ماجراجویی و ورزش های ماجرایی در آفریقای جنوبی

به گزارش مجله آیرخ، قاره آفریقا به دلایل متعددی مانند تنوع فراوان جانوری، صحنه های طبیعی فوق العاده و حیات وحش منحصربه فرد، مقصد بسیاری از گردشگران است. قبایل بسیاری نیز در گوشه های مختلف قاره آفریقا و مخصوصا در کشورهای مختلف آفریقای جنوبی وجود دارند که خود جاذبه ای برای گردشگر ها هستند. در این مقاله، ما به شما جاذبه های گردشگری و تفریحی و ماجراجویی در آفریقای جنوبی، به خصوص مکان های طبیعت گردی را معرفی می کنیم تا شما در سفرتان به آفریقای جنوبی، حتما این فعالیت ها را در نظر داشته باشید. با این حال، به علت اینکه آفریقای جنوبی یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا است، توصیه می کنیم، برنامه ریزی را چند ماه قبل از سفرتان شروع کنید و تور آفریقای جنوبی و هتل و پرواز خود را بهتر است از همواره زودتر رزرو کنید و برای اخذ ویزای آفریقای جنوبی نیز باید زودتر درخواست دهید.

ماجراجویی و ورزش های ماجرایی در آفریقای جنوبی

آنچه در این مطلب می خوانید

  • برترین زمان سفر به آفریقا جنوبی
  • غواصی
  • برترین زمان غواصی با کوسه ها
  • سافاری
  • موج سواری
  • دیدنی وال ها
  • صخره نوردی
  • کوه نوردی
  • دوچرخه سواری کوهستان
  • پیاده روی
  • پاراگلایدینگ
  • اسکی
  • زیپ لاین در روی دره الگین
  • نکات مهم در سفر به آفریقای جنوبی
  • سخن پایانی

برترین زمان سفر به آفریقا جنوبی

برای سفر به آفریقای جنوبی و تجربه ماجراجویی در آفریقای جنوبی، در نظر داشته باشید که این کشور در نیمه جنوبی زمین و زیر خط استوا قرار گرفته است. بنابراین، فصل های آفریقای جنوبی برعکس فصل های کشورهای بالای خط استوا مانند ایران است. به عنوان مثال، بهار در آفریقای جنوبی در ماه های سپتامبر تا نوامبر است و تابستان در ماه های دسامبر تا فوریه. پاییز در ماه های مارس تا می و زمستان در ماه های ژوئن تا آگوست می آید.

بسته به علایق و تجربیات شما، می توانید برترین فصل برای سفر به آفریقای جنوبی را انتخاب کنید. برخی از جهانگردان فصل زمستان را برای خرید و سفر به آفریقای جنوبی ترجیح می دهند زیرا در این فصل هوا معتدل است. بعلاوه، برخی از افراد تعطیلات بهار و تابستان را برترین زمان برای فرار از گرما و لذت بردن از آب وهوای معتدل و گاه بارانی آفریقای جنوبی می دانند.

در ادامه با برخی از سرگرمیات و ماجراجویی در آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

غواصی

در آب های سرد سواحل کیپ تاون، علاقمندان به ماجراجویی در آفریقای جنوبی می توانند به رویای دیدن یکی از ترسناک ترین موجودات دریایی، کوسه سفید بزرگ، برسند. افرادی که تمایل دارند در منطقه ها حضور این کوسه ها غواصی نمایند، درون قفس هایی با میله های ضخیم و فلزی قرار می گیرند. این شرایط باعث تحریک آدرنالین و ایجاد ترس و هیجان در بدن غواصان می گردد.

برگزارنمایندگان تورهای شهر کیپ تاون به مسافران پیشنهاد می دهند که برای تجربه غواصی کوسه سفید به منطقه های مانند شهر سیمون، جزیره دیر، خلیج موسل، جزیره سیل و گانسبای سفر نمایند. برترین زمان برای دیدن کوسه های سفید بزرگ از آوریل تا اکتبر است، زیرا در این بازه روزانه حدود 4 تا 5 کوسه در آب ها مشاهده می گردد.

در این تورها، مسافران در قفس های آهنی غواصی می نمایند و برای شرکت در این فعالیت، احتیاجی به گواهینامه غواصی ندارند. بعلاوه، قسمتی از عایدی حاصل از این تورها به پژوهش و حفاظت از کوسه ها اختصاص داده می گردد. اما گفتنی است که این تجربه در تور آفریقای جنوبی تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط جوی، برخورد با کوسه ها و شرایط دریا قرار خواهد گرفت و مدت زمان آن متغیر است و می تواند بین 3 تا 5 ساعت طول بکشد.

اشخاصی که علاقه مند هستند، می توانند از داخل قایق در فاصله ایمن با کوسه های سفید بیایند و از دیدنی آن ها لذت ببرند. اما افرادی که ترسو هستند و علاقه مند به دیدن حیوانات هستند، می توانند تورهایی را با خوراک دهی به خوک آبی، دلفین، پنگوئن و نهنگ داشته باشند و ماجراجویی در آفریقای جنوبی را از دست ندهند.

بعلاوه هزینه تور غواصی در کیپ تاون، آفریقای جنوبی، بستگی به عوامل مختلفی مانند مدت زمان تور، تجهیزات مورد احتیاج، تعداد غواصان و امکانات جهانگردی دارد. هزینه تور غواصی معمولاً در بازه 100 تا 300 دلار آمریکا در روز است. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است با آژانس مسافرتی خبرنگاران تماس بگیرید و هزینه را آنالیز کنید.

برترین زمان غواصی با کوسه ها

اگر در پی تجربه های پرهیجان و ماجراجویی در آفریقای جنوبی هستید، غواصی با کوسه ها تجربه ای به یاد ماندنی برای شما خواهد بود. شیرجه زدن درون یک قفس آهنی محکم و شنا در اعماق اقیانوس با کوسه های سفید ترسناک یک تجربه غواصی است که تا آخر عمر از خاطر شما نخواهد رفت. غواصی با کوسه ها از مهم ترین جاذبه های جهانگردی در آفریقای جنوبی است و هر ساله تعداد زیادی جهانگرد برای تجربه این سرگرمی هیجان انگیز به شهر کیپ تاون سفر می نمایند.

برترین زمان برای تجربه غواصی با کوسه ها بین ماه های آوریل تا اکتبر است، اما به لطف وجود ماهی های فراوان، کوسه های سفید در تمام فصول سال در این آب ها شنا می نمایند. برای رزرو تور آفریقای جنوبی خود با تیم ما تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید

سافاری

تور سافاری در آفریقای جنوبی در شهرهای مختلفی برگزار می گردد، از جمله محبوب ترین شهرهایی که این تورها برگزار می گردد می توان به پرت الیزابت، جوهانسبورگ، کیپ تاون و دوربان اشاره نمود.

قیمت تور سافاری در آفریقای جنوبی به وابستگی به مدت زمان تور، سطح شرکت نمایندگان، اقامتگاه های انتخاب شده و خدمات ارائه شده فرق دارد. علاوه براین، فصل سفر نیز بر معین قیمت تور تأثیر می گذارد. می توان گفت قیمت تور سافاری در آفریقای جنوبی ممکن است از 1000 تا 5000 دلار یا بیشتر نیز باشد.

با وجود تعداد زیادی شکارگاه تحت کنترل در آفریقای جنوبی، این کشور به عنوان یکی از برترین مقاصد جهانگردی سافاری شناخته می گردد. با توجه به گزینه های متنوعی که در اختیار دارید، انتخاب یک مقصد برای سافاری ممکن است مشکل باشد.

اگر شما قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید و فقط دو روز برای سافاری وقت می گذارید، به شما پیشنهاد می کنیم به یک لژ سافاری خصوصی در یک شکارگاه خصوصی بروید، زیرا این لژها به شما شانس بیشتری برای دیدن انواع مختلف حیوانات می دهند. در لژهای خصوصی موجود در شکارگاه های خصوصی، شما فرصت بیشتری برای آفرود دارید و شاهد شکار بیشتری خواهید بود. تعداد لژها در تیمباواتی و سابی سندز فرق دارد ولی هر دو منطقه لژهای لوکس و مقرون به صرفه تری را دارا هستند. بسته به ترجیح و امکانات مورد نظرتان، می توانید یکی از این دو لژ را انتخاب کنید.

هر دو منطقه سامانه سافاری بسیار عالی دارند و شما می توانید از آن لذت ببرید و یک تجربه متفاوت از ماجراجویی در آفریقای جنوبی کسب کنید.

در صورت تمایل به سفری لوکس در منطقه مادیکو بدون ریسک مالاریا، برترین گزینه شکارگاه مادیکو در شمال غربی آفریقای جنوبی است که در مرز بوتساوانا نیز قرار گرفته است. طبیعت این منطقه بسیار شبیه به پارک کروگر است. یکی از مزایای این شکارگاه این است که فاصله سه ساعتی با ژوهانسبورگ دارد. سافاری در مادیکو تجربه ای بسیار خوب است و لژ موردعلاقه شما می تواند مادیکو هیلز و ایمپودیمو باشد. در این منطقه می توانید گونه های زیبا و درخطر از جمله سگ های وحشی آفریقایی را ببینید. تور ژوهانسبورگ ما را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید

موج سواری

در تور آفریقای جنوبی، سرگرمیات بسیار متنوعی برای شما وجود دارد. اگر در پی تجربه های ناب و تازه هستید، مووج سواری در کیپ تاون را نباید از دست بدهید. ساحل ادینگتون برترین مکان برای تجربه ورزش بادی بورد است. این ساحل با موج های بی نظیرش، برترین شرایط موج سواری را فراهم می نماید. برای جهانگردانی که تا به حال ورزش بادی بورد ننموده اند، امکان شرکت در کلاس های آموزشی اوشن ونچر وجود دارد تا آمادگی لازم برای سرگرمی آبی مهیج به دست آورند. از آنجایی که ساحل ادینگتون در نزدیکی شهر کیپ تاون قرار گرفته است، بعلاوه می توانید در آنجا قفس مجری و تورهای غواصی با کوسه ها را نیز تجربه کنید. به خصوص در فصل بهار، تورهای غواصی با کوسه های سفید و بزرگ بسیار هیجان انگیز هستند.

هزینه تور موج سواری در کیپ تاون، آفریقای جنوبی فرق دارد و بستگی به عوامل مختلفی مانند مدت زمان تور، تعداد افراد شرکت نماینده، سطح تجربه و خدمات ارائه شده دارد. میانگین قیمت برای یک جلسه موج سواری در کیپ تاون حدود 50-100 دلار آمریکا است. اما، لطفاً توجه داشته باشید که این قیمت ممکن است در طول سال و در بین کلوپ های مختلف متفاوت باشد. مهیج ترین سرگرمیات و ماجراجویی در آفریقای جنوبی را با خبرنگاران تجربه کنید.

دیدنی وال ها

در نوک آفریقای جنوبی، جایی که اقیانوس هایِ بزرگِ جهان در هم آمیختند، تجربه ای کامل از دیدنی زمین، دریا و فرهنگِ رنگین کمانِ کیپ غربی، شما را به دیدن یکی از جالب ترین مکان ها برای دیدن نهنگ ها در جهان راهنمایی می نماید. آفریقای جنوبی یکی از برترین مکان های جهان برای دیدنی کامل نهنگ ها و متفاوت ترین ماجراجویی در آفریقای جنوبی است. مهاجرت سالانه گوزن دمی و نهنگ بریده و نهنگ شکاریِ جنوبی، به ویژه در بین ماه های ژوئن و نوامبر، برای جهانگردان تور آفریقای جنوبی، امکان دیدن صحنه های استثنایی و غواصیِ استثنایی را فراهم می نماید.

دیدنی نهنگ ها در آفریقای جنوبی، جز برترین دیدنی ها در جهان است و یکی از مجذوب کننده ترین حیات وحشِ آفریقای جنوبی محسوب می گردد.

هر ساله، نهنگ های جنوبی به آب های ساحلیِ کیپ غربی مهاجرت می نمایند تا بچه های خود را به جهان آورند و پرورش دهند. دیدنی نهنگ ها در آفریقای جنوبی بسیار محبوب است. فرصتِ دیدنی نهنگ ها بین ماه های ژوئن و نوامبر فراهم می گردد. پس برای رزرو تور آفریقای جنوبی و یک ماجراجویی در آفریقای جنوبی با آژانس خبرنگاران تماس حاصل کنید.

و بعلاوه، نهنگ هایِ کوهی را در آفریقای جنوبی می توانید به راحتی ببینید، زیرا در ماه های می و ژوئن به سمتِ شمال حرکت می نمایند و در اواخر ماه های اکتبر و نوامبر دوباره به سمتِ شمال برمی گردند.

نهنگ جنوبی از قطب جنوب مهاجرت می نماید تا به خلیج های ساحل شرقی جنوب آفریقا برسد. بین ماه های ژوئیه تا نوامبر، یکی از زیباترین نقاط دیدنی جهان برای دیدنی نهنگ، خلیج واکر است.

هزینه تورها ممکن است بسته به جزئیات مختلفی از جمله تاریخ سفر، مدت زمان تور، امکانات ارائه شده و نوع اقامت متغیر باشد. اما قیمت این ماجراجویی در آفریقای جنوبی برای هر شخص حدود 35 تا 65 دلار است.

صخره نوردی

کیپ تاون منطقه ای زیبا و دیدنیی است که می توان از آن لذت برد. با بازدید از این منطقه، شما می توانید صخره نوردی بر روی کوه های تیبل را تجربه کنید که یکی از هیجان انگیزترین کارهای قابل انجام در این منطقه است.

برای تجربه هیجان انگیز و ماجراجویی در آفریقای جنوبی، در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا، می توانید چشم انداز ها زیبایی مانند کوه های تیبل، کمپز بی و لیاون هد را دیدن کنید.

ورود بچه ها زیر 10 سال به این تور ممنوع است و حداقل وزن مورد احتیاج برای شرکت در فعالیت صخره نوردی 45 کیلوگرم است. تور در زمان های مختلفی در هفته برگزار می گردد و هزینه آن 30 دلار برای هر نفر است.

بیشتر بخوانید

کوه نوردی

کوه تیبل در بخش جنوبی مرکز شهر کیپ تاون واقع شده است و ارتفاع آن به 1087 متر می رسد. عکاسی از بالای این کوه یکی از مجذوب کنندهیت های برجسته این شهر است و نماد طبیعت خاص در این منطقه ساحلی است. جالب است بدانید که این کوه از ماسه سنگ ها و تخته سنگ های بزرگ ساخته شده است و قسمت شمالی آن تشکیل دهنده شبه جزیره کیپ است. این کوه در محدوده پارک ملی کوه تیبل قرار گرفته است و این پارک به عنوان یکی از غنی ترین منابع گیاهی شهر معروف است. در اینجا گونه های گیاهی متفاوتی از جمله ارکیده های دیزا، گل های مروارید و درختان نقره وجود دارد. جانورانی همانند تاهر (Tahr) نیز در این منطقه زندگی می نمایند که این بزها قبلاً در باغ وحشی محلی زندگی می کردند و به اینجا مهاجرت نموده اند.

دوچرخه سواری کوهستان

کوه تیبل دارای شیب های بسیار است، که به علاقه مندان به دوچرخه سواری کوهستانی این امکان را می دهد که در مسیرهای جیپ رو از آن استفاده نمایند.

دوچرخه سواری کوهستان در آفریقای جنوبی به علت طبیعت پویا و چشم انداز ها زیبایی که این کشور ارائه می دهد، بسیار محبوب است. آفریقای جنوبی دارای رشته کوه های بزرگی است که از جمله آن ها می توان به کوه های دراکنزبرگ و ماسیفکیسینگ اشاره نمود. این رشته کوه ها امکان دستیابی به مسیرهای متنوعی را برای دوچرخه سواران فراهم می نمایند.

بخش های مختلف از کشور آفریقای جنوبی امکان دوچرخه سواری کوهستان را ارائه می دهند. برای مثال، منطقه بیولا برگ، مستوماسک، و سیتروئن برگ از جمله نقاطی هستند که علاقه مندان به دوچرخه سواری کوهستان می توانند به آن ها سفر نمایند و یک ماجراجویی در آفریقای جنوبی برای خود رقم بزنند.

با اینکه دوچرخه سواری کوهستان در آفریقای جنوبی بسیار هیجان انگیز است، اما باید توجه داشت که این ورزش ممکن است دشواری های فیزیکی را به همراه داشته باشد. لذا، قبل از آغاز دوچرخه سواری کوهستان در این کشور، بهتر است آنالیز لازم را برای مراقبت از خود در نظر بگیرید. بعلاوه، در نظر داشته باشید که بهتر است در منطقه ها خطرناک و تنها دوچرخه سواری نکنید و همیشه با یک همراه حرفه ای یا گروهی از دوچرخه سواران قرارداد ببندید.

بدون شک، دوچرخه سواری کوهستان در آفریقای جنوبی تجربه ای بی نظیر است که می تواند شما را به دستاوردهای تازهی راهنمایی کند و بعلاوه به شما امکان مشاهده چشم انداز ها وحشی و طبیعت زیبای این کشور را بدهد. اگر علاقه مند به چالش های ورزشی و کاوش های طبیعت هستید، حتماً دوچرخه سواری کوهستان در تور آفریقای جنوبی را تجربه کنید.

هزینه تور دوچرخه سواری کوهستان در آفریقای جنوبی ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند مدت زمان تور، نوع مسیر، سطح سختی تور و امکانات ارائه شده بستگی دارد. به طور معمول، هزینه تور دوچرخه سواری کوهستان در آفریقای جنوبی در حدود 500 تا 1500 دلار آمریکا برای تورهای چند روزه به ازای هر نفر می تواند باشد. اما گفتنی است که این ارقام تقریبی هستند و ممکن است با توجه به شرایط و جزییات اضافی، هزینه اصلی بیشتر یا کمتر از آن ها باشد.

بیشتر بخوانید

پیاده روی

برای روزی هیجان انگیز در بیابان های آفریقای جنوبی، برترین فعالیت پیاده روی در کنار رودخانه دره بلید در منطقه حفاظت شده امپومالانگا است. این فعالیت سرگرمیی که در میان سرگرمیات آفریقای جنوبی قرار گرفته است، می تواند بین 1 تا 4 ساعت زمان شما را پر کند. بعلاوه در این منطقه، چهار مسیر معین برای گروه های پیاده روی و دره نوردی وجود دارد. برای ورود به این منطقه حفاظت شده، باید هزینه ای برای ورودی بدهید. مجذوب کننده ترین مسیر پیاده روی، مسیر پلنگ ها است که جدا از جاذبه ها، چشم انداز رودخانه های زیبا و پل رودخانه بلید را برایتان به ارمغان می آورد.

مسیر پیاده روی مرغان گینه شما را به منطقه آبشارها و رودخانه هایی می برد که می توانید در آنجا شنا نموده و از دیدنی چشم انداز آبشارها لذت ببرید. بهتر است برای ورود به منطقه حفاظت شده و رزرو تورهای پیاده روی در کنار رودخانه بلید، بلیط ورودی را از قبل بخرید.

هزینه بلیط ورودی به منطقه ها حفاظت شده برای پیاده روی در آفریقای جنوبی فرق دارد و بستگی به منطقه مورد نظر دارد. در برخی از منطقه ها حفاظت شده، هزینه ورودی برای محلی ها کمتر است و در سطح ملی بین 20 تا 50 راند (حدود 1.5 تا 3.5 دلار آمریکا) متغیر است. برای جهانگردان خارجی، هزینه بلیط ورودی در سطح ملی بین 100 تا 400 راند (حدود 7 تا 28 دلار آمریکا) تفاوت دارد. بعلاوه، برخی منطقه ها حفاظت شده در آفریقای جنوبی از قدمت بالایی برخوردار هستند و معمولاً در طول سال برنامه های ویژه ای برای جذب جهانگردان دارند که هزینه های خاصی دارند. بنابراین، بهتر است قبل از سفر به هر منطقه حفاظت شده در آفریقای جنوبی، اطلاعات دقیق تری درباره هزینه بلیط ورودی و بعلاوه برنامه های ویژه موجود در آن منطقه بدست آورید.

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ در کیپ تاون یکی از تجربه های هیجان انگیز است که شما را به همراه خلبان در آسمان های این شهر دلپذیر قرار می دهد. این فعالیت از طریق خلبانان حرفه ای با تجربه انجام می گردد و شما می توانید به دیدنی تمامی زیبایی های کیپ تاون از بالا بپردازید. از سواحل و طبیعت زیبای این شهر آفریقایی لذت ببرید و در عین حال آدرنالین خود را تحریک کنید.

هزینه پاراگلایدینگ در کیپ تاون ممکن است متنوع باشد و هزینه آن با توجه از طریق ها و خدماتی که انتخاب می کنید، معین می گردد. اما به طور کلی، هزینه های پاراگلایدینگ در کیپ تاون می تواند بین 150 دلار تا 300 دلار برای یک پرواز تک نفره در نظر گرفته گردد. پیش از اقدام به پاراگلایدینگ در کیپ تاون، می توانید در تور آفریقای جنوبی این ماجراجویی در آفریقای جنوبی را رزرو کنید.

اسکی

اگر ورزش های زمستانی را دوست دارید، می توانید تور آفریقای جنوبی در زمستان را رزرو کنید و در زمانی متفاوت به آنجا سفر کنید و از سرگرمیات و ماجراجویی در آفریقای جنوبی لذت ببرید. یکی از مکان هایی که می توانید در آفریقای جنوبی اسکی کنید، پیست اسکی تیفندل در ایسترن کیپ است. در اینجا هوا در ماه های گرم سال داغ و تابستانی است، اما با وجود برف مصنوعی در پیست اسکی، همچنان می توانید لذت اسکی را تجربه کنید. علاوه بر اسکی، می توانید در اطراف پیست اسکی و کوه های سنگی کوهنوردی کنید و از دیدن چشم انداز ها زیبا لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

زیپ لاین در روی دره الگین

با رزرو و خرید تور آفریقای جنوبی، یک ماجراجویی در آفریقای جنوبی با زیپ لاین در منطقه حفاظت شده طبیعی Hottentots Holland، و سفر میان دره ها و آبشارهای باشکوه داشته باشید. این منطقه حدود یک ساعت دورتر از کیپ تاون قرار گرفته است. تورها هر نیم ساعت یک بار تکرار می شوند و حدود چهار ساعت طول می کشند. در این تورها می توانید از 11 سرسره موجود، یک پل معلق عبور نموده و از زیبایی های طبیعی این منطقه لذت ببرید. هزینه هر نفر برای این تجربه حدود 53 دلار است. کیپ تاون نیز یک منطقه ویژه و دیدنیی است که می توانید تجربه های خاص و منحصر به فردی در آن داشته باشید.

نکات مهم در سفر به آفریقای جنوبی

چهار تا شش هفته قبل از سفر خود، واکسن های لازم برای این کشور را تزریق کنید. همه داروهایی که احتیاج دارید را همراه با نسخه پزشک ببرید. یک بیمه مسافرتی مناسب تهیه کنید که تمام مسائل و بیماری های شما را پوشش دهد. مدارک مربوط به بیمه و سوابق پزشکی خود را از قلم نیاندازید. بعلاوه، مراقب وسایل و اشیای قیمتی خود باشید. تا جایی که می توانید شب ها به تنهایی سفر نکنید و در خیابان ها پرسه نزنید، به خصوص در مکان های ناآشنا.

رعایت نکات امنیتی به این معنا نیست که خودتان را کاملا از مردم دور نگه دارید و به آنان نزدیک نشوید. با استفاده از راهنمایان محلی می توانید با جامعه محلی ارتباط برقرار کنید و رفتار محبت آمیز آنان را از نزدیک تجربه کنید.

بیشتر بخوانید

سخن پایانی

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی در فصل بهار و یا تابستان دارید، می توانید بلیط هواپیما خود را از سایت خبرنگاران بخرید. بعلاوه نگرانی در خصوص اقامت و هتل نداشته باشید، زیرا می توانید به سادگی صدها هتل در شهرهای کیپ تاون و ژوهانسبورگ را در سایت ما مشاهده کنید و تور آفریقای جنوبی متناسب با بودجه خود را بخرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبیمنبع: ستاره ونک
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2462

به "ماجراجویی و ورزش های ماجرایی در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی و ورزش های ماجرایی در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید