گروسی: برای یافتن راه حل به ایران می روم

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی توئیتری به سفر خود به تهران و اهداف این سفر اشاره نمود.

گروسی: برای یافتن راه حل به ایران می روم

رافائل گروسی در صفحه توئیتر خود نوشت: من فردا به منظور ملاقات با مقامات ارشد ایران برای یافتن راه چاره قابل توافق دوجانبه و قابل تطبیق با قوانین ایران به تهران سفر می کنم تا سازمان بین المللی انرژی اتمی بتواند به فعالیت های راستی آزمایی اصلی در ایران ادامه دهد. به موفقیت امید داریم و این به سود همه است.

لازم به ذکر است، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه (به وقت واشنگتن) گفت که مقامات کاخ سفید دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در نشستی با حضور ایران و قدرت های دنیا با محور بازگشت به توافق هسته ای 2015 ایران را می پذیرد.

شایان ذکر است که توافقنامه هسته ای ایران با نام رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 به امضای ایران و گروه 1+5 (ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و اتحادیه اروپا رسید.

طبق این توافقنامه، ایران مجاز به غنی سازی اورانیوم تا غنای 3.67 درصد است و در ازای آن، سایر طرف های امضاکننده این توافق ملزم به لغو تحریم های مالی خود علیه ایران شدند.

به رغم رضایت تمام طرف ها از مفاد این توافقنامه، دولت ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه مه 2018 به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم ها علیه ایران را دوباره وضع کرد که این اقدام واشنگتن در کنار انفعال طرف های اروپایی و عدم اقدام مستقلانه آنها در جهت جبران پیامدهای این خروج، مقامات تهران را واداشت تا طبق مفاد برجام در روندی گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1673

به "گروسی: برای یافتن راه حل به ایران می روم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: برای یافتن راه حل به ایران می روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید