مدرن ترین ون فولکس واگن
به گزارش مجله آیرخ، مدتهاست که شایعات زیادی درباره تازهترین ون تمام برقی فولکس واگن در فضای آنلاین منتشر می شود، اما این خودرو ساز آلمانی انتها برخی مشخصات این خودروی آینده نگر را فاش کرد که نشان می دهد New Volkswagen ID. Buzz Cargo بر روی یک پلترفرم اختصاصی و همراه با امکاناتی تازه عرضه خواهد شد که می توان آن را به مدرن ترین ون این شرکت تبدیل کند.
به گزارش خبرنگاران، ون های اخیر برقی شرکت فولکس واگن نتوانست چندان محبوبیتی در میان مصرف کنندگان این نوع خودرو ها به دست بیاورند، اما به نظر می رسد VW ID. Buzz Cargo قرار است این فضا را به طور کامل تغییر دهد. گفته می شود این اولین وسیله نقلیه تجاری فولکس واگن است که بر اساس پلت فرم خودروی الکتریکی MEB این برند ساخته خواهد شد، و دنده های سفارشی آن نیز به آن کمک می کند تا بتواند به رکورد های قابل توجه و برد بالا در کلاس خود دست یابد.
البته این رکورد ها هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما با یک باتری 77 کیلووات ساعتی و یک پلت فرم الکتریکی اختصاصی، این ون باید بتواند از محدوده برد حرکتی ون های الکتریکی گروه Stellantis (سیتروئن e-Dispatch، Vauxhall Vivaro-e و غیره) بهتر عمل کند. این ون ها با شارژ کامل می توانند برد حرکتی در حدود 205 مایل را مدیریت می کنند، در حالی که هاچ بک VW ID.3 از همین باتری 77 واتی، تا 330 مایل برد حرکتی دریافت می کند؛ بنابراین می توان حدس زد که ون تازه وارد فولکس واگن با توجه به پلتفرم خاص خود بتواند برد حدود 250 مایلی را عرضه کند که در مقایسه با رقیبان خود بسیار قابل توجه است.
از نظر میزان، ID. Buzz Cargo در محدوده خودرو های تجاری فولکس واگن، بین Caddy Cargo و T6 Transporter جای می گیرد. طول آن 4712 میلی متر، عرض 1985 میلی متر و ارتفاع آن 1938 میلی متر است و در قسمت بار نیز 3.9 متر مکعب فضا وجود دارد. این تقریباً یک متر مکعب بیشتر از Caddy Cargo است، و فولکس واگن می گوید به میزان ای بزرگ است که دو پالت یورو در داخل آن قرار می گیرد. دسترسی به قسمت بار از طریق درب عقب لولایی بالا یا در های انباری در عقب انجام می شود که با در های جانبی کشویی تک یا دوقلو پشتیبانی می شود. درب عقب دارای یک پنجره است و می توان دیواره را با پنجره پوشاند. همچنین امکان بارگیری در زیر جایگاه های سرنشین نیز وجود دارد، اما حداکثر وزن محموله 650 کیلوگرم و ارتفاع 632 میلی متر به عنوان آستانه بار اعلام شده است. فولکس واگن می گوید در آینده قصد دارد تا یک مدل ID تازه با فاصله محوری طولانی تر نیز عرضه کند که البته بعد از عرضه Buzz Cargo خواهد بود.
در جلو، ID. Buzz Cargo گزینه های طرح بندی کابین دو یا سه جایگاه وجود خواهد داشت. از ویژگی های این کابین می توان به صفحه نمایش دیجیتال 5.4 اینچی برای راننده و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10 اینچی اشاره کرد. این صفحه های نمایش و البته خود کابین، با اتصال آنلاین از طریق تلفن هوشمند نیز در دسترس خواهد بود. فضای ذخیره سازی کابین شامل یک Buzz Box اختکمک با یک کشوی ذخیره سازی پنج لیتری و یک کابین بالا با یک یخ نگهدار و بطری بازکن است. این محفظه بین جایگاه های جلو در مدل های دو جایگاه قفل می شود و در صورت لزوم می توان آن را جدا کرد.
نیروی ID. Buzz Cargo از یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری بدست می آید که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. همچنین گشتاور 310 نیوتن متری از حالت سکون وجود دارد، بنابراین شتاب گیری باید سریع باشد، و از آنجایی که چرخ های جلو آزاد هستند، فولکس واگن قادر است یک دایره چرخشی تنگ 11.1 متری را به راحتی انجام دهد. با این حال، طراحی بیرونی ون یکی از نکات مهم بحث است. شکل صاف این خودرو از نوع 2 فولکس واگن یا همان طور که گفته می شود Bulli الهام گرفته شده است، و جلوی صاف و چراغ های جلوی باریک، ظاهری شبیه به سایر مدل های ID دارند. آیرودینامیک ون برای افزایش کارایی با رقم 0.29Cd که از طریق فولکس واگن اعلام شده، بهبود یافته است.
ون تازه در زمان عرضه دارای یک طرح رنگی دو رنگ سفید به آبی است که به عنوان یک گزینه رنگی استاندارد خواهد بود، اما گفته می شود ID. Buzz Cargo با رنگ های زرد، نارنجی و سبز نیز ارائه می شود. قیمت ID. Buzz Cargo هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما این مورد نیز احتمالاً همراه با برخی مشخصات دیگر همچون برد حرکتی و اعداد و ارقام کارایی، باید نزدیک به تاریخ فروش آن در اواخر سال جاری آشکار شوند. احتمالاً مشخصات کامل این ون در فصل پاییز ارائه خواهد شد بنابراین برای تأیید نهایی این داده ها، تا آن زمان باید منتظر بمانیم.
منبع: autoexpress
ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران
منبع: فرارو