پرواز از چین به توکیو با بال های نیجریه، بسکتبال ایران المپیکی شد

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه N جام جهانی قرار گرفته است، امروز یکشنبه برای برگزاری آخرین دیدار خود در این جام و در شهر پکن به مصاف فیلیپین رفت. تیم ملی ایران در خاتمه این دیدار پیروز به کسب فزونی 95 بر 75 شد. نیمه نخست این دیدار با فزونی 48 بر 34 ایران به خاتمه رسید.

پرواز از چین به توکیو با بال های نیجریه، بسکتبال ایران المپیکی شد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

بدین ترتیب با توجه به پیروزی نیجریه مقابل چین در دیدار همزمانی که در شهر پکن جریان داشت، بسکتبال ایران به عنوان بهترین تیم قاره آسیا صاحب سهمیه المپیک شد.

نتیجه دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین به این توضیح است:

* ایران 95 - فیلیپین 75

(30 بر 24)، (18 بر 10)، (27 بر 16)، (25 بر 20)

صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و محمد حسن زاده بازیکنانی بودند که ترکیب تیم ملی بسکتبال را برای شروع دیدار برابر فیلیپین تشکیل دادند.

بازیکنان فیلیپین در کوارتر نخست این دیدار بارها با شوت های سه امتیازی خود پیروز به گلزنی شدند اما این ملی پوشان ایران بودند که پیروز شدند نتیجه این کوارتر را از آن خود نمایند. آنها این کوارتر را با گلزنی حامد حدادی شروع کردند و در مجموع نسبت به حریف خطای کمتری مرتکب شدند در حالیکه دفاع بهتری داشته و حملات بیشتری هم انجام دادند. بدین ترتیب توانستند با 6 اختلاف امتیاز و با نتیجه 30 بر 24 صاحب فزونی شدند.

در ثانیه های انتهای کوارتر اول بهنام یخچالی و هماهنگی خوب این بازیکن با صمد نیکخواه بهرامی بود که تیم ایران را طی دو شوت متوالی صاحب سه و دو امتیاز کرد تا برد به نسبت قاطعی برای ایران ثبت گردد.

در کوارتر دوم بازیکنان دو تیم برای کسب امتیاز رقابت نزدیک تری پیگیری کردند طوریکه در امتیاز 7 مساوی شدند. سه دقیقه از این کوارتر گذشته بود که ایران دو امتیاز پیش افتاد (9بر 7)؛ بعد از آن مهران شاهین طبع در وقت استراحت نکات لازم برای عملکرد بهتر را به بازیکنان خود گوشزد کرد. در بازگشت به زمین، شوت سه امتیازی سجاد مشایخی امتیاز ایران را به 12 رساند. در این دقایق دفاع خوب بازیکنان ایران مانع نتیجه گیری فیلیپینی ها از طراحی حملات شان می شد.

فیلیپین همچنان در کسب امتیاز ناکام بود که نفوذ حامد حدادی و شوت دو امتیازی او، تیم ایران را به امتیاز 14 رساند. در ادامه و بعد از اینکه فیلیپین از موقعیت ایجاد شده برای پرتاب صاحب دو امتیاز شد، داور دو پرتاب آزاد هم برای تیم ایران بیان کرد که البته حامد حدادی فقط یکی از آنها را وارد سبد کرد.

در این کوارتر خطای مکرر بازیکنان فیلیپین بر روی حامد حدادی بارها باعث توقف مسابقه شد. این یکی از راهکارهای فیلیپینی ها برای ممانعت از افزایش امتیازات تیم ایران بود که البته کمتر به نتیجه رسید و نتوانست مانع شکست آنها گردد. ایران در کوارتر دوم صاحب فزونی 18 بر 10 شد.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال نیمه نخست دیدار برابر فیلیپین را با فزونی 48 بر 34 به انتها رساند.

شروع کوارتر سوم دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین با گلزنی محمد حسن زاده همراه بود. این بازیکن چند ثانیه بعد و بلافاصله پس از خطای بازیکن حریف، مرتکب خطا شد.

در ادامه گلزنی ملی پوشان ایران، آنها را تا کسب دهمین امتیاز پیش برد در حالیکه سه دقیقه از کوارتر گذشته بود و تیم حریف تنها سه امتیاز به دست آورده بود. در دقیقه 4 اقدام حامد حدادی به گلزنی، دو امتیاز به اندوخته های تیم ایران اضافه نمود. ثبت نتیجه 14 بر 7 به سود ایران در نیمه کوارتر سوم، باعث شده بود فیلیپینی ها در بعضی ثانیه ها به بازی پیرامونی همراه با فشار بیشتر روی دفاع ایران روی بیاورند تا راهگشایی گردد برای کاهش جبران عقب افتادگی شان؛ اگرچه آنها از این راه هم خیلی به نتیجه نرسیدند با نتیجه 27 بر 16 متحمل شکست در کوارتر سوم شدند.

تیم ملی بسکتبال فیلیپین که نتیجه هر سه کوارتر ابتدایی دیدار برابر ایران را واگذار نموده بود، کوارتر چهارم این دیدار را با چهار بازیکن پیرامونی شروع کرد اما از اولین حمله خود نتوانست نتیجه بگیرد. البته آنها خیلی زود دو امتیاز به اندوخته های شان اضافه نمودند اما مایک رستم پور با یک پرتاب سه امتیازی خیلی سریع این حرکت حریف را جبران کرد.

در این لحظات فیلیپینی ها سعی داشتند رقابت نزدیک تری با ایران داشته باشند طوریکه بازی تا امتیاز 5 به 4 (ّبه سود ایران) هم پیش رفت.

اولین وقت استراحت این کوارتر توسط سرمربی فیلیپین و به خاطر بالا رفتن اختلاف امتیاز شاگردانش اعلام شد. نتیجه گوشزدهای سرمربی فیلیپین در این وقت استراحت، تساوی 10 بر 10 بازی بود. در دقیقه پنجم و در حالیکه فیلیپین با دو اختلاف امتیاز و با نتیه 14 به 12 عقب بود، بلک بازیکن آمریکایی فیلیپین دیسکالیفه شد.

این کوارتر در نهایت با فزونی 25 بر20 فیلیپین تمام شد اما این تیم در مجموع بازنده این دیدار شد.

شکست چین در دیدار سرنوشت ساز برای ایران

به گزارش خبرنگاران، در دیدار همزمان تیم های چین و نیجریه که از گروه M و در گوانجو جریان دارد، تیم چین پیروز به کسب فزونی در کوارتر اول شد. این تیم اما در کوارتر دوم بازنده شد تا بازنده 35 به 31 نیمه نخست باشد.

بازیکنان تیم ملی بسکتبال چین نتیجه کوارترهای سوم و چهارم را هم واگذار کرد و بدین ترتیب بازنده دیدار معین نماینده خود برای کسب سهمیه المپیک شد.

نتیجه دیدار تیم های ملی چین و نیجریه به این توضیح است:

* چین 73 - نیجریه86

(21 بر 19)، (10 به 16)، (20 به 25)، (22 به 26)

دومین سهمیه المپیک برای بسکتبال

این برای دومین بار است که بسکتبال ایران به وسیله کسب سهمیه، راهی المپیک می گردد.

تیم ملی بسکتبال ایران پیش از این با قهرمانی در مسابقات قهرمانی 2007 آسیا صاحب سهمیه المپیک 2008 پکن شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 437

به "پرواز از چین به توکیو با بال های نیجریه، بسکتبال ایران المپیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز از چین به توکیو با بال های نیجریه، بسکتبال ایران المپیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید