فراوری خودروی برقی با بدنه ای که قابلیت باتری دارد

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، در سال 2019 شرکت نانوفناوری نانوم قایقی ساخت که ماگنی نام داشت و باتری آن پوسته ای از جنس فیبر کربن بود که بر روی بدنه آن نصب شده بود. سلول های باتری یادشده قادر به فراوری 500 کیلووات ساعت برق بود که در مقایسه با باتری های خودروی مدل اس تسلا که می توانند 100 کیلووات ساعت برق فراوری نمایند، رقم قابل ملاحظه ای محسوب می گردد.

فراوری خودروی برقی با بدنه ای که قابلیت باتری دارد

استفاده از فناوری نانو برای فراوری این نوع باتری ها وزن و قیمت تمام شده فراوری باتری های مذکور را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. این باتری ها در مقایسه با باتری های لیتیومی بهره وری بیشتری نیز دارند.

شرکت نانوم میخواهد فناوری یادشده را برای فراوری خودروهایی که باتری بدنه آنها را تشکیل می دهد، به کار بگیرد. افزایش جریان برق در چنین باتری هایی استهلاک آنها را در درازمدت کاهش می دهد و عمر مفیدشان را نیز افزایش می دهد. این باتری ها برای 50 هزار بار شارژ قابل استفاده هستند و لذا می توانند تا 137 سال عمر نمایند.

فناوری مورد استفاده در این باتری ها مشابه با باتری های نیکل - آهن است که عمر مفید زیادی دارند. شرکت نانوم صفحات سنگین آهن و نیکل را از این باتری ها حذف نموده و نانوذرات آهن و نیکل را جایگزین نموده است. این نانوذرات حرکت یون های لیتیوم از الکترود منفی یا آند به سمت الکترود مثبت یا کاتد را تسهیل می نمایند.

این باتری ها علاوه بر سطح خودروها در سطح گوشی ها و لپ تاپ ها هم قابل نصب و استفاده هستند و ظرفیت آنها 50 درصد بیشتر از باتری های 100 تا 200 کیلووات ساعتی مورد استفاده در خودروهای برقی امروزی است. نانوم مذاکراتی را برای فراوری خودروهایی با چنین باتری هایی شروع نموده، ولی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1750

به "فراوری خودروی برقی با بدنه ای که قابلیت باتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودروی برقی با بدنه ای که قابلیت باتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید