با 5 میلیون تومان کجا میشه رفت؟

به گزارش مجله آیرخ، سفرهای مقرون به صرفه با 5 میلیون تومان

سفری یکی از مهمترین فعالیت هایی است که هر فردی در زندگی اش باید آن را بارها تجربه کند. این فعل به گونه ای است که حتی بر روی طرز نگاه و فکر افراد نیز تاثیر می گذار و باعث ایجاده انگیز و هدف در زندگی فردی وی می گردد. مطابق با تحقیقاتی که سایت تریپ ادوایز بر روی افراد مختلفی انجام داده نیز متوجه شده اند که دلایلی مثل تخفیف های ویژه در اقامت و آشنایی و آشنایی با فرهنگ و مردم از جمله اصلی ترین مواردی هستند که سبب می شوند افراد به سفر بروند. با توجه به این که مسائل اقتصادی همیشه مانعی برای سفر هستند می خواهیم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران درباره اینکه چطور می گردد با 5 میلیون تومان به سفر رفت؟! صحبت کنیم. از همین رو می خواهیم مقاصدی که سفر به آن ها مقرون به صرفه است را نام ببریم، در ادامه همراه ما باشید تا با سفرهای مقرون به صرفه آشنا شوید.

با 5 میلیون تومان کجا میشه رفت؟

نکاتی که برای سفرهای مقرون به صرفه باید رعایت کنید!

توجه داشته باشید! برای این که بتوانید سفر مالی داشته باشید باید قید برترین هتل ها و پروازهای فرست کلس را بزنید. سعی کنید از هتل های 3 ستاره یا هاستل ها برای اقامت در شهر مقصد استفاده کنید و همینطور در مدت زمانی که در شهر مقصد هستید، سراغ رستوران ها لوکس و مراکز خرید فوق العاده نروید؛ نکته دیگر این است که سعی کنید زمان هایی که به اصلاح های سیزن محسوب می گردد برنامه سفری خودتان را تنظیم ننمایید.

توجه داشته باشید! زمانی که توری را خریداری می کنید با پرداخت مبلغ تور در واقع هزینه بلیط هواپیما، هتل و اقامت خود برای چند روز و شبی که در آن کشور هستید، ترانسفر فرودگاهی، ویزا و بسیاری دیگر از امکانات را پرداخت نموده اید. در بین تورهایی که برگزار می گردد سعی کنید تور مسافرتی را انتخاب کنید که امکانات بیشتر و با هزینه های کمتر را به شما پیشنهاد می دهد. سفر مقرون به صرفه با تور زحمت تهیه بسیاری از نیازمندی هایتان در مقصد را، از روی دوش شما بر می دارد.

یک نکته دیگری که می تواند در کاهش هزینه های سفر شما تاثیر بگذارد و منجر به سفرهای مقرون به صرفه برایتان گردد، گروهی به مسافرت رفتن می باشد. در سفرهای گروهی قیمت ها و هزینه ها در بین گروه سرشکن می گردد و می توانید در خیلی از هزینه ها صرفه جویی کنید.

استانبول

استانبول یکی از پر طرفدارترین مقاصد جهانگردی بین تمام کسانی است که قصد سفر به ترکیه را دارند. این شهر به علت مراکز خرید، جشنواره های متنوع و همینطور جاذبه های جهانگردی که دارد سبب شده تا از جذابیت خاصی در بین عموم مردم و به خصوص ایرانیان برخوردار باشد. شهر استانبول با توجه به فاصله کمی که از ایران دارد جز سفرهای مقرون به صرفه به شمار می رود و شما می توانید با 5 میلیون تومان یا حتی کمتر سفری بسیار دلچسب را داشته باشید. آذر تا بهمن، برترین زمان برای داشتن سفر مقرون به صرفه به استانبول است.

برای اطلاعات کاملتر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به استانبول و مطلب چطور سفر مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم را جهت کاهش هزینه های خودتان را در مجله جهانگردی خبرنگاران مطالعه کنید.

آنکارا

به طور کلی ترکیه کشوری جهانگردی و به نسبت مقرون به صرفهی است، از همین سالانه مسافران زیادی به شهرهای مختلف آن سفر می نمایند. شهر دیگری که از این کشور در فهرست سفرهای مقرون به صرفه قرار می گیرد، آنکارا است. آنکارا مرکز کشور ترکیه است و تلفیقی از مدرنیته و سنت را در بر گرفته است. در سال های اخیر آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است. فرهنگ مردمان ترکیه به ایرانیان شباهت های زیادی دارد. با توجه به شرایط جوی نسبتا یکسانی که در شهرهای ترکیه برقرار است اگر می خواهید سفرتان به آنکارا مقرون به صرفه دربیاید برنامه سفری خودتان را اواخر پاییز و فصل زمستان تنظیم کنید.

دبی

بعد از استانبول و آنکارا قطعا دبی جز محبوب ترین سفرهای مقرون به صرفه در بین عموم مردم و به خصوص ایرانی های به شمار می رود. دبی که به اصطلاح به آن نگین خاورمیانه گفته می گردد شهری مدرن و پیشرفته است و دارای جاذبه های منحصر به فردی است. به طوری بعضی از جاذبه های آن دارنده گواهینامه ها و جوایز بین المللی هستند. فصل پاییز یکی از برترین زمان ها برای سفر به شهر دیدنی که به نگین خاورمیانه معروف است می باشد، اما اگر می خواهید سفرتان مالی باشد باید بگوییم که فصل پاییز نمی تواند دبی را در فهرست سفرهای مقرون به صرفه واقع شده است و باید در ماه های گرم سال به این شهر بی نظیر اماراتی سفر کنید. توجه داشته باشید تا جایی که برایتان امکان دارد از هزینه های جانبی در سفر بزنید که بتوانید از جاذبه های جهانگردی بی نظیر دبی مثل باغ گل معجزه دبی، پارک های آبی وایلد وادی و دیگر فعالیت های هیجان انگیز آن نیز استفاده کنید. البته در دبی تفریحات رایگان یا با هزینه های بسیار کم نظیر کویرنوردی یا بازدید از فواره های بی نظیر و … وجود دارد که می توانید از آن ها برای کاهش هزینه های خودتان استفاده کنید.

برای اطلاعات کاملتر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به دبی و مطلب چطور سفر به مقرون به صرفه دبی داشته باشیم را جهت کاهش هزینه های خودتان را در مجله جهانگردی خبرنگاران مطالعه کنید.

باکو

باکو از جمله شهرهای جهانگردی و جهانگرد پذیری است که سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می نمایند و به علت فاصله نسبتا کمی از ایران دارد بین ایرانی ها بسیار محبوب است. این شهر که مرکز کشور آذربایجان است دارای جاذبه های بسیاری است و بعد از کشف اولین میدان نفتی جهان در باکو، این شهر به شدت معروفیت یافت به همین علت مراکز و خیابان های مهمی در دوران شوروی سابق باکو ساخته شده است، این بناهای تاریخی هم اکنون جزء جاذبه های جهانگردی شهر باکو به شمار می رود، و بعلاوه میراث فرهنگی و معماری ملی و اسلامی این کشور هستند.

تفلیس

توجه داشته باشید شهرهایی که در این مطلب سفرهای مقرون به صرفه نام برده ایم همگی در فاصله بسیار کمی از ایران قرار دارند و به نوعی جز همسایه های کشورمان قرار می گیرند. فلیس شهری که تاریخ بلندش، بناهای قرون وسطایی، موزه ها و کلیسا های زیادی را برایش به ارمغان آورده است. با قدم زدن در میان کوچه پس کوچه های این شهر به مردمی برمی خورید که آوازه مهمان نوازی شان در جهان پیچیده است. به طور کلی تفلیس شهر مقرون به صرفهی محسوب می گردد اما باید بسیار حواستان به رستوران هایی که می روید و همینطور خرید کردن هایتان باشد که ناگهان بودجه ای که برای سفرتان در نظر گرفته اید را یکجا تمام نکنید چرا که تفلیس جز سفرهای مقرون به صرفه به شمار می رود و شما می توانید با 5 میلیون یا حتی کمتر به این شهر سفر کنید.

برای اطلاعات کاملتر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به تفلیس را در مجله جهانگردی خبرنگاران مطالعه کنید.

ایروان

شهر ایروان مرکز کشور ارمنستان جز سفرهای جهانگردی و محبوب در بین ایرانیان و دیگر مردم جهان محسوب می گردد و با توجه شرایطی مالی که در آن برقرار است جزء سفرهای مقرون به صرفه به شمار می رود و می توانید با 5 میلیون و یا کمتر از آن به این شهر ارمنی سفر کنید. این شهر عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان را از آن خود نموده است و دارای تاریخچه ای طولانی به میزان چندین هزار سال می باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که با توجه به این که ایروان بزرگترین شهر ارمنستان است اما وسعت چندانی ندارد و در مقایسه با شهرهای بزرگ ایران مانند تهران و مشهد، شهری کوچک به نظر می آید.

برای اطلاعات کاملتر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به ایروان را در مجله جهانگردی خبرنگاران مطالعه کنید.

بانکوک

خوب بریم سراغ شهرهای تایلندی! بانکوک در بین دیگر شهرهای تایلند می تواند جز سفرهای مقرون به صرفه به این کشور قرار بگیرد و با توجه به جاذبه های هیجان انگیز و تاریخی که دارد باعث جلب رضایت مسافران بگردد. بیشتر کسانی که به این شهر سفر می نمایند می توانند از فروشگاه های و بازارهایی که در آن واقع شده است اجناس مقرون به صرفه قیمت تهیه نمایند و همینطور در رستوران های محلی آن غذاهای تایلندی میل نمایند.

برای اطلاعات کاملتر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به بانکوک را در مجله جهانگردی خبرنگاران مطالعه کنید.

پاتایا

دیگر شهری که در فهرست سفرهای مقرون به صرفه قرار می گیرد پاتایا در تایلند است. این شهر نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است و به همین علت کسانی که به بانکوک می فرایند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند. این شهر ساحلی دارای جاذبه های زیادی از جمله جزیره مرجانی، باغ های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه های دیدنی است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند.

برای اطلاعات کاملتر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به پاتایا را در مجله جهانگردی خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2164

به "با 5 میلیون تومان کجا میشه رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 میلیون تومان کجا میشه رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید