راهنمای انتخاب تخت کودک

به گزارش مجله آیرخ، تخت کودک از وسایل مورد احتیاج در اتاق کودک است که با توجه به سن کودک انتخاب می شود.در انتخاب تخت کودک به جنس تخت و همچنین امنیت آن توجه کنید.

راهنمای انتخاب تخت کودک

سرویس دکوراسیون - در میان وسایل اتاق کودک تخت و کمد کودک بیش از هر چیزی نظرها را به خود جلب می نماید. این را نگفتیم که به هنگام خرید تخت برای کودکتان تنها به فاکتور زیبایی توجه داشته باشید. تخت کودک علاوه بر ظاهر و رنگ بندی مناسب باید دوام و استحکام کافی داشته و برای سن فرزند شما مناسب باشد. اگر قصد خرید یک تخت خواب برای کودکتان دارید با ما همراه باشید . قطعا این مقال یاری شایانی به شما در یک انتخاب خوب و مناسب خواهد نمود.

قبل از هر اقدامی برای خرید سرویس نوزاد و مخصوصا تخت کودک باید محل تخت و کمد نوزاد پسر و دختر را معین کنید سپس لوازم دیگر را بر اساس آن ها بچینید. فروشگاه های بزرگی که از انواع تخت ها پر شده اند، انتخاب تخت خواب را مشکل تر نموده است. تخت خواب کودک قرار نیست فقط خوشگل باشد. یک سری ضوابط و استانداردهایی هم وجود دارند که با رعایت آنها کودک دلبندتان خوابی راحت تر را تجربه خواهد نمود و صد البته که رویاهای شیرین تری هم خواهد دید.

رنگ های نسبتا شاد را انتخاب کنید

بهترین رنگ برای تخت نوزاد، طیف رنگی کرم تا استخوانی است. این رنگ، هم فضای اتاق را روشن می نماید و هم در صورت کثیف شدن، لک ها را بهتر نشان می دهد. البته توجه کنید که باید بدون در نظر دریافت رنگ تخت کودک مخصوصا در نوزادی هر روز آن را تمیز کنید. سعی کنید رنگی را برای تخت خواب کودکتان انتخاب کنید که با سایر وسایل او در اتاقش هماهنگی خاصی داشته باشد.

بهترین جنس برای تخت کودک کدام است؟

از آن جایی که بیشتر بچه ها تا رسیدن به سن مناسب برای نقل مکان به تخت واقعی در همان تخت کوچک می خوابند باید یک تخت محکم و بادوام انتخاب کنید. بهتر است تختی از جنس چوب، MDF یا نئوپان برای کودک انتخاب کنید. تخت های فرفورژه برای بچه ها مناسب نیست و حتی بزرگسالان هم بهتر است تختی را که لبه های تیزی دارد انتخاب نکنند. اگر نمی خواهید جنس غالب تخت کودک شما چوبی باشد، ترکیب های زیبایی از تخت های فلزی و چوبی هم در بازار موجود است. مصالحی مثل چوب همواره با دکوراسیون اتاق راحت تر هماهنگ می شوند. درواقع چوب محصولی است برای تمام فصول! همواره هم شیک و زیبا به نظر می رسد. فضای زیر تخت هایی که به صورت کشویی است، بسیار به منظم تر بودن اتاق کودک یا نوجوان شما یاری می نماید. کشوی زیر تخت محل مناسبی برای قرار دادن وسایل اضافی است.

در انتخاب مدل تخت کودک امنیت را فدای زیبایی نکنید

بهتر است مدل تخت خوابی را برای کودتان انتخاب کنید که از امنیت کافی برخوردار باشد. شاید در نگاه اول زیبایی تخت نوزاد بسیار اهمیت داشته باشد اما این را نیز از یاد نبرید که نوزاد شما ساعت ها و روزها باید در این تخت لحظه های خود را سپری کند. وجود نداشتن نقاط تیز و برنده ، ایمن بودن حفاظ تخت نوزاد ، عدم استفاده از مواد حساسیت زا در مواد تشکیل دهنده بدنه تخت از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه نمایید. این ایمن سازی می تواند با افزایش ایمنی در دکوراسیون اتاق نوزاد شما کامل تر گردد. وجود یک پشه بند دور این تخت، نوزاد شما را از گزند حشرات دور نگه می دارد. لبه های بلند دور این تخت ها برای جلوگیری از سقوط نوزاد به روی زمین است.

تخت خواب کودک باید دارای میله های نزدیک به هم باشد تا از رد شدن سر نوزاد از میان میله ها یا گیر کردن سر او جلوگیری گردد. همچنین بعضی از تخت ها به راحتی از هم جدا می شوند یا فاصله ای میان چهارچوب تخت و تشک آن وجود دارد و همین مسائل برای نوزاد خطرناک هستند. بنابراین دقت کنید که فاصله میان میله های تخت بیشتر از 6 سانتی متر نباشد.

فاکتور زیبایی را هم در نظر داشته باشید

برای زیبا ساختن تخت نوزاد بهتر است خودتان دست به کار شوید. استفاده از پارچه های رنگی، قرار دادن عروسک های نرم و شاد و حتی طراحی روی دیوار مجاور تخت نوزاد می تواند نوزاد شما را با نکات مثبت فوق العاده ای رو به رو نماید و حس خلاقیت را از همان لحظه های ابتدایی زندگی در او رشد دهد.

ارتفاع مناسب تخت از سطح زمین چقدر است؟

ابعاد تخت بر اساس وزن، قد و ابعاد بدن کودک متغیر است. تخت خواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع 20 الی 30 سانتی متری تخت از سطح زمین مناسب به نظر می رسد. برای سن های بالاتر که قد کودک بلندتر می گردد فاصله 30 الی 40 سانتی متر هم استاندارد است. اگر قد کودکی بلندتر و یا کوتاه تر از میانگین سنی اش باشد این ارتفاع می تواند تغییر کند. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. یک تخت استاندارد با طرحی ساده همواره قابل استفاده است و هیچ وقت هم از مد نمی افتد! اگر قصد دارید تختی انتخاب کنید تا کودکتان چند سال از آن استفاده کند، از انتخاب طرح های فانتزی بپرهیزید.

توجه: تخت نوزاد را به هیچ عنوان زیر پنجره قرار ندهید.

استفاده از یک تشک نرم و راحت خرید شما را تکمیل می نماید

تشک های فومی معمولا ارزان ترین و سبک ترین گزینه هستند. این تشک ها در ضخامت های مختلفی در بازار موجود هستند و معمولا ضخامت آن ها بین 3 تا 6 اینچ (7.62 تا 15.24 سانتی متر) است. مسئله ای که از ضخامت تشک مهم تر است، تراکم آن است. تشک های فومی بهتر، آن هایی هستند که تراکم بالاتری دارند. متاسفانه، روی بسته بندی بیشتر تشک های فومی، به تراکم آن ها اشاره ای نمی گردد؛ بنابراین دسترسی به اطلاعات دقیق، مشکل است.

تصاویری از مدل سرویس خواب کودک

کلام آخر

امیدواریم نکات ذکر شده در بالا به علاوه مشاهده مدل های جدید سرویس خواب بچه هاه بتواند راهنمای خرید سرویس خواب کودک برای شما باشد و در انتخاب یک مدل تخت کودک زیبا و مناسب یاری کند.

منبع: setare.com
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1481

به "راهنمای انتخاب تخت کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب تخت کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید