رگولاتور چینی دستور حذف اپ تاکسی اینترنتی را صادر کرد

به گزارش مجله آیرخ، اداره فضای مجازی چین به اپ استورها دستور داده یک اپ تاکسی اینترنتی را حذف نمایند. چرا که این اپ باید با انجام تغییراتی با قوانین حفاظت از اطلاعات داخل چین همخوانی کند.

رگولاتور چینی دستور حذف اپ تاکسی اینترنتی را صادر کرد

رگولاتور فضای سایبری چین به اپ استورهای موبایل دستور داده تا اپ تاکسی اینترنتی دی دی گلوبال را حذف نمایند زیرا به طور غیرقانونی اطلاعات کاربران را جمع آوری می نموده است.

اداره فضای مجازی چین (CAC) به این اپ دستور داده تا با انجام تغییراتی با قوانین حفاظت از اطلاعات چین همخوانی کند. این در حالی است که 4 روز قبل سهام این شرکت تاکسی آنلاین در بورس نیویورک عرضه شد. اما پس از آن CAC روز آدینه گفت برای حفظ امنیت ملی و منافع عموم مردم تحقیقی درباره دی دی انجام می دهد. در پی این امر قیمت سهام اپ مذکور 5.3 درصد کاهش یافت.

البته در بیانیه این سازمان به ماهیت قوانینی که به وسیله دی دی نقض شده، اشاره ای نشده است. در مقابل این شرکت هم ثبت نام کاربران تازه را متوقف نموده و اپ خود را از اپ استورها حذف خواهد نمود. بعلاوه دی دی گفت تغییراتی در راستای همخوانی با قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اعمال می نماید.

البته کاربران داخل چین که قبلاً این اپ را دانلود نموده اند، قادر به استفاده از آن خواهند بود. طبق آمار موجود دی دی روزانه 20 میلیون سفر در چین انجام می دهد.

این تاکسی اینترنتی علاوه بر چین در 15 بازار دیگر هم سرویس ارائه می نماید و روزانه انبوهی از اطلاعات مربوط به حمل ونقل واقعی را جمع آوری می نماید. دی دی از این اطلاعات برای فناوری های خودروی خودران و بعلاوه تحلیل ترافیک استفاده می نماید.

اخیراً دولت چین به طور گسترده تحقیقاتی درباره رعایت قوانین آنتی تراست و حفظ امنیت اطلاعات در شرکت های فناوری عظیم داخلی خود انجام داده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1894

به "رگولاتور چینی دستور حذف اپ تاکسی اینترنتی را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگولاتور چینی دستور حذف اپ تاکسی اینترنتی را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید