امی: محفظه زیستی برای اعزام انسان به فضا برای اولین بار در کشور رونمایی شد

به گزارش مجله آیرخ، رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: برای اولین بار در کشور به مناسب هفته فناوری فضایی از محفظه زیستی برای اعزام انسان به فضا رونمایی شد.

امی: محفظه زیستی برای اعزام انسان به فضا برای اولین بار در کشور رونمایی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران؛ فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضای کشور، با تبریک فرارسیدن روز فناوری فضایی به متخصصین و کارشناسان خانواده هوافضای کشور گفت: بعد از انقلاب اسلامی، کشورمان در حوزه فن آوری و توسعه مرز های دانش گام های مهمی برداشته است.

وی ادامه داد: از سال 1950 به بعد که بشر به حوزه فضایی وارد شد تا کنون تحولات مهمی در زندگی بشر پیش آمده است به طوریکه اکنون انسان بدون دستاورد های فضایی نمی تواند زندگی کند.

امی گفت: یکی از محصولات فن آوری فضایی، سیستم های تلفن همراه است که جزو زندگی بشر بوده و یا سیستم های ناوبری که همه حمل و نقل ها در آسمان، زمین و دریا با راهنمایی ناوبری فن آوری فضایی انجام می گردد. در ایران به خصوص بعد از انقلاب اسلامی توجه به فن آوری فضایی شروع شد و ما توانستیم در مباحث کاربردی مانند مخابرات، سنجش از دور، موقعیت یابی، اکتشافات و بویژه در زمینه ظرفیت های علمی گام های بلندی را برداریم.

رئیس پژوهشگاه هوافضا با بیان اینکه در بحث ظرفیت های علمی اکنون در بین 24 کشور منطقه ما رتبه اول را کسب نموده ایم، اضافه نمود: امروز در 14 دانشگاه کشور، رشته هوافضا تدریس می گردد که بالغ بر 250 هیات علمی در گروه ها و دانشکده ها مشغول به فعالیت بوده و تا به امروز 4000 دانش آموخته فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به صندلی 12 کشور در سطح مجامع علمی دنیا، توضیح داد: ما اکنون در سطح مقبول دنیای قرار گرفته ایم و با داشتن 80 میلیون نفر جمعیت، 140 میلیون سیم کارت فروخته شده که این نشان دهنده رشد روز افزون احتیاج کشور به فن آوری فضایی را نشان می دهد. در زمینه سنجش از دور توانستیم با پرتاب ماهواره های سنجش از دور با کسب یک رتبه مقبول در بین 24 کشور منطقه، رتبه سوم را کسب کنیم.

امی با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت موفقیت خوبی داشته ایم، ادامه داد: در پرتاب ماهواره به فضا و در حوزه موقعیت یابی رتبه دوم و در حوزه اکتشافات فضایی رتبه سوم را در بین 24 کشور منطقه کسب نموده ایم. ما با پرتاب 8 راکت اکتشافی در گذشته و پرتاب کاوشگر نهم توانستیم رتبه سوم را به دست آوریم.

وی با اشاره به پرتاب های جدید کشورمان گفت: ماهواره بر ذوالجناح یک موشک سه مرحله ای است که در دو مرحله اول سوخت جامد و مرحله سوم سوخت مایع استفاده شده است و می تواند ماهواره 220 کیلوگرمی را در مدار 500 کیلومتری قرار دهد.

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم در انتها از رونمایی محفظه زیستی برای اعزام انسان به فضا برای اولین بار در کشور اطلاع داد و گفت: این کپسول زیستی در 14 بهمن رونمایی شد و برای تست های میدانی مجوز انجام تست ها را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1664

به "امی: محفظه زیستی برای اعزام انسان به فضا برای اولین بار در کشور رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امی: محفظه زیستی برای اعزام انسان به فضا برای اولین بار در کشور رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید