تملک یک قطعه باغ مشجر در قم

به گزارش مجله آیرخ، مدیر منطقه دو شهرداری قم از تملک باغ مشجری با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان اطلاع داد.

تملک یک قطعه باغ مشجر در قم

به نقل از شهرداری قم، رضا رحیمی با بیان اینکه سه قطعه باغ مشجر در سطح منطقه وجود دارد که در پی حفظ این باغات هستیم، اظهار کرد: در نخستین اقدام، یک قطعه باغ در محدوده خیابان جوادالائمه (ع) با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان مراحل تملک آن انجام شد که با اتمام فرآیند انتقال اسناد مالکیتی و تبدیل آن به بوستان عمومی، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

او با تأکید بر اینکه این سه باغ در محدوده منطقه دو شناسنامه دار شده اند، توضیح داد: شهرداری در این چند سال برای حفظ این باغات حمایت های لازم را از مالکان آن ها به عمل آورده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ملک موسوم به باغ صادقی به مساحت 900 مترمربع و داشتن 2500 درخت مثمر در ناحیه یک و در بافت متراکم مسکونی واقع شده است، عنوان نمود: ایجاد بوستان محلی در این محله سهم به سزایی در توسعه قلمرو عمومی، کیفیت زیست پذیری و ارتقای نشاط و شادمانی شهروندان خواهد داشت که در این راستا تملک سایر باغات موجود، در اولویت مدیریت شهری به صورت غیرنقدی و تهاتری قرار گرفته است.

او با اشاره به ماده 13 آیین نامه قانون حفظ و توسعه فضای سبز در شهر ها ابراز کرد: طبق این قانون شهرداری ها و شورا های اسلامی شهر باید شرایطی فراهم کنند تا با خرید باغات محدوده شهر، بوستان های شهری در آن ها احداث و در اختیار عموم قرار گیرد.

به گفته رحیمی، در این سال ها با کاشت، حفاظت و آبیاری درختان و توسعه فضا های سبز معابر، میادین و بوستان های عمومی کوشش زیادی شده است تا سرانه فضای سبز که یکی از خواست های شهروندان بوده تا حدودی ارتقاء دهیم.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2332

به "تملک یک قطعه باغ مشجر در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملک یک قطعه باغ مشجر در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید