کودک آزاری در خیابان را به این شماره اطلاع دهید

به گزارش مجله آیرخ، مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره 123 اطلاع دهند و گفت: همه تماس ها بدون آنکه هویت تماس گیرنده معین شود، فورا مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

کودک آزاری در خیابان را به این شماره اطلاع دهید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره 123 اطلاع دهند و گفت: همه تماس ها بدون آنکه هویت تماس گیرنده تعیین شود، فورا مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

محمود علیگو اضافه نمود: کودک آزاری ها در خیابان را به طور مثال می توان از ظاهر خونی و کبود کودک تشخیص داد و وظیفه انسانی همه افراد است که در صورت مشاهده چنین بچه هایی، موارد را به 123 اطلاع دهند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده کودکی در خیابان که ظاهری خونی و کبود شده دارد و معلوم است که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، پس از تماس با سامانه 123، چند دقیقه کودک را به بهانه مصاحبه نگاه دارند تا فرصت رسیدن ماموران اورژانس اجتماعی فراهم شود.

مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: حساسیت مردم نسبت به کودک آزاری باید افزایش یابد تا از تبدیل آن به موقعیت خطرناک جلوگیری شود.

علیگو با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و تمرکز آن بر بچه ها بزه دیده و موضوع خشونت و آزار بچه ها، اضافه نمود: وظیفه انسانی و شهروندی هر فردی است تا از بروز خشونت های حاد جلوگیری کند.

روز یکشنبه هجدهم خرداد ماه امسال، لایحه حمایت از بچه ها و نوجوانان در جلسه شورای نگهبان بررسی و عدم مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد.

رئیس جمهوری نیز روز شنبه بیست و چهارم خرداد ماه، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت دادگستری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور را ابلاغ کرد.

لایحه حمایت از اطفال و بچه ها سال 88 با پیشنهاد قوه قضاییه به دولت دهم کلید خورد و اکنون پس از 11 سال و در سال 99 پس از فراز و فرود های بسیار به سرانجام رسید. قانونی که بسیاری از کارشناسان معتقدند می تواند خلاء های موجود در حمایت از بچه ها و نوجوانان را تا حد زیادی پرکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1292

به "کودک آزاری در خیابان را به این شماره اطلاع دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک آزاری در خیابان را به این شماره اطلاع دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید