ایلان ماسک می گوید توییتر شورای تعدیل محتوا خواهد داشت

به گزارش مجله آیرخ، ایلان ماسک که حالا مالک توییتر محسوب می گردد، می گوید که این شرکت در حال تشکیل شورایی برای تصمیمات اعتدالی مهمی است. روز گذشته او اعلام نمود که شورای موردنظر از نقطه نظرات متنوعی تشکیل خواهد شد و هیچ تصمیم مهمی در خصوص محتوا و بازگرداندن اکانت ها پیش از تشکیل این شورا صورت نمی گیرد.

ایلان ماسک می گوید توییتر شورای تعدیل محتوا خواهد داشت

او طی ماه های گذشته بارها اعلام نموده که می خواهد توییتر را به پلتفرم مناسبی برای آزادی بیان تبدیل کند و به همین دلیل احتمال بازگشت چهره هایی مانند دونالد ترامپ هم مطرح شده است. حالا بر اساس گفته های آقای ماسک، اتخاذ این نوع تصمیم ها به وسیله شورا صورت می گیرد.

هنوز معین نیست که ایلان ماسک برای این شورا در پی چه دیدگاه هایی است. با توجه به اینکه قبلا هم تیم های مشابهی در این شرکت فعالیت نموده اند، باید ببینیم این شورای تازه چه تفاوت هایی با آن ها دارد. در هر صورت همانطور که او بارها اعلام نموده، هیچ دل خوشی از مدیریت قبلی توییتر ندارد و به همین دلیل بلافاصله بعد از نهایی شدن مالکیت این شرکت، چندین نفر از مدیران ارشد توییتر از جمله مدیرعامل اخراج شدند.

لازم به ذکر است سایر شبکه های اجتماعی هم از چنین رویکردی بهره می برند. به عنوان مثال یک هیئت نظارتی در شرکت متا وجود دارد که ظاهرا به طور مستقل فعالیت می نماید. با این حال منتقدان بر این باور هستند که هیئت مدیره نفوذ زیادی بر این هیئت نظارتی دارد و عملا یک شورای مستقل محسوب نمی شوند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2335

به "ایلان ماسک می گوید توییتر شورای تعدیل محتوا خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک می گوید توییتر شورای تعدیل محتوا خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید