چگونه کانکتور آنتن SMA را به TS-9 یا برعکس تبدیل کنیم؟

به گزارش مجله آیرخ، کاربران زیادی هوادار آنتن های اکسترنال یا خارجی هستند. انتن های خارجی گاها قدرتی 7 برابری نسبت به آنتن های داخلی دارند و این یعنی قدرت گیرندگی و آنتن دهی بسیار زیاد که تاثیر مستقیمی روی سرعت و تاخیر اینترنت دارد.

چگونه کانکتور آنتن SMA را به TS-9 یا برعکس تبدیل کنیم؟

آنتن داخلی مودم ها بعضا در بهترین حالت 5 دسی بل است ولی ما آنتن های خارجی با قدرت 21 دسی بل و بیشتر (35 دسی بل) داریم. حتی بعضی آنتن های خارجی نصب شده روی مودم ها و روتر نیز ضعیف بوده و کاربران ترجیح می دهند با آنتن های قوی تر جایگزین است.

به طور کلی، دو کانکتور معروف برای آنتن های خارجی موبایل داریم که کاربران هم به خوبی با آن ها آشنا هستند: کانکتور SMA و TS-9.

وقتی می خواهید برای مودم خود یک آنتن خارجی بخرید؛ باید ببینید از کدام کانکتور پشتیبانی می نماید و مثلا دو کانکتور SMA دارد یا TS-9. این دو کانکتور از نظر ظاهری بسیار مشابه هم هستند و فقط در حد یک یا دو میلی متر با یکدیگر در اندازه تفاوت دارند. البته، از نظر فناوری و عملکرد تفاوت های مهم تری دارند.

در این شرایط، بعضی از کاربران یک آنتن با کانکتور اشتباه را برای مودم خود خریداری می نمایند و بعد متوجه می شوند که به دستگاه وصل نمی گردد. در حالت دیگر، ممکن است یک آنتن خارجی بسیار خوب برای مودم 4G LTE خود پیدا نموده باشند ولی کانکتور آن با سوکت مودم یکی نباشد و مثلا آنتن دارای سوکت SMA ولی مودم دو کانکتور TS-9 دارد.

تبدیل SMA به TS-9

این داستان را برای بسیاری از مودم های 4G در ایران تجربه کردیم که معروف ترین آن مودم ایرانسل TF-i60 و هواوی B612 است. بعضی سایت ها و انجمن ها تصور می کردند این مودم کانکتور SMA دارد و بعضی دیگر از سایت ها گفتند کانکتورهای آنتن خارجی آن TS-9 است.

نتیجه اینکه بسیاری از کاربران آنتن های اشتباهی خریداری نموده و بعد مجبور شدند آنتن ها را پس بفرستند یا اینکه با جوشکاری و لحیم کاری و کابل کشی یا چیدن سر آنتن های 4G و زدن سوکت ها مشکل را حل نمایند که قطعا باعث افزایش نویز در آنتن می گردد و قدرت گیرندگی یا کیفیت اینترنت افت می نماید.

بهتر است همواره آنتنی تهیه کنید که با کانکتور مودم شما تطابق دارد ولی در صورتی که شدنی نبود؛ باید یک راه چاره استاندارد و مطمئن را در پیش بگیرید.

بهترین روش برای تبدیل SMA به TS-9، خرید مبدل های این دو کانکتور است. قطعه بسیار کوچکی که یک بخش آن به مودم وصل شده و سر دیگر آن به آنتن های شما وصل می گردد.

مثلا کانکتور مبدل SMA به TS-9 مدل A001 در ایران بسیار محبوب بوده و در بیشتر فروشگاه ها یافت می گردد. این مبدل دارای سوکت مادگی SMA و نری سوکت TS-9 است؛ مبدلی از نوع RG316 و امپدانس 50 اهم است. قیمت این مبدل در بعضی فروشگاه ها فقط 20 هزار تومان است.

بعضی مدل ها دارای دو مبدل هستند که برای مودم های دو سوکتی آنتن مناسب بوده و قیمت ها آن ها به 100 هزار تومان می رسد. همین طور، بعضی مدل ها دارای کابل هم هستند تا بتوانید انعطاف پذیری بیشتری در نصب آنتن ها به مودم داشته باشید.

اگر در شرایطی گرفتار شدید که آنتن های خارجی شما کانکتور متفاوتی با مودم دارند؛ حتما از یک مبدل کانکتورهای SMA و TS-9 بهره ببرید.

یکی از خواننده های سایت، لینک دو مدل آنتن تقویتی 4G قلمی از سایت دیجی کالا را برایم فرستاد و درخواست نموده بود آنتن بهتر را مشخص…

همواره آنتن تقویتی موجب بهبود آنتن دهی و سرعت اینترنت نمی گردد. بعضی کاربران، هرچقدر مودم آن ها آنتن دهی خوب و سرعت اینترنت 4G بالایی داشته باشد؛ باز…

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1554

به "چگونه کانکتور آنتن SMA را به TS-9 یا برعکس تبدیل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کانکتور آنتن SMA را به TS-9 یا برعکس تبدیل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید