آنچه ضروری است درمورد سفر به شهر پراک در مالزی بدانید

به گزارش مجله آیرخ، مالزی کشوری توریستی است که پیشینه فرهنگ غنی آن در تمام دنیا شناخته شده است. شهرهای توریستی مالزی نیز بسیار مشهورند و هر ساله توریست های بسیاری از آن ها بازدید می نمایند. یکی از جاذبه های گردشگری شهر پراک در مالزی است. پراک که دومین شهر بزرگ ایالت پنینسولار مالزی است، جاذبه های طبیعی بسیاری دارد. اما آیا می دانید این شهر چطور به وجود آمده است؟

آنچه ضروری است درمورد سفر به شهر پراک در مالزی بدانید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

در شهر پراک مالزی یک سفر رازآلود، جذاب، هیجان انگیز و اگر تمایل داشته باشید، لوکس انتظار شما را می کشد. شما می توانید بنا به علاقه و احتیاج خود، انواع خدمات خبرنگاران را در سفر به مالزی سفارش دهید. همچنین، شما می توانید در راهنمای سفر به مالزی درمورد این کشور اطلاعات بیشتری پیدا کنید. در این مقاله، ما شما را با شهر توریستی پراک در مالزی آشنا می کنیم و به جاذبه های گردشگری آن می پردازیم. پس در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید:

شهر پراک در مالزی

پراک یکی از ایالت های بزرگ در مالزی است که پایتخت آن ایپوه (Ipoh) است. در دورانی که استعمار انگلستان بر این کشور حاکم بود، پراک به دلیل وجود معادن قلع مورد توجه نهاده شد. این مسئله باعث شد تا طبیعت آن به شدت آسیب ببیند که اثرات این تخریب ها هنوز هم بر چهره این ایالت باقی مانده است. اما باید اذعان کرد که پراک در مالزی همچنان با زیبایی های بی نظیرش گردشگران را از سرتاسر دنیا به سوی خود می کشد. مردم پراک (ایالتی که امروزه از مراکز توریستی مالزی به شمار می رود) نیز با مهمان نوازی ستودنی خود، پذیرای مسافران هستند تا توریست های مشتاق، با فراغ بال به بازدید از روستاها و بناهای دوران استعمار انگلستان مشغول باشند.

برای آن دسته از علاقمندان به جاذبه های گردشگری مالزی که از طبیعت این کشور لذت می برند، پراک در مالزی بهشتی است که با ساحل شنی سفیدش یکی از زیباترین سواحل مالزی را در خود جای داده است. از جذابیت های دیگر این ایالت، گنجینه های شگفت انگیزی است که به زیر آب فرو رفته. علاوه بر این موارد، غارهای شگفت انگیز اطراف آن نیز با هزاران سال قدمت از دیگر جاذبه های توریستی این ایالت زیبا در مالزی به شمار می روند.

جاذبه های گردشگری شهر پراک در مالزی

از زمانی که روستای لِنگُنگ جزو میراث دنیای یونسکو ثبت شد، ایالت پراک در مالزی مورد توجه نهاده شد. به طوری که امروزه به یکی از مقاصدی تبدیل شده که در سفرتان به مالزی، باید حتما آن را در لیست نقاط مهم برای بازدید بگنجانید. پراک که چهارمین ایالت بزرگ مالزی است، در شمال غربی این شبه جزیره واقع شده است. در راهنمای سفر خبرنگاران به شهر پراک مالزی، با ما همراه باشید:

در پارک انیمیشن مالزی، کارتون ها واقعی می شوند

پارک انیمیشن پراک در مالزی، یک ابتکار جدید در سر تا سر قاره آسیا به حساب می آید. این پارک که در سال 2017 افتتاح شد، در واقع به یک استودیوی انیمیشنی بزرگ شباهت دارد که بازدیدکنندگان را از تمامی سنین و از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می کشد. این جاذبه گردشگری جذاب مالزی، بیش از 40 دیدنی جذاب را با 6 مضمون مختلف در خود جای داده است. حتما شما هم تصدیق می کنید که دیدن شخصیت های معروف انیمیشنی جذابیت زیادی برای خانواده ها و بچه ها خواهد داشت.

در بخشی از این پارک، یکی دیگر از مراکز گردشگری پراک در مالزی واقع شده است: دنیا گمشده تامبون (Tambun). که به جرات می توان گفت این بخش از پارک، با هرچه که تا به حال دیده اید متفاوت است!

آدرس شهر گمشده تامبون:

No.1, Persiaran Lagun Sunway 1, Sunway City Ipoh, 31150 Ipoh, Perak, Malaysia

ساعات بازدید:

دوشنبه تا آدینه از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر و از روزهای شنبه و یکشنبه، از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر.

برای آگاهی از قیمت ها و سایر جزییات می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

کنکوبیان لَنز (Concubine Lanes)، خیابانی که باید حتما ببینید!

اگر به ایپوه (Ipoh) پایتخت ایالت پراک در مالزی سفر می کنید، حتما رفتن به خیابان کنکوبیان لَنز را در برنامه سفرتان بگنجانید. جالب است بدانید که در سال 2016، این خیابان توسط وب سایت Lonely Planet در لیست بهترین نقاط گردشگری در آسیا نهاده شده است. کنکوبیان لَنز که کمی به خیابان جونکِر در ماکالا (شهر دیگری در مالزی) شباهت دارد و شما در آن می توانید مغازه های بسیاری را با انواع و اقسام کالاهای مختلف مشاهده کنید. از خوردن انواع خوردنی ها گرفته تا خرید سوغاتی یا صرفا قدم زدن در این خیابان تاریخی، همه و همه می توانند شما را کاملا سر ذوق بیاورند.

آدرس این خیابان:

Concubine Ln, 30000 Ipoh, Perak, Malaysia

برج کج تِلوک اینتان (Teluk Intan)

فکر می کنید تنها برج کج دنیا برج پیزا در ایتالیاست؟ واقعیت این است که می توانید یکی دیگر را هم در سفر به مالزی پیدا کنید! این برج که در تِلوک اینتان نهاده شده، مهم ترین جاذبه گردشگری در این شهر توریستی مالزی است. این برج که کاربرد استراتژیک داشته را در میدان مرکزی شهر ساخته اند و شما می توانید همچنان آن را تا مسافت های دور نیز مشاهده کنید.

نکته جالب دیگر در خصوص این ساختمان این است که از بیرون به نظر 8 طبقه می رسد، در حالی که تنها سه طبقه دارد!

آدرس:

Lot 1&2, Komplex Menara Condong, Jalan Bandar, Pekan Teluk Intan, 36000 Teluk Intan, Perak, Malaysia

ساعات بازدید:

روزهای دوشنبه تا شنبه، از ساعت 10:30 صبح تا 9:30 شب

روستای باستانی لِنگُنگ (Lenggong)

توصیه ما در راهنمای سفر به مالزی این است که اگر به این کشور سفر می کنید، بدون دیدن کردن از روستای باستانی لِنگُنگ سفرتان ناتمام خواهد ماند! روستایی که در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است و بازدید از موزه آن به اندازه طبیعت بی نظیر اطرافش، شما را شگفت زده خواهد نمود. البته بهتر است از قبل خود را برای دیدن اسکلت های فسیل شده انسان که به مرد پراکی معروف است، آماده کنید. این اسکلت به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مالزی از نادرترین بقایای انسان است که توسط باستان شناسان در این روستا یافت شده. روستای باستانی لِنگُنگ از 4 بخش مختلف تشکیل شده و بازدید از آن ها معمولا یک نیم روز طول می کشد؛ بنابراین، بهتر است از قبل برای گشت و گذار در آن برنامه ریزی کنید.

آدرس:

Kampung Baru Kota Tampan, 33400 Lenggong, Perak, Malaysia

ساعات بازدید:

روزهای دوشنبه تا یکشنبه، از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

جنگل های بارانی رویال بلوم (Royal Belum)

اگر به دنبال کمی ماجراجویی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از جنگل های بارانی رویال بلوم (Royal Belum)، این جاذبه گردشگری مالزی دیدن کنید. پناهگاه هایش را ببینید، در میان این جنگل بارانی قدم بزنید و در حالی که از طبیعت آن لذت می برید، هوای تازه تنفس کنید.

در این جنگل های استوایی، گونه نادری از گیاهان گلدار شناسایی شده است که در حقیقت بزرگ ترین گل را در سراسر دنیا دارد. بنابراین، دریافت عکس یادگاری از چنین گیاه نادری حتما لازم است.

به طور خلاصه، ما در این مقاله از شهر پراک در مالزی گفتیم. شرح دادیم که می توانید بچه ها را چطور در این شهر به هیجان بیاورید، استخوان های انسان های بدوی را ببینید؛ از بزرگترین گل دنیا دیدن کنید و در این شهر توریستی مالزی، یک برج کج -شبیه آنچه در ایتالیا وجود دارد- پیدا کنید! اگر کنجکاو شده اید تا به این شهر جالب سفر کنید، برای تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل یا خرید تور خبرنگاران می توانید به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

در خاتمه، اگر از خواندن این مقاله لذت برده اید، نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 549

به "آنچه ضروری است درمورد سفر به شهر پراک در مالزی بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه ضروری است درمورد سفر به شهر پراک در مالزی بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید