راهنمای سفر به سیسیل در ایتالیا

به گزارش مجله آیرخ، راهنمای مسافرتی به سیسیل | Travel Guide To sicily

سیسیل بزرگترین جزیره ایتالیا و شمال مدیترانه است. جاذبه های فریبنده و تاریخی که در این جزیره وجود دارد، سبب شده تا به عنوان یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری در ایتالیا تبدیل گردد. آرامشی که در سواحل این جزیره وجود دارد و همچنین غروب های فراموش نشدنی آن تمام انتظاراتی را که از یک جزیره دارید فراهم می آورد. اما هر گردشگری قبل از اینکه بخواهد به هر شهری سفر کند باید بداند که کجا باید اقامت داشته باشد و یا برای غذا به کدام رستوران مقصد مورد نظرش برود. برای همین خبرنگاران در راهنمای سفر به سیسیل میخواهد تا تمامی اطلاعات جزئی و کلی که مسافران احتیاج دارند، در یک مطلب به طور کامل مطرح سازد. با ما در سفر به این جزیره ایتالیایی همراه باشید.

راهنمای سفر به سیسیل در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موقعیت جغرافیایی سیسیل

سیسیل از لحاظ جغرافیایی در ایتالیا، ناحیه ای خودمختار است و بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه به شمار می رود. سیسیل در بخش مرکزی دریای مدیترانه و در جنوب شبه جزیره ایتالیا واقع شده و تنگه باریکی به نام تنگه مسینا آن را از شبه جزیره ایتالیا جدا می نماید. مساحت این جزیره 25,711 کیلومتر بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 2017 اجرا شده در این شهر حدود 5048553 نفر زندگی می نمایند. حدود 98 درصد از مردم این شهر ایتالیایی هستند و بیشترین مهاجران آن را آسیایی ها تشکیل می دهند.

مختصری از تاریخ

قدیمی ترین اقوام ساکن در این جزیره، سیکانرها و متوسط دما در بین ماه های نوامبر تا آوریل که ماه های کم مسافر جزیره است، در حدود 15 درجه است که این مقدار در فصل پرمسافر تابستان به حدود 25 تا 30 درجه می رسد. بودند که توسط مهاجرین سیکولرها که بخشی از ایتالیکرها بودند، به غرب رانده شدند. این جزیره به استعمار فنیقیها درآمده و از اواسط قرن هشتم (پیش از میلاد)، یونانیها به این جزیره مهاجرت نموده و با ساختن شهرهای ناکسوس، مسینا، کاتانیا، سیراکوس، گلا، آگریگنت و چندی دیگر، سیسیل را به مرکز فرهنگ و تمدن یونانی در غرب مبدل ساختند. بخش غربی جزیره و شهر پالرمو تحت تسلط کارتاژها قرار داشت که این خود دلیلی بر کشمکشهای آینده این سرزمین بود. پس از جنگ پونی سیسیل به تصرف رومیها درآمده و نام انبار غله ایتالیا بدان تعلق گرفت.

اطلاعات کلی شهر سیسیل

زبان: ایتالیایی

واحد پول: یورو

پیش شماره: +91

ولتاژ برق شهری در پالرمو: 230 ولت

شماره های اضطراری در ایتالیا:

  • پلیس: 112
  • اورژانس: 113
  • آتش نشانی: 115
  • اپراتور بین المللی:170

فرودگاه: فرودگاه کاتانیا-فونتاناروسا، فرودگاه لمپیدوسا

آب و هوای سیسیل

آب و هوای جزیره سیسیل، در اغلب ایام سال آفتابی و معتدل است و متوسط دما در بین ماه های نوامبر تا آوریل که ماه های کم مسافر جزیره است، در حدود 15 درجه است که این مقدار در فصل پرمسافر تابستان به حدود 25 تا 30 درجه می رسد. بهترین زمان سفر به این جزیره فصل بهار و پاییز است.

هزینه اقامت در سیسیل

برای اقامت در جزیره سیسیل اواخر فصل پاییز و فصل زمستان دارای بیشترین افت هستند و در ماه های اواخر دی تا اواسط اسفند به حداقل خود می رسند. این ماه ها زمان فوق العاده ای برای سفر به سیسیل هستند، زیرا هم هزینه هتل ها پایین است و ورودی بسیاری از مراکز تفریحی رایگان است. بسیاری بر این باور هستند، که برای اقامت در کشورهای خارجی هاستل های گزینه های بهتری نسبت به هتل ها هستند. شاید این این باور از نظر هزینه درست باشد، اما امکانات و امنیتی که هتل ها می تواند در اختیار مسافران در کشور غریب قرار دهد با هاستل اصلا قابل مقایسه نیست. در ادامه راهنمای سفر به سیسیل به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر ایتالیایی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در سیسیل

  • هتل تراسیا | Therasia Resort

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به سیسیل می خواهیم معرفی کنیم، هتل تراسیا است. این هتل یکی از مجلل ترین و رویایی ترین هتل هایی است که در این شهر وجود دارد و با توجه به موقعیت مکانی که دارد چشم انداز زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. از جمله امکانات این هتل رستوران، استخر، اتاق هایی با تمام امکانات رفاهی و … را می توان نام برد.

شماره تلفن: 00390909852555

وب سایت: therasiaresort.it

آدرس: ایتالیا - سیسیل SP178، 98055 Lipari ME، Italy

  • هتل ویلا آنجلا | Hotel Villa Angela

هتل ویلا آنجلا یکی دیگر از هتل های خوب و مناسب سیسیل است که دارای تمام امکاناتی است که برای اقامت مسافران احتیاج دارند.

شماره تلفن: 0039094228513

وب سایت: hotelvillaangela.com

آدرس: ایتالیا - سیسیل Rotabile Castel Mola، 58، 98039 Taormina ME، Italy

  • هتل Hotel Orpheus

اگر هم می خواهید در سفرتان مالی عمل کنید و هزینه کمی را بابت اقامت بپردازید، هتل اوفئوس گزینه مناسبی است. این هتل دو ستاره شاید اندازه هتل های لوکس شهر امکانات رفاهی نداشته باشید اما مسافران می تواند با توجه به هزینه ای که می پردازند اقامت خوبی را داشته باشند.

شماره تلفن: 0039094251778

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via Calcide Eubea، 3، 98035 Giardini Naxos ME، Italy

هزینه خورد و خوراک در سیسیل

در سیسیل بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را می توانید امتحان کنید. رستوران های شیک و غذاهای لذیذ شما را وسوسه می نماید که حسابی در این شهر شکم گردی کنید و به رستوران ها و کافه های آن بروید. شاید بعضی از غذاهایی که در رستوران های این شهر میل می کنید عجیب باشد اما در نهایت ترکیب این غذا تجربه ای خوش برایتان رقم می زند. در راهنمای سفر به سیسیل هزینه های مربوط به غذا در این جزیره را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 40 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در جزیره سیسیل به نسبت ارزان تر است و مبلغ 7 یورو می باشد.

اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. یکی از خیابان ها در این ناحیه که می توانید انواع غذاهای خیابانی را میل کنید خیابان Arancini است که فست فودهای بسیار خوشمزه ای دارد. در ادامه راهنمای سفر به سیسیل می خواهیم چند رستوران در این جزیره ایتالیایی برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در سیسیل

  • رستوران Kajiki

برای سرو انواع غذاهای ایتالیایی، دریایی و ژاپنی می توانید به این رستوران بروید، اگر هزینه منوی این رستوران کمی بالاست اما غذاهای این رستوران کیفیت فوق العاده ای نیز دارد. علاوه بر این ها دکوراسیون داخلی این رستوران هم بسیار آرامش بخش و زیبا است.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via XXVII Luglio، 110، 98123 Messina ME، Italy

  • رستوران Ristorante Nonna Assunta

رستورانی رویایی در سیسل که علاوه بر سرو غذاهای خوش طعم ایتالیایی، مدیترانه و دریایی ، منظره ای زیبا و آرامش بخش را هم از ساحل و دریا را برایتان فراهم می آورد. میل کردن شامی در فضایی رمانتیک می تواند تجربه بی نظیری در سفرتان به سیسیل باشد.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via Piani، 10، 98055 Lipari ME، Italy

  • رستوران Marina del Nettuno Yachting Club

رستورانی لوکس که در نزدیکی بندر و ساحل سیسیل قرار گرفته علاوه بر غذاهای خوشمزه منظره زیبایی را هم به شما نشان خواهد داد. غذاهای ایتالیایی، مدیترانه ای و دریاییِ منوی این رستوران که هم کیفیت عالی دارند و همچنین قیمت مناسبی هم دارا هستند.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via Vittorio Emanuele II، 31، 98121 Messina ME، Italy

هزینه حمل و نقل در سیسیل

مترو از سیستم های حمل و نقلی است که در سال 1990 در این ناحیه خودمختار شروع به کار کرد. این شبکه به طول 39 کیلومتر بوده و دارای دو خط است. یکی از این خطوط به ایستگاه مرکزی قطار و فرودگاه شهر مرتبط می باشد. اتوبوس، تاکسی و دوچرخه از دیگر وسایل نقلیه ای است که در سیسیل امکان حمل و نقل را برای شما فراهم می آورند.

هزینه بلیط تک سفره 1.4 یورو

هزینه بلیط ماهانه 31 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 8.50 یوور و به ازای هر یک کیلومتر 0.8 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 18 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.5 یورو

جاذبه های گردشگری در سیسیل

  • کوه اتنا | Mount Etna

اتنا یکی از فعال ترین آتشفشان های دنیا است. این کوه حدود 3300 متر ارتفاع دارد و در سواحل شرقی سیسیل قرار گرفته است. بیشتر فوران های این آتشفشان در قله آن اتفاق می افتد و به ارتفاع آن می افزاید و یا اینکه از ارتفاع آن می کاهد. در طول زمستان، گردشگران به این کوه می آیند تا در دامنه ها و شیب های آن به اسکی بازی بپردازند. در ماه های گرم سال، گردشگران ماجراجو به این کوه می آیند تا به صخره نوردی و یا کوه نوردی در اتنا بپردازند. در دامنه های شمالی این کوه که فعالیت آتشفشانی کمتری دارند و به وسیله ماشین هم امکان دسترسی به آن ها مقدور است، تورهایی وجود دارند که شما را به مناطقی می برند که در آنجا می توانید فوران های آتشفشان را مشاهده کنید.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via Etna، 153، 95100 Catania CT، Italy

  • سیراکوز

یکی دیگر از جاذبه های سیسیل، سیراکوز است. سیراکوز مدتی مهم ترین شهر دنیای غرب باستان بود. از این شهر 2700 ساله در کتاب مقدس، در نوشته های سیسرون و در خیلی از افسانه های باستانی یاد شده است. قدیمی ترین بخش سیراکوز در آن سوی سواحل و در جزیره Ortiga قرار گرفته و تعداد زیادی کلیسا و سایت های باستان شناختی مهم در آن وجود دارد. یک گورستان باستانی هم در این بخش قرار گرفته است که قدمت آن به 1270 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

  • جزایر آیولین

این جزیره های جذاب به خصوص در ماه های گرم سال بیشتر متقاضی دارند، اما در ماه آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) انتظار ازدحام جمعیت را داشته باشید. در ماه های سرد سال خدمات کشتی و قایق رانی ممکن است به خاطر بدی هوا کنسل گردد. ولی در سایر اوقات سال، این سواحل و جزیره ها تجربه ای عالی را برای شما رقم خواهند زد. بخصوص با غذاهای دریایی لذیذی که در این منطقه موجود است.

  • غارهای دریایی جزیره مارتیمو | Caves of Marettimo

غارهای دیایی که بازتاب نور خورشید بر روی آب های فیروزه ای رنگ آن فضایی را ایجاد نموده که توانسته جزیره مارتیمو را به یکی از جاذبه های طبیعی پربازدید تبدیل کند. شنیدن صدای امواج آب بر دیوارهای این غار فضای دلنشینی را پدید می آورد، حتما در سفرتان به سیسیل از این غارها دیدن فرمایید.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via Campi، 8، 91023 Favignana TP، Italy

  • برج ساعت نجومی | Bell Tower and Astronomical Clock

این برج که در سال 1933 افتتاح شده دارای ساعتی ساده و ساعتی نجومی هست، در کنار کلیسا قرار گرفته و یکی از اماکن دیدنی هست که توریست های سیسیل حتما از اون بازدید می نمایند. البته دلیل این همه شهرت تنها زیبایی بنا نیست بلکه به این خاطر هست که این ساعت بزرگترین و پیچیده ترین ساعت مکانیکی و نجومی در دنیا است. بهترین حالت برای تماشای این ساعت نجومی در بالاترین نقطه ساعت است تا بتوانید به راحتی به تماشای ناقوس ها و مجسمه های داخل بنا از نزدیک بپردازید.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Piazza Duomo، 60، 98122 Messina ME، Italy

  • دهانه کوه آتشفشانی | Scalata al Cratere

به طور کلی سیسیل به جزیره آتشفشانی معروف است، دهانه کوه آتشفشانی که در این جزیره وجود دارد آخرین فعالیتی که داشته در سال 1888 بوده و این روزها تبدیل به جاذبه ای برای گردشگری در این شهر شده است.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Accesso al Cratere، 98055 Lipari ME، Italy

  • غار موزه | Grotta Mangiapane

تا دهه 50 مردم سیسیل در آن زندگی می کردند. اما هم اکنون به موزه تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. این غار در 18 کیلومتری شمال غربی تراپانی در سواحل غرب سیسیل قرار گرفته است. با رفتن به این غار انگار در زمان سفر خواهید کرد.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Loc. Scurati، 91015 Custonaci TP، Italy

موزه باستان شناسی | Museo Archeologico di Aidone

موزه باستان شناسی در سال 1984 کار خودش را شروع کرد و آثار باستانی بسیار نظیر مصنوعات دوران کلاسیک، مجسمه الهه های یونانی، سکه های تاریخی و … می گردد. کسانی که علاقمند به تاریخ هستند در این موزه می توانند با تاریخ سیسیل به طور کامل آشنا شوند. ساعت کار موزه هم از 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر است.

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via di Mattia، 31، 94010 Aidone EN، Italy

مراکز خرید جزیره سیسیل

  • خیابان کورسو آمبرتو | Corso Umberto

آدرس: ایتالیا - سیسیل Corso Umberto، 177-179، 98039 Taormina ME، Italy

  • مرکز خرید | Centro Commerciale Belicitta

آدرس: ایتالیا - سیسیل Via Caduti di Nassirya، 91022 Castelvetrano TP، Italy

  • مرکز خرید | Sicilia Outlet Village

آدرس: ایتالیا - سیسیل Strada Provinciale 75، 94011 Agira EN، Italy

  • مرکز خرید انتاپولیس | Etnapolis Shopping Center

آدرس: ایتالیا - سیسیل contrada valcorrente، 23، 95032 Belpasso CT، Italy

بایدها و نباید ها در سیسیل

  • سیسیل در کل جزیره امنی است، اما از قلم نیاندازید که حسابی مراقب کیف پول و تلفن همراهتان باشید.
  • سعی کنید بعد از نیمه شب به تنهایی در شهر رفت و آمد نکنید و همچنین اگر خودرو اجاره کردید، مراقب باشید دزدیده نگردد.
  • جهت کسب اطلاعات لازم جهت اخذ ویزای این کشور می توانید راهنمای سفارت ایتالیا را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 762

به "راهنمای سفر به سیسیل در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سیسیل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید