واکاوی صندلی عموی سوباسا در درخت خانواده

به گزارش مجله آیرخ، روزنامه شهروند - سعیده حسنی: امروز به بحث فمیلی تری یا درخت خانواده می پردازیم. یکی از سوالات جوان ایرانی این است که من کجای این درخت خانوادگی هستم. این مسأله بستگی دارد که شما در چه نوع خانواده ای عظیم شده اید. در کل سه نوع خانواده داریم:

واکاوی صندلی عموی سوباسا در درخت خانواده

Dysfunctional family:

از جمله انواع رایج خانواده در ایران است. این خانواده ها بسیار شاد و صمیمی هستند. در محافل فامیلی با کودک انواع شوخی صورت می گیرد تا او باجنبه بار بیاید. در عین حال از مسأله حیا هم غافل نیستند و از آنجایی که بسیاری حرف ها قباحت دارد همیشه سعی می گردد کار ها زیرزیرکی و مخفیانه انجام گیرد. این خانواده ها وابستگی عجیبی به هم دارند و از بیرون بسیار بوجی موجی و قلبی قلبی اند.

از دیدگاه خانواده صندلی فرزند در فمیلی تری، معادل قارچ های روی تنه است که رابطه همزیستی انگل وار زیبایی بینشان جاری است. البته فرزند خودش چنین باوری ندارد و تصور می نماید اساسا روی درخت نیست. او امید دارد اشتباه شده باشد و در اصل فرزند خانواده ای پولدار و روشن فکر است که اکنون سال هاست در به در دنبالش می گردند.

Functional family:

دیپ فیک هستند. وگرنه مگر می گردد خانواده به فرزند خود اعتماد به نفس بدهد. او را برای خودش دوست بدارد و هرگز تهدید نکند اگه درس نخونی من میرم و قبل از رفتنم همین طور که دارم فلفل تو دهنت می ریزم پشت دستتو با قاشق داغ می کنم؟

Royal family:

فرزندان این خانواده تاج سرند، آن ها درس شان خیلی خوب است و همه معلم هایشان از آن ها راضی اند. آن ها به دلیل دارا بودن نقشه ژنتیکی مناسب استحقاق داشتن امتیاز انحصاری بسیاری مسائل را دارند.

خانواده در میان ما واقعا مهم است. مخصوصا فامیل مادری. ما این فامیل دوستی خود را به خوبی در تعدد کلماتی که در این زمینه وجود دارد نشان داده ایم. حال آنکه در انگلیسی یک کلمه ساخته اند مثلا آنکل، بعد این را برای عمو، دایی، شوهر عمه، شوهر خاله، جاست فرند مادر سوباسا و سایر بستگان، دوستان و آشنایان دور و نزدیک به کار می برند. اصلا هم برایشان مهم نیست که مستمع دچار گیجی می گردد و کودکی اش را در ابهام می گذراند. من خودم همزمان هم عمه هستم هم خاله.

اصلا صمیمیت من با خواهرزاده ام قابل مقایسه با برادرزاده ام نیست. من به عنوان خاله می توانم پس گردنی بزنم، زیرپا بگیرم و او را از اتاقم بیرون بیندازم، به هیچ کس هم برنمی خورد، همه هم صمیمی و خوشحالیم، ولی در نقش عمه مجبوریم خیلی گوگولی و مهربان باشیم.

منبع: برترین ها
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1325

به "واکاوی صندلی عموی سوباسا در درخت خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی صندلی عموی سوباسا در درخت خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید