تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی جنجالی

به گزارش مجله آیرخ، تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در یکی از دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر امروز پنجشنبه به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک به یک سرانجام یافت. علی نعمتی (40) برای پرسپولیس و ژستد برای استقلال گلزنی کردند.

تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی جنجالی

فرشاد فرحی، سعید آقایی، رامین رضاییان، شرزود تمیروف از داور کارت زرد دریافت کردند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر(49 زیبر نیک نفس)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری(عزیز بک آمانوف)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی(65 صالح حردانی)، مهدی مهدی پور، امیرحسین حسین زاده(79 آرمان رمضانی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری(79 ژستد).

ترکیب پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک(77 کمال کامیابی نیا)، احسان پهلوان(88 مهدی عبدی)، مهدی ترابی، وحید امیری و شرزود تمیروف.

در این بازی که از ساعت 17:30 آغاز شد، ابتدا این تیم استقلال بود که موقعیت های گلزنی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد و هجومی ظاهر شد.

در دقیقه 8، ارسلان مطهری مهاجم استقلال در موقعیت ضد حمله شوتی به سمت دروازه پرسپولیس زد که احمد گوهری دروازه بان پرسپولیس آن را به صورت دوضرب مهار کرد. کوین یامگا بازیکن خارجی استقلال هم نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند.

در دقیقه 10 حرکت کوین یامگا از سمت راست دفاع پرسپولیس صورت گرفت که ارسال این بازیکن بدون نتیجه از مقابل دروازه سرخپوشان عبور کرد.

تنش و درگیری بازی در نیمه نخست بین بازیکنان دو تیم آغاز شد و نشان داد که سیدمهدی سیدعلی داور بازی کار سختی دارد. سیدعلی در دقیقه 15 به تمیروف و در دقیقه 21 به فرشاد فرجی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس به تدریج خود را در زمین پیدا کرد و خطرسازی روی دروازه استقلال را استارت زد. در دقیقه 21 شوت رضا اسدی از بالای دروازه استقلال به اوت رفت. البته استقلال هم بدون موقعیت نبود و در دقیقه 23 می توانست با ضربه کاشته آبی پوشان را به گل برساند که گوهری این شوت غفوری را مهار کرد.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه نخست، پرسپولیس بر شدت حملاتش اضافه نمود. در دقیقه 35، تمیروف پاس رو به عقب احسان پهلوان را با یک ضربه فنی و بغل پا از کنار دروازه استقلال به اوت زد.

فشار حملات پرسپولیس در نهایت در دقیقه 40 جواب داد و پرسپولیس با ضربه سر علی نعمتی به گل نخست دست یافت. این گل روی پاس ارسالی رامین رضاییان از روی ضربه کاشته به دست آمد تا سرخپوشان با فزونی راهی رختکن شوند.

نیمه دوم

پیش بینی می شد که استقلال نیمه دوم را هجومی آغاز کند و سرخپوشان به فکر حفظ نتیجه ای باشد که در نیمه اول رقم زده است. به همین دلیل شاگردان مجیدی با چند حمله سعی در به عقب کشاندن حریف داشتند اما پیروز به این کار نشدند. سه دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم فرهاد مجیدی تصمیم به تعویض گرفت و زبیر نیک نفس را به جای دانشگر راهی میدان کرد.

دقیقه 62 یک موقعیت عالی برای استقلال شکل گرفت. ارسال یامگا از جناح راست درون محوطه جریمه در حالی که مقابل دروازه هم خالی بود به دو بازیکن استقلال حسین زاده و حعفر سلمانی رسید که برخورد این دو بازیکن با هم اجازه نداد آبی ها از این فرصت به گل برسند.

دقیق 77 پرسپولیس دو بار تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت اما عجله بازیکنان این تیم و کم دقتی در زدن ضربه آخر اجازه اضافه شدن به یک گل این تیم را نداد.

دقیقه 81 حمله استقلالی ها از جناح راست با ارسال صالح حردانی همراه بود و ژستد که ثانیه هایی قبل وارد زمین شده بود با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کرد تا کار به تساوی کشیده گردد.

بعد از این گل یحیی گل محمدی با اعتراض به تصمیم سیدمهدی سیدعلی اعتقاد داشت توپ در موقعیت آفساید وارد دروازه پرسپولیس شده است. این اعتراض با شدت زیادی همراه بود به گونه ای که برای چند دقیقه بازی را با تنش همراه کرد و گل محمدی با پرتاب دست هایش به شدت از شرایط رقم خورده شاکی بود. در نهایت با اخراج گل محمدی از کنار زمین بازی به شرایط عادی برگشت.

هر چند در دقایق به جای مانده دو تیم کوشش کردند تا موقعیت هایی را روی دروازه یکدیگر ایجاد نمایند اما در نهایت این ملاقات با تساوی یک به یک پایان یافت و شش دقیقه وقت اضافه هم ثمری نداشت.

استقلال با این تساوی 55 امتیازی شد و فاصله شش امتیازی اش با پرسپولیس را حفظ کرد. پرسپولیس هم با 49 امتیاز رد رده دوم همچنان در تعقیب صدرنشین خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2229

به "تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی جنجالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی جنجالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید