کانادا ماموریت آموزش نظامیان عراقی را گسترش خواهد داد

به گزارش مجله آیرخ، کانادا که تحت فشار آمریکا برای ادامه مشارکت در ائتلاف موسوم به ضد داعش قرار گرفته است، احتمالا تعداد نظامیان خود برای آموزش شبه نظامیان کرد را افزایش خواهد داد.

کانادا ماموریت آموزش نظامیان عراقی را گسترش خواهد داد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع دفاعی تاکید نمود: کانادا میخواهد احتمالا تعداد نظامیان خود را در برنامه آموزش شبه نظامیان کرد عراق افزایش داده و تعدادی از هواپیماهای جاسوسی و سوخت رسان را در منطقه حفظ کند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که در انتخابات اکتبر گذشته به پیروزی رسید، قول داده است تا 6 فروند جنگنده این کشور را از ائتلاف موسوم به ضد داعش خارج کند. این هواپیماها در بمباران هوایی مواضع داعش در عراق و سوریه مشارکت داشته اند. ترودو گفته است که همچنان به اجرای تعهدات و قول های خود پایبند خواهد بود.

ترودو میخواهد طی هفته آینده برنامه اصلاح شده خود را ارائه کند. این منبع مطلع اضافه نمود: کانادا احتمالا دو فروند هواپیمای جاسوسی خود را در منطقه حفظ خواهد نمود. یک فروند هواپیمای سوخت رسان کانادا نیز در منطقه باقی خواهد ماند.

کانادا هم اکنون حدود 70 نظامی خود را برای آموزش نیروهای کرد به شمال عراق اعزام نموده است. این تعداد نیز احتمالا به بیش از 300 نفر افزایش خواهد یافت.

ماه گذشته بر اثر تیراندازی در عراق یک نظامی کانادایی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند. تمایل کانادا برای ذخالت نظامی در سایر کشورها در شرایطی به شدت کاهش یافته است که این کشور بیش از 10 سال در افغانستان حضور داشته است و در این مدت 158 نظامی کانادایی کشته شدند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه نگرانی خود را نسبت به تصمیم کانادا برای خارج کردن جنگنده های خود از ائتلاف ضد داعش اعلام نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 438

به "کانادا ماموریت آموزش نظامیان عراقی را گسترش خواهد داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا ماموریت آموزش نظامیان عراقی را گسترش خواهد داد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا ماموریت آموزش نظامیان عراقی را گسترش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید