آزمایش پیروز هواپیما - هلکوپتر بوئینگ

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، عقاب دریایی قرار است جایگزین هواپیماهای باری پهن بال و دو موتوره C-2A Greyhound گردد که هم اکنون توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا به کار می فرایند.

آزمایش پیروز هواپیما - هلکوپتر بوئینگ

عقاب دریایی با نام کامل CMV-22B Osprey برای حمل و نقل نظامیان، نامه، تجهیزات لجستیکی و دیگر محموله های دارای اولویت به کار می رود و پس از برخاستن از ساحل در دریا بر روی ناوهای جنگی فرود می آید.

توانایی برخاستن عمودی به سبک هلیکوپترها یا افقی مانند هواپیماها مزیت مهم این پرنده است که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش برد عملیاتی می گردد. همچنین بعد از برخاستن پره های عمودی این پرنده به صورت افقی قرار گرفته و مانند ملخ های هواپیما عمل می نمایند.

در این پرنده از دو موتور AE1107C رولز رویس استفاده شده است. حداکثر توان حمل بار عقاب دریایی 2700 کیلوگرم است و چهار خدمه به همراه 23 مسافر را نیز می توان در آن جای داد. حداکثر سرعت این پرنده 498 کیلومتر در ساعت است و تا ارتفاع 7620 متری صعود می نماید. همچنین با یک بار سوخت گیری می توان از آن برای پیمودن مسیری حداکثر 2158 کیلومتری استفاده کد.

نیروی دریایی ارتش آمریکا سفارش فراوری 44 دستگاه از پرنده مذکور را صادر نموده و انتظار می رود استفاده از آنها تا سال 2021 شروع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 880

به "آزمایش پیروز هواپیما - هلکوپتر بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش پیروز هواپیما - هلکوپتر بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید