همکاری غولهای حوزه خودرو برای تسخیر خیابان ها ، طرحی که به توسعه شهرهای هوشمند یاری می نماید

به گزارش مجله آیرخ، سه شرکت فورد، اوبر و لیفت تصمیم دارند در اتحادی مشترک با برنامه های shared streets همکاری نمایند تا درک بهتری نسبت به شرایط خیابان های شهر داشته باشند.

همکاری غولهای حوزه خودرو برای تسخیر خیابان ها ، طرحی که به توسعه شهرهای هوشمند یاری می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، این شرکت ها در کوششند استانداردهای اشتراک گذاری داده ها را افزایش دهند.

یکی از برنامه های آزمایشی موثر این روزها برای ارزیابی خیابان ها SharedStreets است که شامل ردیابی اتوموبیل ها در جهت کاهش زمانی است که خودرو در خیابان ها می گذرانند. SharedStreets یک سازمان حرفه ای است که به شهرداری ها و شرکت های خصوصی یاری می نماید تا با ابزاری دقیق نقشه راه خود را از جاده های عمومی پیدا نمایند. هدف نهایی این است که به کاهش تلفات ترافیکی و بهبود بهره وری یاری گردد.

بر همین اساس نیز شرکت های فورد، اوبر و لیفت با پشتیبانی انجمن ملی حمل و نقل شهری اعلام کردند که آنها با SharedStreets همکاری می نمایند تا درک بهتری از چگونگی استفاده از خیابان های شهری داشته باشند. این موضوع یاری می نماید شرکت های مذکور راه هایی امن تر، دقیق تر و کارآمد تر را طی نمایند.

البته جالب است بدانید هر یک از شرکت های مذکور برای همکاری با این پروژه دلایل خاص خود را دارند. برای مثال، SharedStreets در مشارکت خود با فورد، می گوید که این کار را برای ایجاد یک استاندارد جهانی و در دسترس بودن آن در زمان واقعی انجام می دهد. اوبر نیز بیش از هر چیز بر سرعت و دقت خودروهای خودران تمرکز دارد. لیفت نیز کوشش دارد پایگاه داده های خود را تقویت کند.

جیم هاکت، رئیس و مدیر عامل شرکت فورد، در یک بیانیه گفت: این فرصت یک بار در طول عمر هر کسب و کار و دولتی در جهت همکاری با یکدیگر برای بازنگری در حمل و نقل رخ می دهد. همکاری به وسیله ابتکاراتی مانند SharedStreets ما را قادر می سازد تا با استفاده از وسایل نقلیه، سیستم های جاده ای و داده ها برای ایجاد یک نقشه نو کوشش کنیم . ما در حال کوشش برای آینده ای هستیم که در آن همه شهرها هوشمند هستند و محدودیت فضا به طور فعال مدیریت می گردد. این یعنی؛ افزایش بهره وری و ایمنی در کنار کاهش استرس راننده و آلودگی کمتر هوا .

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2355

به "همکاری غولهای حوزه خودرو برای تسخیر خیابان ها ، طرحی که به توسعه شهرهای هوشمند یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری غولهای حوزه خودرو برای تسخیر خیابان ها ، طرحی که به توسعه شهرهای هوشمند یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید