تور گرجستان: راهنمای خرید در گرجستان

به گزارش مجله آیرخ، گرجستان، کشوری در تقاطع اروپا و آسیا و یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در بین ایرانی ها است. خرید در گرجستان، تجربه جذابی است که نباید از دست بدهید.

تور گرجستان: راهنمای خرید در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان کشوری واقع در انتهای شرقی دریای سیاه است که در شمال با روسیه، در شرق و جنوب شرقی با آذربایجان، در جنوب با ارمنستان و ترکیه و در غرب به وسیله دریای سیاه محدود است.

خرید کردن یکی از بخش های جدایی ناپذیر هر سفر است. علاوه بر اینکه برای خرید کردن، در شهرها و مراکز خرید به گشت وگذار مشغول می شوید و از تماشای فرهنگ و سبک زندگی مردم آن منطقه لذت می برید، می توانید برای عزیزان تان یادگاری هایی از سفر ببرید و آن ها را در خاطرات خوب خود شریک کنید.

گرجستان، سوغاتی های مجذوب نماینده و متنوعی دارد. علاوه بر سوغات و صنایع دستی سنتی، محصولات مدرن مثلا آخرین تولیدات دنیای مد در مراکز خرید این کشور عرضه می گردد.

در گرجستان، فرصت های زیادی برای خرید وجود دارد. دو شهر توریستی این کشور یعنی باتومی و تفلیس، مراکز تجاری فراوانی دارند. این مراکز شامل بازارهای سنتی، بازارچه های محلی، خیابان های خرید و مراکز خرید مدرن است.

اگر می خواهید با تور به گرجستان سفر کنید، تور گرجستان را در خبرنگاران جستجو کنید، قیمت ها را مقایسه نموده و پکیج مورد نظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی بخرید.

تور مقرون به صرفه گرجستان

خرید در گرجستان

خرید در گرجستان یکی از تجربه های جالب سفر شما خواهد بود. این کشور، سوغاتی ها و صنایع دستی خاص و مجذوب نمایندهی دارد. از سرامیک های سنتی گرفته تا زیورآلات با طرح های خاص بومی. این محصولات را می توانید از گالری های هنری یا فروشگاه های مخصوص سوغات بخرید. محصولات کشاورزی و بومی را می توانید از بازارچه های محلی تهیه کنید. ولی محصولاتی که در مراکز تجاری گرجستان عرضه شده اند، فقط به سوغات و صنایع دستی محدود نمی گردد. هر آنچه که فکر کنید از لباس و کیف و کفش برند تا محصولات داخلی گرجستان، در بازارها عرضه شده است.

ساعت کار فروشگاه ها

در گرجستان ساعت کار فروشگاه ها معمولا از 10 تا 18 است. برخی از آن ها روزهای یکشنبه نیز باز است و می توانید برای خرید از آن ها وقت بگذارید.

خرید در تفلیس

تفلیس، مرکز گرجستان، ترکیبی بی نظیر از فرهنگ، تاریخ و مدرنیته است. شهری روبه رشد و در حال ترقی که روبه روز مدرن تر و پویاتر می گردد. یکی از منظره ها جالبی که در تفلیس می بینید، کنار هم قرار گرفتن ساختمان های تاریخی و بناهای مدرن است. خرید در این شهر، تجربه ای جالب و متنوع است. در تفلیس، برترین و لوکس ترین مراکز خرید و بوتیک ها و فروشگاه های بزرگ را خواهید دید که در تمام گرجستان بی نظیر است.

حضور این کشور در اروپا و سوغات و صنایع دستی باکیفیتی که دارد، به شما اطمینان می دهد که هدیه ای ارزشمند و مجذوب نماینده برای عزیزان خود بخرید.

بازار درای بریج (Dry Bridge)

بازار درای بریج، یک بازار محلی مجذوب نماینده است که ساعت ها سرتان را گرم می نماید. در این بازار، مجموعه بی نظیر و متنوعی از محصولات بومی و سنتی پیدا می گردد؛ از زیورآلات گرفته تا اشیای عتیقه. از قدیم الایام اهالی شهر برای فروش محصولات خود به این بازار سر می زدند. امروزه هنوز این سنت رواج دارد و محصولی که می خرید مستقیما از طرف تولیدنماینده آن عرضه می گردد. اگر از این بازارچه قصد دارید که خرید کنید، حتما باید چانه بزنید، حسابی محصولات را زیر و رو کنید و به کیفیت آن دقت کنید. چیزی بخرید که ارزش هزینه کردن داشته باشد و مواظب باشید که محصولی را گران تر به شما نفروشند. اگر هوا مساعد باشد، این بازار هر روز از ساعت 10 تا 17 باز است. در روزهای آخر هفته، فروشندگان بیشتری به این بازار سر می زنند، البته تعداد گردشگران نیز بیشتر می گردد.

در تفلیس فقط دو مرکز خرید در سطح استانداردهای بین المللی وجود دارد؛ با وجود این، تفلیس باز هم از نظر خرید، فرصت های خوبی برای گردشگران دارد. در این مراکز خرید تعدادی از برندهای لوکس داخلی و بین المللی محصولات خود را عرضه نموده اند. در ادامه این دو مرکز خرید را معرفی می کنیم.

تفلیس مال (Tbilisi Mall)

تفلیس مال، اولین مرکز خرید شهر تفلیس به سبک مدرن بود. این مرکز خرید در خروجی غربی شهر واقع شده است و به وسیله مینی بوس های متعدد قابل دسترسی است. این مرکز خرید چهار طبقه میزبان بیش از 130 برند بین المللی است. به غیر از فروشگاه، رستوران، هایپرمارکت، کتابفروشی، شعبه بانک، داروخانه، کافه و سینما هم دارد و در واقع یک مجموعه تجاری و تفریحی کامل است.

مرکز خرید ایست پوینت (East Point)

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگی که در تفلیس ساخته شده است، مرکز خرید ایست پوینت نام دارد و همانطور که از نام این مرکز خرید معین است، در خروجی شرقی شهر قرار گرفته است. این مرکز خرید با مراکز خرید سنتی فرق دارد؛ به نحوی طراحی شده که شبیه به یک شهر کوچک به نظر برسد که مغازه های آن در اطراف خیابان ها قرار گرفته است. البته این مرکز تجاری فقط به خرید محدود نمی گردد. ایست پوینت جایی برای تفریح و تفریح و وقت گذرانی است. بیش از 150 برند بین المللی، یک مرکز بولینگ، چندین کافه، سینمای آیمکس و... در این مجموعه گرد هم آمده اند تا یک مرکز تجاری و تفریحی ایده آل را برای شهروندان و گردشگران ایجاد نمایند.

مرکز خرید گالریا (Galleria)

مرکز خرید گالریا یکی از جدیدترین مراکز تجاری تفلیس است. این مجموعه درست در مرکز شهر واقع شده است و دارای شش طبقه است که در آن تنوع بی نظیر و قابل توجهی از برندهای بین المللی، کافه، رستوران و امکانات تفریحی وجود دارد. خدمات دیگری مثل شعبه های بانک، سالن زیبایی و خشکشویی نیز در این مجموعه پیدا می گردد.

یکشنبه بازار

در تفلیس، روزهایی که هوا مساعد باشد، هنرمندان شهر صنایع دستی و تولیدات خود را به یک بازار محلی که یکشنبه ها برپا می گردد می برند و در غرفه های این بازارچه به فروش می رسانند. به غیر از آثار هنری و صنایع دستی، در یکشنبه بازار محصولات دیگری مثل وسایل دست دوم، کیف و کفش، صابون های دست ساز و... نیز پیدا می گردد. اگر گرسنه شدید، از برخی از غرفه های بازارچه می توانید غذای داغ و اسنک های لذیذ بخرید. انواع نوشیدنی نیز در این بازارچه به فروش می رسد.

خیابان پکینی

خیابان پکینی یکی دیگر از مقاصد خرید در تفلیس است که مجموعه ای متنوع از برترین برندهای بین المللی و داخلی در سرتاسر آن شعبه دارند و جدیدترین محصولات خود را عرضه می نمایند. فروشگاه های زیورآلات داخلی و بین المللی، تعداد زیادی کافه، بستنی فروشی و فروشگاه های کیف و کفش در سرتاسر این خیابان وجود دارد.

مرکز خرید تفلیس سنترال (Tbilisi Central)

مرکز خرید تفلیس سنترال در ایستگاه قطار واقع شده است و مکانی عالی برای زمانی است که قبل از ترک شهر، می خواهید چند ساعتی را به خرید و گشت و گذار بگذرانید. البته تعداد فروشگاه های این مرکز به مقدار سایر مراکز خرید شهر، متنوع نیست، ولی باز هم در بین آن ها تعدادی برند بین المللی، کافه و فروشگاه های کالای دیجیتال پیدا می گردد.

مرکز خرید مرانی (Merani)

مرکز خرید مرانی در مرکز شهر واقع شده است و یک مرکز خرید نسبتا کوچک است. البته این مجموعه چهار طبقه دارد، ولی تنوع فروشگاه های آن زیاد قابل توجه نیست. با وجود این، مکانی عالی برای خرید و گشت و گذار است.

میدان بازار

میدان بازار یک بازارچه زیرزمینی درست در زیر منطقه قدیمی شهر است. اگر دنبال محصولات سنتی و بومی هستید و می خواهید سوغاتی محلی بخرید مثلا زیورآلات دست ساز یا آثار هنری و...، اینجا برترین مکان برای خرید است. این بازارچه یکی از قدیمی ترین بازارهای منطقه قفقاز است و برترین مکان برای تماشای گوشه ای از فرهنگ و معماری سنتی گرجستان.

در این بازارچه علاوه بر خرید محصولات دست ساز و سنتی، می توانید نمونه ای از اسنک ها و خوراکی های لذیذ بومی را نوش جان کنید. حتی لباس و کیف و کفش محلی هم در این مجموعه پیدا می گردد. بعد از خرید می توانید از گشت و گذار در منطقه قدیمی شهر لذت ببرید.

راهنمای خرید در باتومی

باتومی یکی دیگر از مقصدهای توریستی در گرجستان است به همین علت، فرصت های زیادی برای خرید دارد. البته اگر قصدتان فقط خرید کردن باشد، تفلیس جای بهتری است؛ ولی در باتومی در کنار سایر تفریحات به خصوص سواحل آفتابی، چندین بازارچه و مرکز خرید هم برای تنوع وجود دارد. یکی از مهم ترین مجموعه های تجاری شهر، مرکز خرید باتومی است.

مرکز خرید باتومی (Batumi Mall)

مرکز خرید باتومی، یک مجموعه تجاری کامل است و نه تنها فروشگاه، بلکه خدمات و تفریحات متنوعی دارد. مثلا سالن های آرایشی و زیبایی، مرکز تناسب اندام، کافه و... در فروشگاه های این مرکز، جدیدترین پوشاک و زیورآلات از برندهای بین المللی و برندهای برتر داخلی عرضه شده است. جدیدترین محصولات مد و آرایش و زیبایی را می توانید از این مجموعه بخرید.

منبع: کجارو / worldtravelguide.net / theculturetrip.com / holidayme.com / inyourpocket.com / bestgeorgian.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2217

به "تور گرجستان: راهنمای خرید در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: راهنمای خرید در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید