واکنش شمخانی به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه

به گزارش مجله آیرخ، دبیر شورای عالی امنیت ملی افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه را نمایشی پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت های گذشته خواند و شرح داد: این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوء تفاهم های زیان بار می شود.

واکنش شمخانی به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) هشتم دی ماه در واکنش به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه در توئیترش نوشت: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه، نمایشی پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت های گذشته است.

وی افزود: این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوء تفاهم های زیان بار می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی شرح داد: امنیت در منطقه تنها با خروج عوامل خارجی ضد ثبات محقق می شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تحرکات آمریکا در منطقه نیز گفت: ما به طور روشن گفته و هشدار داده ایم مسئولیت هرگونه توطئه چینی با آمریکاست. برخی شیطنت ها را شنیده ایم به آمریکا و دوستان در منطقه پیام داده ایم که آمریکا در روز های پایانی حیات خود در کاخ سفید دست به ماجراجویی جدیدی نزند.

خطیب زاده شرح داد: به دنبال تنش در منطقه نبوده و نیستیم. درباره دفاع از کشور ذره ای تردید نداریم، همه امتحان کرده اند و پاسخ های ما را دیدند. امیدواریم عقلایی که در واشنگتن هستند تنش زدایی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1599

به "واکنش شمخانی به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شمخانی به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید