عملکرد تراشه M2 اپل را در بنچمارک ببینید

به گزارش مجله آیرخ، اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا شخصی توانسته به هر شکلی که شده به مک بوک ایر تازه اپل دسترسی پیدا کند تا بتواند متوجه شد عملکرد تراشه M2 در آن در بنچمارک چگونه است.

عملکرد تراشه M2 اپل را در بنچمارک ببینید

تراشه M2 که در لپ تاپ بدون فن مک بوک ایر فعالیت می نماید، تراشه ای است فوق العاده قدرتمند، سریع و در عین حال کم مصرف که اپل مدعی شده با مصرف کمترین اندازه انرژی، بیشترین بازده را در مقایسه با برترین و قدرتمندترین تراشه های موجود در بازار ارائه می دهد.

بعد از این ادعاها، بسیاری از کاربران مشتاق بودند در عمل هم M2 را تست نمایند تا ببینند این تراشه واقعا چقدر مطابق گفته های اپل عمل می نماید. تست ها هم واقعا نتایج جالبی را رقم زدند. برای مثال این تراشه در لپ تاپ بدون فن مک بوک ایر همان امتیازی را گرفت که در مک بوک پرو 13 اینچی کسب کرد. این در حالی است که مک بوک پرو یک فن دارد و طبیعتا همان یک فن باید تا حدودی به تراشه یاری کند که به عملکرد خوب خود در فشار بالاتر ادامه دهد.

البته فکر می کنیم به خاطر تست هم بوده باشد چرا که بنچمارک گیک بنچ خیلی سریع، فشار زیادی را به تراشه تحمیل و نتیجه را ثبت می نماید. تراشه به هیچ عنوان تحت فشار باقی نمی ماند که بخواهیم عملکرد فن را خیلی دخیل بدانیم و در نتیجه نتیجه بدست آمده شاید خیلی هم عجیب و غریب نباشد.

البته اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، نتایج آنالیز های اولیه نشان داده که M2 از M1 داغ تر است و در مدت زمان طولانی اصلا عملکرد خوبی را از خود به نمایش نمی گذارد. این تست ها روی مک بوک پرو که فقط یک فن دارد اجرا شده و به نظر می رسد در مک بوک ایر هم نهایتا به همین شکل باشند.

انتظار داریم اپل این اعتماد به نفس را کنار گذاشته و در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی حداقل از فن های خنک نماینده بهتر و قدرتمندتری استفاده کند تا در نتیجه بتوانند از عهده تراشه M2 بر بیایند. چون M2 قطعا در مدل های پرو، مکس یا حتی اولترا در این محصولات استفاده خواهد شد و این یعنی داغی بیشتر.

مک بوک ایر قرار است 2 روز دیگر رسما وارد بازار گردد اما مک بوک پرو 13 اینچی هم اکنون در دسترس واقع شده است. مک بوک ایر در کنار افزایش توان پردازشی و گرافیکی به اندازه 18 و 35٪، باریک تر هم هست و نمایشگر LCD آن هم وضوح 1664 × 2560 پیکسل را با بیشینه روشنایی 500 نیت ارائه می دهد. پشتیبانی از مگ سیف، پورت USB-C و وب کم تازه با کیفیت 1080P هم جز قابلیت های این محصول به حساب می آیند.

عملکرد M2 اپل در بنچمارک PassMark؛ بهتر از Core i9-12900 اما پایین تر از Core i3-12300!

البته این تمام ماجرا نیست. M2 پیشتر در یک تست سنگین هم مورد آنالیز نهاده شد و توانست عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد. در بنچمارک PassMark، تراشه M2 توانست امتیاز عالی 4116 را در بخش تک هسته ای مال خود کند و این یعنی رتبه دوم از این حیث که واقعا حیرت انگیز است. فقط یک تراشه و آن هم Core i9-12900KF اینتل (و مدل های مختلف آن) است که توانسته امتیاز بیشتری از آن کسب کند؛ حتی مدل استاندارد این تراشه هم 4 امتیاز کمتر از M2 کسب کرد.

این در حالی است که Core i9-12900 می تواند برای مدت کوتاهی، در محدوده فرکانسی 5.1 گیگاهرتز فعالیت کند که در این اندازه توان مصرفی اش به رقم سرسام آور 202 وات می رسد. در طرف مقابل M2 فقط 3.5 گیگاهرتز سرعت دارد و توان مصرفی آن هم به 20 وات می رسد.

اما در امتیاز متوسطی که PassMark به پردازنده ها می دهد، نتایج عجیب تری رقم خورد. درست مثل M1 که در بخش تک هسته ای توانست استثنائی ظاهر گردد اما در امتیاز کلی کاربران را ناامید کرد، M2 هم نتوانست عملکردی را که انتظار داشتیم از خود به نمایش بگذارد و با کسب 14.933 امتیاز در جایگاه 466 نهاده شد. جایی که دو پله بالاتر از آن، Core i3-12300 را با 4 هسته و 8 رشته شاهد هستیم که گفته می گردد عملکرد آن از لحاظ پردازشی بسیار عالی است.

البته ناگفته نماند تراشه M2 نباید با پردازنده های قدرتمند دسکتاپ مقایسه گردد. معماری ساخت این تراشه، تعداد هسته و توان مصرفی با پردازنده های سری آلدرلیک و بعلاوه کارهایی که با تراشه های اینتل انجام می گردد کاملا با هم فرق دارند و به نوعی باید گفت آن ها در دو لیگ متفاوت قرار دارند. بنابراین مقایسه آن ها خیلی منطقی نخواهد بود اما به ما می فهماند M2 چقدر تراشه خوب و قابل اتکایی است. البته اگر اپل تصمیم نگیرد با عدم تعبیه خنک نماینده های خوب، تمام پتانسیل بالای این تراشه را از بین ببرد.

منبع: GSMArena ,NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2279

به "عملکرد تراشه M2 اپل را در بنچمارک ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "عملکرد تراشه M2 اپل را در بنچمارک ببینید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد تراشه M2 اپل را در بنچمارک ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید