هفت شکارچی غیرمجاز در بیجار دستگیر شدند

به گزارش مجله آیرخ، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بیجار گفت: در طرح گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت محیط زیست بیجار، 7 صیاد غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

هفت شکارچی غیرمجاز در بیجار دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار از ، علی اصغر راهنمایی زاده رییس اداره حفاظت از محیط زیست بیجار از دستگیری 7 صیاد غیر مجاز خبر دادو گفت: یکی از شکارچیان غیرمجاز که اقدام به شکار یک رأس خوک و یک قطعه کبک نموده بود در منطقه شناسایی و دستگیر شد که از او یک قبضه اسلحه شکاری و لوازم شکار کشف و ضبط شد.

اواضافه نمود: دومین شکارچی غیرمجاز نیز که اقدام به شکار پنج قطعه کبوتر چاهی در مناطق حفاظت شده نموده بود نیز پس از شناسایی، دستگیر شد که از او یک قبضه اسلحه شکاری و تعدادی لوازم شکار کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار افزود: در سومین تخلف نیز صیادی غیرمجاز اقدام به صید 196 قطعه انواع ماهی با استفاده از تور های ماهی گیری نموده بود که پیش از ترک محل، شناسایی و دستگیر شد و تعداد 6 عدد تور به طول 200 متر از او کشف و ضبط شد.

اوتاکید کرد: یک گروه سه نفره صیادان غیرمجاز در منابع آبی حفاظت شده اقدام به نصب هشت عدد تور سدی به طول 400 متر نموده بودند که در محل شناسایی و دستگیر شدند.

راهنمایی زاده گفت: هفتمین تخلف غیرمجاز هم اقدام به زنده گیری سه قطعه سهره طلایی در مناطق تحت حفاظت شده است که از صیاد غیرمجاز، لوازم زنده گیری پرندگان، 2 عدد قفس و تور کشف و ضبط شد که این شکارچیان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار با اشاره به اینکه اسفندماه و فصل بهار به ترتیب زمان زادآوری پرندگان و گونه های جانوری است گفت: حیوانات در این فصل احتیاج به آرامش دارند و طرح افزایش گشت و کنترل مناطق حفاظت شده هم به همین علت است.

او اضافه نمود: یک گونه عقاب طلایی که در منطقه آسیب دیده بود پس از بهبودی در منطقه رهاسازی شد و یک قطعه کبک شکار شده هم توسط پاکبانان در منطقه حفاظت شده رها سازی شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار ادامه داد: ساماندهی مراکز دپو پسماند در سطح شهرستان یکی از دغدغه های این اداره است که پایش های دوره ای و نظارت بر نحوه دفن پسماند در مراکز دفن انجام می گیرد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1767

به "هفت شکارچی غیرمجاز در بیجار دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت شکارچی غیرمجاز در بیجار دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید