طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت ساز و کار کمیسیون عالی مشترک مجلسی دو کشور تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1358

به "قالیباف: آذربایجان و ارمنستان با مصاحبه به مناقشه قره باغ خاتمه دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: آذربایجان و ارمنستان با مصاحبه به مناقشه قره باغ خاتمه دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید