بازسازی و طراحی خانه ویلایی دوبلکس در ورشو

به گزارش مجله آیرخ، پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل خانه ای در ورشو لهستان میباشد . این خانه یکی از مدرن ترین طرح ها در سال 2017 میباشد . بازسازی و تعمیرات ساختمان این خانه 270 متر مربعی را باهم آنالیز میکنیم .

بازسازی و طراحی خانه ویلایی دوبلکس در ورشو

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

طراحی داخلی

پروژه طراحی این خانه یک چالش بسیار خاص و در عین حال بی نظیر برای یک معمار است . هر خط و عنصری که توسط طراح ترسیم شده بازتابی از رویاهای مشتریان این خانه است . این خانه ویلایی در یک منطقه خوش آب و هوای ورشو و با یک چشم انداز بکر و دیدنی از طبیعت روبرویش روبرو است و همین موضوع باعث شده است معماران به استفاده از متریال چوب چه در نمای خارجی و چه در فضاهای داخلی خانه روی آورند . بدنه ساختمان از دو مکعب تشکیل شده است . در طبقه همکف گاراژ و سالن بدنسازی در مکعب کوچکتر واقع شده است و فضای نشیمن ، آشپزخانه و سالن غذاخوری در مکعب عظیمتر جای گرفته است .

با وجود پیچیدگی های بازسازی ساختمان طراحان سعی نموده اند فضاها را به گونه ای تقسیم بندی نمایند تا فضاهای اصلی در طبقه همکف از نور طبیعی روز بهره مند شوند و در طبقه بالایی تمام اتاق های خواب و اتاق کار بتوانند از این نور استفاده لازم را ببرند . هم چنین ایوان چوبی و سرسبز طبقه همکف در جلوی ورودی باعث شده است از داخل فضای نشیمن بتوان به این منظره و نور طبیعی دسترسی داشت .

مجری دکوراسیون داخلی نماها را با تیرهای چوبی و عناصر سیاه پوشش داده است که استفاده از سیستم تیرچه کامپوزیت برای این ساختمان برای مقاومت در برابر خوردگی و تابش آفتاب بسیار مناسب است . هم چنین این نمای یک اثر جالب سه بعدی را نیز ایجاد میکند .

دکوراسیون بخش های مختلف خانه

طراحی این خانه بر مشخص مناطق روز و شب پایدار است . مناطق روز مانند فضای نشیمن و آشپزخانه که در طبقه همکف هستند و محل جمع کردن اعضای خانواده در کنار یکدیگر است و مناطق شب در طبقه بالا که اتاق خواب ها را تشکیل میدهند .

معماران در نظر داشتند که این چوب های استفاده شده در نما فقط مختص به بیرون نباشد و فضاهای داخلی نیز از حضور این چوب ها بهره مند شوند . کفپوش چوبی سبک انتخاب شده برای فضاهای داخلی این ویلا در اتاق خواب ها ، فضای نشیمن و راه پله طبقات استفاده شده است و تنها نقطه اختلاف در این فضاها در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه است که از کاشی های خاکستری در این قسمت استفاده شده است . هم چنین مبلمان این فضاها نیز در اغلب موارد از همین چوب ها ساخته شده است و میتوان گفت حضور این متریال چوب توانسته است فضایی دنج ، راحت و گرم را در دکوراسیون لوکس این خانه ایجاد کند . استفاده از رنگ های برجسته و مکمل هم در مبل ها ، تخت ها و میز و جایگاه قسمت غذاخوری توانسته است هارمونی فضایی جذابی در کنار متریال چوب در این خانه ایجاد کند .

جزییات طراحی

اما اگر بخواهیم وارد جرئیات و ایده های جالب بازسازی منزل شویم در اولین برخورد با کتابخانه عظیم قسمت نشیمن روبرو خواهیم شد که شخصیتی منحصر به فرد را به این قسمت بخشیده است .

استفاده از قفسه ها و سطوح چوبی به شکل مکعب هایی در ابعاد مختلف که کنار هم چیده شده اند و تا طبقه اول این ویلا بالا رفته اند و با استفاده از یک نردیان میتوان به طبقات بالایی این کتابخانه دسترسی داشت . استفاده از چراغ های آفتابی در این قسمت حسی گرم و تازه را برای این فضا به ارمغان آورده است . در کنار این کتابخانه نیز کاناپه هایی راحتی به رنگ خاکستری حضور دارد که فضایی دنج برای مطالعه را به وجود آورده است . از عناصر جذاب این نشیمن میتوان به تلویزیون سیاه نصب شده بر روی دیوار آبی فضای نشیمن اشاره نمود . هم چنین یک شومینه تو کار با محلی برای نگهداری چوب ها که در داخل دیوار تعبیه شده است توانسته است این فضای نشیمن را ویژه کند .

اما هم نشین این فضای نشیمن ، آشپزخانه این ساختمان است که بدون واسطه و تنها با تغییر کفپوش از چوب به کاشی های خاکستری رنگ ، تفکیک فضایی انجام شده است . استفاده از کابینت هایی آبی و یک پیشخوان سفید با پایه های چوبی که میتواند به عنوان فضایی برای صبحانه خوردن استفاده گردد و یک هود سیاه رنگ که عنصر برجسته این آشپزخانه است . اما فضای غذاخوری دیگری نیز در کنار این آشپزخانه تدارک دیده شده است با میزی سفید و جایگاه هایی زرد رنگ که استفاده از این رنگ در برجسته کردن این فضا نقش مهمی را ایفا میکند .

حضور پنجره های قدی در چهار سمت این فضا نور طبیعی روز را به نحوی موثر وارد این محیط میکند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1338

به "بازسازی و طراحی خانه ویلایی دوبلکس در ورشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی خانه ویلایی دوبلکس در ورشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید