معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو امکان سنجی می گردد

به گزارش مجله آیرخ، ایرنا/ براساس خبرهای بدست آمده، معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو امکان سنجی می گردد.

معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو امکان سنجی می گردد

سعید ریگی گفت: حضور علیرضا امری کاظمی، ارزیاب بین المللی و عضو اصلی شورای عالی ژئوپارکهای جهانی یونسکو در خاورمیانه و بازدید از سایتهای موجود فرصتی برای توسعه گردشگری چابهار است.

وی اضافه کرد: بازدید وی با هدف شناسایی، آنالیز و مطالعات مقدماتی در مورد ثبت سایتهای چابهار به عنوان منطقه ژئوپارکی و معرفی به سازمان جهانی یونسکو، ظرفیتی بی نظیر برای مطرح شدن ظرفیت های گردشگری این منطقه آزاد در جامعه ملی و جهانی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با ابراز امیدواری برای موفقیت در ثبت میراث طبیعی چابهار به عنوان یک ژئوپارک نو در کشور تأکید کرد: با وجود اینکه هدف اصلی از ایجاد ژئوپارک ها، حفاظت از میراث زمین شناختی بود اما نقش راهبردی دیگر آن، یاری به توسعه جامعه محلی و احیا و پاسداشت میراث فرهنگی در هر منطقه هست که از این منظر، منطقه آزاد چابهار از غنای بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سایت هایی با چشم اندازها و سازندهای زمین شناسی خاص در چابهار وجود دارد، گفت: این شهرستان با داشتن میراث طبیعی منحصر بفردی همانند سواحل مکران، کوههای مریخی، تالاب لیپار و میراث تاریخی همانند قلعه تیس، مسجد جامع تیس، موزه محلی، دکه بازار و صنایع دستی ویژه خود یکی از ظرفیت های گردشگری کشور در حاشیه دریای عمان است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2397

به "معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو امکان سنجی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو امکان سنجی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید