مقاله: سیگیریا (سریلانکا)

به گزارش مجله آیرخ، برای بیشتر وقت ها در طول سال، سیگیریا از ساعت 7 صبح تا 5.30 بعدازظهر باز است. مانند دیگر جاهای دیدنی سریلانکا در اینجا هم قیمت بلیت ورودی برای افراد خارجی و شهروندان سریلانکایی متفاوت است. برای افراد محلی بلیت ورودی 50 روپیه و برای مسافران خارجی 30 دلار (5000 روپیه) است. موزه باستان شناسی سیگیریا در همان ساختمان فروش بلیت قرار گرفته است؛ با پرداخت 30 دلار ورودی شما می توانید از این موزه هم دیدن کنید. در داخل موزه می توانید در مورد تاریخ این صخره و دژ بالای آن و همچنین خرابه های باستانی که در اطراف کشف شده اند اطلاعات جالب توجهی به دست آورید. توصیه می کنیم قبل از صعود از صخره، از موزه دیدن کنید؛ به این شکل اهمیت تاریخی صخره را متوجه شده و می توانید از دیدن هر چیزی که در مسیر می بینید بیشتر لذت ببرید.

مقاله: سیگیریا (سریلانکا)

بهترین کاری که در زمان بازدید از سیگیریا در تور سریلانکا می توانید انجام دهید، بالا رفتن از صخره هست. حتما یک روز از سفر خود را برای دیدن این منطقه اختصاص دهید. بهترین زمان برای بودن در محل صخره صبح زود است؛ زمانی که هوا خنک و محیط خلوت تر است. بالا رفتن از صخره حدود یک ساعت زمان خواهد برد؛ اگر در زمان شلوغی بالا بروید این زمان بیشتر خواهد بود، به خصوص اگر بخواهید در طول مسیر از تمام جاذبه ها دیدن کرده و از آنها عکس بگیرید. اگر صبح زود شروع کنید، قبل از این که هوا بیش از حد گرم شود، صعود از صخره در مسیر پلکان ها کار آنچنان سختی نیست؛ البته که باید آمادگی جسمانی لازم برای طی کردن این مسیر 1 ساعته را داشته باشید. کفش های مناسب پیاده روی و لباس خنک، پوشش پیشنهادی برای بالا رفتن از صخره هستند.

سیگیریا رازهای خود را ساده بر همگان نمایان نمی کند؛ مسافران تور سریلانکا باید از مجموعه ای از پلکان های سرگیجه آور که به دیواره های پر شیب صخره متصل شده اند بالا بروند تا به محل خرابه های دژ باستانی برسند. در طول مسیر شما از کنار تعداد زیادی نقاشی دیواری تماشایی و چندین پنجه غول پیکر شیر که از درون بستر سنگی تراشیده و بیرون آورده شده اند عبور خواهید کرد. محیط اطراف سیگیریا شامل خندق های پوشیده شده با زنبق، باغچه های آبی و زیارتگاه های غارشکل، به این محل حال و هوایی خاص تر و به یادماندنی تر داده اند و تجربه بازدید از این مکان را بیشتر از پیش لذت بخش کرده اند.

منبع مقاله: سیگیریا (سریلانکا)

انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2089

به "مقاله: سیگیریا (سریلانکا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سیگیریا (سریلانکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید