تور ارزان ایتالیا: شعبه دوم ونیز در اینجاست!

به گزارش مجله آیرخ، آلاپوزا (Alappuzha) شهری در کرالای هند است که همه آن را به ونیز شرق می شناسند و همواره نقش مهمی را در تاریخ دریایی کرالا داشته است. امروز این شهر به مسابقات قایقرانی، کانال های آب، سواحل زیبا و صنعت الیاف پوست نارگیل معروف است. این شهر در بین شبکه ای از رودخانه ها و دریای عربی قرار گرفته و با زیبایی افسوگرش گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. اینجا جایی است به اگر در پی رودخانه، تالاب و دریاچه های پرپیچ و خم باشید هرگز شما را ناامید نمی نماید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره ساحل آلاپوزا بیشتر بدانید.

تور ارزان ایتالیا: شعبه دوم ونیز در اینجاست!

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

آلاپوزا با طبیعت سرسبزش یکی از شگفتی های استان کرالا ست. اینجا ساحلی دارد که محلی محبوب برای کمپ زدن و پیکنیک گرفتن است و بیشتر مردم برای استراحت در آخر هفته ها به این ساحل می فرایند و در آن ماجراجویی هایی مثل شنا و قایق سواری را تجربه می نمایند. ساحل، اسکله ای قدیمی دارد که حدود 140 سال قبل ساخته شده و یک فانوس دریایی هم در نزدیکی اش هست که گرشگران را مدت ها غرق تماشای خودش می نماید.

کارهایی که می توانید در ساحل آلاپوزا انجام دهید

وقتی در آلاپوزا هستید اولین کاری که باید انجام دهید قایق سواری در کانال های آب است مطمئنا قایق سواری در آب های کرالا هیچ وقت از یادتان نمی رود. قایق سواری در آب های آرام کانال های آلاپوزا برترین راه برای گشت و گذار در حومه کرالاست اما این تمام تفریحات اینجا نیست:

ورزش های آبی: بعد از قدم زدن در ساحل آرام و زیبای آلاپوزا ممکن است دلتان بخواهد بر روی آب های زمردین کانال ها تفریحات هیجان انگیز دیگری انجام دهید. می توانید بین تفریحاتی مثل موج سواری، شنا، پاراسیلینگ، مسابقات قایق رانی و … هر کدام دوست داشتید را انجام دهید. در اینجا امکانات زیادی برای ورزش های آبی پیدا می کنید امکاناتی مثل قایق های تندرو، جت اسکی و … . شهر آلاپوزا بیشتر از همه به مسابقات قایق رانی معروف است و توریستان زیادی یک بار در سال در هنگام فستیوال اونام در شهر جمع می شوند تا شاهد این مسابقات هیجان انگیز باشند.

تفریحات ساحلی: شاید بخواهید تفریحات دیگری مثل والیبال و یا ساختن قلعه های شنی را امتحان کنید. علاوه بر این، در نزدیکی شهر یک مرکز مدیتیشن هست که می توانید در کلاس های یوگا شرکت کنید و آرامش بیشتری را در این شهر رویایی تجربه کنید. گذرندن تعطیلات در سواحل کرالا و مخصوصا در شهر آلاپوزا تعطیلاتی هیجان انگیز و لذتبخش است. می توانید در روبروی رودخانه های تماشایی این ساحل شامی خوشمزه بخورید و غذاهای بومی این ناحیه را هم امتحان کنید.

خرید در آلاپوزا: برای خرید به خیابان مولاکال (Mullakkal Street) بروید چون مطمئنا در این شهر بهتر از این خیابان جای دیگری را برای خرید پیدا نمی کنید. به هر جایی از این خیابان که نگاه می کنید مغازه های مختلفی را می بینید که برترین جا برای خرید سوغاتی هستند. در اینجا می تونید خرید متنوعی داشته باشید و اجناسی مثل ادویه، قالیچه، کیف و … خریداری کنید.

رستوران های آلاپوزا: اگر می خواهید برای غذا خوردن به رستوران بروید ممکن است بخواهید غذاهای دریایی را امتحان کنید چون غذاهای دریایی محبوب ترین غذاهای این شهر هستند. می توانید به اوت لت کریم کرنر بروید و غذاهای شمال هند و مرغ های تنوری بخورید. برای خوردن غذاهای اروپایی به رستوران Dreamers at Beach Front بروید چون برترین محل شهر برای امتحان غذاهای خوشمزه اروپایی است. در خیابان ساحل به رستوران هاربر بروید تا انواع و اقسام غذاهای هندی، چینی و اروپایی غافلیرتان نمایند و شبی آرام را در کنار خانواده و دوستان در این رستوران بگذرانید.

جاذبه های توریستی آلاپوزا

ساحل آلاپوزا محل زیبایی است و امروز این شهر با کانال های آب معروفش به جاذبه توریستی محبوبی تبدیل شده که هزاران توریست را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. آلاپوزا جاذبه های توریستی زیادی دارد که تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم:

قصر کریشناپورام (Krishnapuram Palace): این قصر در کایامکولام در نزدیکی آلاپوزا واقع شده است و با معماری زیبا،سقف شیروانی، راهروهای باریک و پنجره های متفاوت، زیبایی بینظیری دارد. در اینجا موزه ای زیبا از نقاشی، مجسمه های برنز و آثاری با کنده کاری های زیبا وجود دارد.

پارک ساحلی ویجایا (Vijaya Beach Park): اینجا محلی عالی برای پیکنیک است و پارکی مخصوص بچه ها دارد که می توانید در آن شنا و قایق سواری کنید.

جزیره پاتیرامانال (Pathiramanal Island): جزیره ای کوچک بر روی کانال های آب است و هزاران پرنده نادر از نقاط مختلف جهان به این جزیره مهاجرت می نمایند.

کوتاناد (Kuttanad): به کاسه برنج کرالا معروف است و تنها جایی در این منطقه است که در آن کشاورزی در زیر سطح دریا انجام می گردد. ویژگی مهم این ناحیه کانال های آب آن است که بالاتر از سطح دریا در جریان هستند.

در آلاپوزا در کجا اقامت کنیم؟

آلاپوزا چندین هتل و اقامتگاه دارد که می توانید از بین هتل های لوکس، هتل های میانه و هتل های ارزان یکی را انتخاب کنید. بیشتر هتل هادر کنار کانال های آب قرار گرفتند و تعدادی از معروف ترین آن ها هتل لیک پالاس و هتل پونامادا هستند.

چگونه به آلاپوزا برویم؟

می توانید به راحتی از راه های ریلی، هوایی و جاده ای خودتان را به شهر آلاپوزا برسانید:

به وسیله قطار: ایستگاه راه اهن آلاپوزا در 1 کیلومتری ساحل واقع شده است. یک ایستگاه دیگر هم در ارناکولام هست که فاصله آن تا این ساحل 60 کیلومتر است.

به وسیله جاده: ایستگاه اتوبوس KSRTC در فاصله 4.5 کیلومتری ساحل واقع شده است.

به وسیله هوا: نزدیک ترین قرودگاه در فاصله 90 کیلومتری این ساحل در شهر کوچی واقع شده است و می توانید با کرایه تاکسی از فرودگاه به این ساحل بروید.

برترین زمان برای رفتن به ساحل آلاپوزا کی است؟

برترین زمان برای سفر به این ساحل سپتامبر تا مارس (شهریور تا اسفند) است. اگر می خواهید سفری نو و منحصربفرد را تجربه کنید به کرالا بروید و از کانال های آب آلاپوزا لذت ببرید.

منبع: tourmyindia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2151

به "تور ارزان ایتالیا: شعبه دوم ونیز در اینجاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: شعبه دوم ونیز در اینجاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید