خبرنگاران ساخت 27 اسکله چند منظوره در سواحل مازندرانی خزر نهایی شد

به گزارش مجله آیرخ، ساری - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از نهایی شدن ساخت 27 اسکله چندمنظوره در سواحل این استان خبر داد و خواستار شتاب بخشی به فرایند اجرایی سایر اسکله های مصوب شد.

خبرنگاران ساخت 27 اسکله چند منظوره در سواحل مازندرانی خزر نهایی شد

ساخت اسکله های چند منظوره با تمرکز بر جهانگردی و تفریح دریایی در سواحل مازندرانی دریای خزر آرزویی چند دهه ای مردم و مسئولان استان بود که انتها از آبان ماه سال 98 با جانمایی در 134 نقطه رنگ اجرایی به خود گرفت و سپس تعداد آن با افزایش مکان های قابل اجرا به 165 اسکله افزایش یافت.

یکی از مسائل ایجاد اسکله های چند منظور در سواحل دریای خزر ، تداخل وظایف دستگاههای مختلف بود و برای حل این مشکل هم پاییز پارسال نشستی با عنوان تسهیل ایجاد اسکله های تفریحی و جهانگردی بر اساس ماده 100 برنامه ششم توسعه تشکیل شد که در آن تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور با اشاره به لزوم توسعه جهانگردی دریایی در استان مازندران از طریق ایجاد اسکله های چند منظوره، گفت: پس از تشکیل کمیته های کاری و مطالعه اسناد و بررسی های میدانی ، تعداد 165 پست اسکله در نوار ساحلی مازندران شناسایی و جانمایی شد.

وی اضافه کرد : با پیگیری های اجرا شده تا کنون موافقت اولیه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای 43 پست اسکله به نام اداره کل میراث فرهنگی،جهانگردی و صنایع دستی مازندران صادر شد که عملیاتی شدن این اسکله ها منوط به ثبت نام متقاضیان سرمایه گذاری و تکمیل مدارک توسط آنها ، صدور موافقت اصولی اولیه از سوی اداره کل میراث فرهنگی،جهانگردی و صنایع دستی مازندران ، تایید اهلیت اقتصادی و اجرایی متقاضیان سرمایه گذاری و ثبت نام نهایی آنها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور (Sn.pmo.ir ) جهت صدور مجوز نهایی به نام متقاضیان سرمایه گذاری داری اهلیت می باشد.

خیریانپور با اشاره به اینکه تا کنون متقاضیان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تعداد 27 پست اسکه چند منظوره اعلام آمادگی نمودند که مکاتبات اداری و عملیات اجرایی آن در دست پیگیری است ، شرح داد : متقاضیان سرمایه گذاری برای تعداد 16 پست اسکه چند منظوره از بخش عمومی (شهرداری ها و دهیاری) می باشند که ضرورت دارد ، شهرداری ها و دهیاری در اسرع وقت نسبت به معرفی اشخاص طرف قرارداد خود اقدام کنند تا در تحقق برنامه های توسعه جهانگردی دریایی در استان مازندران تسریع گردد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ابراز امیدواری کرد که با احداث اسکله های چندمنظوره و تفریحی ، امکانات مناسبی در حوزه جهانگردی دریایی و رونق صنعت توریسم در استان مازندران فراهم گردد .

بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی های اجرا شده ، اولویت اجرایی شدن اسکله های جهانگردی و تفریحی در سواحل مازندران حفظ مسائل و قواعد محیط زیستی است و تمامی فعالیت های اسکله ها در یک کتابچه تعریف شده که با حضور کارشناسان و مسئولان محیط زیست تنظیم شده و نباید از آن تخطی گردد.

در کتابچه تهیه شده برای این منظور نیز تاکید شده است که تمامی فاضلاب فعالیت اسکله ها باید در پس کرانه تخلیه گردد و هیچگونه آلودگی وارد دریا نگردد که از سوی خود سرمایه گذاران پیشنهاد و مورد تصویب محیط زیست قرار گرفته است.

اسکله های تفریحی که قرار است در سواحل مازندرانی خزر ساخته گردد دارای جهت پیاده روی، رستوران ، کافی شاپ، محل پهلوگیری قایق های موتوری و جت اسکی و فروشگاه صنایع دستی است.

بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران سالانه میزبان بیش از 30 میلیون نفر جهانگرد و مسافر است که بیشتر آنها به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می کنند.

همچنین از 22 شهرستان مازندران 15 شهرستان در خط ساحلی واقع هستند که 338 کیلومتراز ساحل دریای خزر را در بر گرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1297

به "خبرنگاران ساخت 27 اسکله چند منظوره در سواحل مازندرانی خزر نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت 27 اسکله چند منظوره در سواحل مازندرانی خزر نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید