داستان فرشی که رونالدو به خانه برد ، فرش اهدا شده به کریستیانو رونالدو چه مشخصاتی داشت؟

به گزارش مجله آیرخ، رونالدو کمتر از 48 ساعت در ایران ماند و هدیه ای که او را در بدو ورود به ایران به وجد آورد، فرش ابریشم ایرانی بود که از جانب فرزند یکی از مهم ترین صادرکنندگان مطرح فرش دستباف ایران به اروپا به اسطوره فوتبال دنیا پیشکش شد.

داستان فرشی که رونالدو به خانه برد ، فرش اهدا شده به کریستیانو رونالدو چه مشخصاتی داشت؟

خبرنگاران - محمد باریکانی : فرش ایرانی حالا در خانه کریستیانو رونالدو نیز همانند خانه بسیاری از رئیس جمهورهای دنیا خواهد درخشید، اما داستان فرش اهدا شده به رونالدو در ایران چیست؟ این فرش چه تعییناتی دارد و آیا مبلغ یک میلیارد تومانی که برای این دستباف نفیس در فضای مجازی منتشر شده صحت دارد؟ شبیه قالیچه ای که به رونالدو اهدا شد به غیر از قم در زنجان و مراغه هم بافته می گردد و به قالیچه های قم مراغه و قم زنجان معروفیت دارند و در بازار تهران بین 180 تا 190میلیون تومان قیمت دارند. البته فرش های ابریشم قم نیز در بازار تهران تا یک میلیارد و200میلیون تومان قیمت خورده اند. خبرنگاران اما در گام بعدی برای تحلیل فرش اهدا شده به رونالدو سراغ کارشناسان رفت و در گفت وگو با فروغ اسماعیلی، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه فرش و معاون پیشین مرکز ملی فرش ایران این گزارش را تکمیل کرد.

ویژگی های قالیچه اهدا شده به رونالدو

بافت قم و تمام ابریشم است. این فرش به اعلام فروغ اسماعیلی، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه فرش و دانش آموخته این رشته، کاملا اصالت دارد. این کارشناس معتقد است، آنچه در تصاویر و فیلم های منتشر شده از زمان اهدای فرش به رونالدو پیداست حرکتی که فرش در دستان رونالدو دارد نشان می دهد کاملا ابریشم قم است. رنگ بندی و ظاهر فرش هم مختص قم است. در این قالیچه، تار و پود و پرز، هر سه ابریشم هستند و گره آنها برخلاف گره ترکی قم مراغه و قم زنجان، گره فارسی است. نقشه قالیچه درختی است و قیمت یک میلیارد تومان برای این فرش چندان عجیب نیست. قالیچه 60رج به بالا بافته شده و نقشه درختی قالیچه هم از نقوش رایج قم است. رنگ قالیچه هم شیمیایی است. شفافیت قالیچه هم تعیین می نماید که این اثر ابریشم قم است نه قم مراغه و قم زنجان.

چه کسی کدام فرش را به رونالدو پیشکش کرد؟

علی میرزازاده، تاجر بزرگ فرش دستباف ایران به اروپاست که با برند قم در بازار دنیای شناخته می گردد. فرزند او شهرام نیز که روز دوشنبه یک فرش 3متری بافت ابریشم به رونالدو اهدا کرد در آلمان به کار فرش مشغول است و بازار فرش قم در اروپا را می چرخاند. شهرام از دوستان صمیمی، فوتبالیست های ایرانی است که عمدتا اهدای فرش به فوتبالیست های دنیا را برعهده دارد. میرزازاده پدر در فرش قم معروفیت دنیای دارد و برند او در دنیا شناخته شده است. علی میرزازاده به خبرنگاران می گوید: هدف ما برای اهدای فرش ابریشم قم به رونالدو آن بود که فرش ایران به عنوان پرچم دوم کشور به دست یک شخصیت معروف که یک میلیارد نفر او را دنبال می نمایند لمس گردد تا فرش ایران دوباره به بازارهای دنیای شناسانده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2469

به "داستان فرشی که رونالدو به خانه برد ، فرش اهدا شده به کریستیانو رونالدو چه مشخصاتی داشت؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "داستان فرشی که رونالدو به خانه برد ، فرش اهدا شده به کریستیانو رونالدو چه مشخصاتی داشت؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان فرشی که رونالدو به خانه برد ، فرش اهدا شده به کریستیانو رونالدو چه مشخصاتی داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید