اجاره مغازه در کدام شهر شمالی به صرفه تر است؟

به گزارش مجله آیرخ، همانطور که می دانید شهرهای شمالی به دلیل آنکه مقصد مسافران بسیاری هستند که سالانه از جای جای کشور، به ویژه کلان شهرهایی مانند تهران، برای تفریح و دیگر اهداف به این نقاط سفر می نمایند. شمال به دلیل دارا بودن مناظر بسیار زیبا و دیدنی های بکر، همچنین طبیعت کم نظیرش همیشه موردتوجه افراد زیادی است. همچنین به دلیل اینکه بعضی شهرهای این خطه از کشور عزیزمان در واقع شهرهای گردشگری محسوب می شوند، اقدامات زیادی برای ایجاد امکانات لازم جهت جذب گردشگر، فراهم کردن جاذبه هایی مانند ورزش های آبی و دیگر ویژگی ها انجام شده است. در واقع سرمایه گذاری در این شهرها بسیار به صرفه بوده و سود فراوانی در پی خواهد داشت. البته بهتر است پیش از اجاره مغازه در شمال و انتخاب نوع شغل و شهر موردنظر، اطلاعاتی در مورد شهرهای پربازدیدتر و به صرفه تر به دست آورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای شمالی برای سرمایه گذاری می پردازیم.

اجاره مغازه در کدام شهر شمالی به صرفه تر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید در سرفصل های زیر خلاصه می گردد:

  • چرا شهرهای شمالی؟
  • ساری
  • نوشهر
  • چالوس
  • کلاردشت
  • رامسر
  • بندر انزلی
  • بابلسر

چرا شهرهای شمالی؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، شهرهای شمالی به دلیل جاذبه های فراوانی که دارند همیشه موردتوجه دنیاگرد های ایرانی و خارجی بوده و هستند. سالانه افراد زیادی به این شهرها سفر می نمایند و اقلام مورد نیاز و یا سوغاتی های خود را از مغازه ها تهیه می نمایند. همچنین سوغات فراوانی که شمال دارد مانند زیتون، برنج، چای، انواع ترشی ها و لواشک ها، سبدهای مختلف، لباس های بسیار محلی بسیار زیبا و دیگر اقلام و خوراکی ها، می تواند فرصت های شغلی بسیاری را برای شما فراهم کند.

اما اگر قصد اجاره مغازه در شمال را دارید، شهرهایی مانند چالوس، نوشهر و دیگر شهرها که در سر راه مسافران قرار دارند گزینه های بهتری هستند. همچنین بعضی شهرها که دنیاگرد های زیادی را جذب می نمایند به طور مثال بابلسر و ساری می توانند سود فراوانی نصیبتان نمایند.

ساری

ساری یکی از شهرهای شمالی است که به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد همیشه مقصد بسیاری از گردشگران بوده و هست. طبق آماری که سازمان گردشگری در سال 91 بر اساس آمارگیری از سفر دنیاگرد های خارجی به شهرهای ایران ارائه کرد، ساری جزء 20 شهر برتر ایران به شمار رفته است.

این شهر زیبا از نظر وسعت بزرگترین شهر مازندران محسوب می گردد. همچنین براساس عکس های ماهواره ای که گرفته شده است، ساری یکی از خاص ترین طبیعت ها را دار است. شکل ظاهری آن تفریحی- دنیاگردی-کشاورزی است. همچنین به علت آن که مرکز مازندران است و دارای ابنیه تاریخی و باشکوه بسیاری است، افراد زیادی از این شهر بازدید می نمایند. اجاره مغازه در این شهر اگرچه به سرمایه زیادی نیاز دارد، اما بسیار به صرفه است. بنابراین اگر قصد این کار را دارید، ساری می تواند انتخاب مناسبی باشد.

نوشهر

این شهرستان بسیار زیبا به خاطر آنکه شامل دو گونه آب و هوایی یعنی جلگه ای و کوهستانی می گردد، در شمار پرجاذبه ترین شهر های شمالی قرار گرفته است. به گزارش ایسنا مناطق غربی مازندران نسبت به دیگر نقاط شمالی، به دلیل ویژگی های آب و هوایی خاص، بیشتر موردتوجه مسافران قرار می گیرند. یکی از نکاتی که این شهر را تا حدی با دیگر شهرها متمایز می نماید، توجه مسئولان در رسیدگی به امور مربوط به گردشگرها است. مسئولین و مدیران نوشهر همیشه سعی دارند بهترین امکانات را برای اسکان و تفریح مسافران و ارائه خدمات درست به آن ها قراهم نمایند. و این نکته بسیار در جذب مسافرها به این شهرستان زیبا شده است. برای اجاره مغازه در شمال از این شهر غافل نشوید.

چالوس

چالوس در واقع از کهن ترین شهرهای مازندران است و قرار دریافت بر سر راه مسافران، بهترین ویژگی و قابلیت آن برای تبدیل شدن به یک منطقه مطمئن برای سرمایه گذاری است. افراد بسیاری در هنگام ورود و خروج به شهرهای شمالی، از این شهر زیبا و تاریخی با آب و هوای بکر، عبور می نمایند و به خرید سوغات و دیگر وسایل مورد نیاز خود می پردازند.

کلاردشت

کلاردشت نیز یکی از شهرهایی است که تقریباً دنیاگردی محسوب می گردد و اجاره مغازه و راه انداختن کسب وکار در آن می تواند بسیار به صرفه باشد. این منطقه چشم انداز بسیار زیبایی دارد همچنین وجود امکانات تفریحی مانند تله کابین نمک آبرود و دیگر امکانات این شهر را بسیار جذاب می نمایند.

رامسر

حال نوبت به رامسر می رسد که لقب عروس شهرهای ایران را به خود اختصاص داده است. این شهر در حقیقت آخرین شهری است که در غرب مازندران واقع شده است. پیش تر با نام سخت سر شناخته می شد. اما امروزه با نام رامسر معروف است. به دلیل واقع شدن بین کوه و جنگل و داشتن سواحل رویایی و بسیار زیبا، رامسر نیز شهری است که اگر در فکر اجاره مغازه در شمال هستید، می تواند یکی از بهترین انتخاب هایتان باشد. از دیگر ویژگی های این شهر وجود آب گرم معدنی است که خواص درمانی دارد.

بندر انزلی

انزلی از نظر جمعیت پس از رشت پرجمعیت ترین شهر گیلک نشین در دنیا محسوب می گردد. بندر انزلی که در مرکز استان انزلی واقع شده است، از لحاظ گردشگری و دنیاگردی بسیار موردتوجه است. به دلیل ویژگی های بسیاری که این شهر دارد و همچنین چون این منطقه یک قطب ورزشی نیز محسوب می گردد، موقعیتی ویژه دارد. همچنین این منطقه بزرگترین بندر شمال ایران است و از این نظر می تواند منطقه ای بسیار خوب و عالی برای کسب وکار باشد. مرز انزلی جزو پنج مرز برتر از نظر فعالیت های مالی در ایران است و بیش از 50 درصد حمل و نقل کالای گیلان از این منطقه انجام می گردد.

بابلسر

این شهر نیز امکانات فراوانی از قبیل بابلرود، پل معلق بابلسر، باغ وحش، جشنواره مجسسمه شنی و دیگر جاذبه هایش مرکز مهمی جهت سرمایه گذاری به شمار می رود. شهرستان بابلسر یک منطقه ساحلی است و از آب و هوا و مناظر بسیار زیبایی برخوردار است.

تمامی شهرهای نام برده شده از مهم ترین مراکز و شهرهای شمالی هستند. این شهرها سال هاست موردتوجه بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی و ایرانی، که با اهداف مختلف که عمده آن ها سفرهای تفریحی است، قرار گرفته اند. راه اندازی کسب و کار علی رغم هزینه های گزافی که در بر دارد، اگر آگاهانه و با برنامه ریزی باشد، می تواند بسیار سودآور و به صرفه باشد.

منبع: هومینگ
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1200

به "اجاره مغازه در کدام شهر شمالی به صرفه تر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجاره مغازه در کدام شهر شمالی به صرفه تر است؟" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره مغازه در کدام شهر شمالی به صرفه تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید